Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia má českou cenu! Do prodeje vstoupí za měsíc...

Jan Mička
Diskuze (124)
Dlouho očekávaná Alfa Romeo Giulia už má konečně první českou cenu. Za základní turbodiesel zaplatíte 839.000 Kč.

Automobilka Alfa Romeo spustila objednávky giulie na evropských trzích už 15. dubna (informace byla zveřejněna už na březnovém autosalonu v Ženevě), od té doby jsme ale výraznější vývoj na našem trhu nezaznamenali. Zvrat nastává až dnes – české zastoupení značky zatím neoficiálně zveřejnilo základní cenu slabší ze dvou nabízených vznětových verzí!

Tak tedy: Alfa Romeo 2.2 Multijet o výkonu 110 kW startuje na částce 839.000 Kč. Jde o verzi se zadním pohonem, manuální šestistupňovou převodovkou a základní výbavovou linií (například v Německu mají linie Giulia, Super a Quadrifoglio). U naších západních sousedů takový vůz vyjíždí na šestnáctipalcových kolech, je vybaven šesti airbagy, protikolizním systémem s funkcí autonomního brzdění, hlídáním jízdních pruhů a mrtvého úhlu nebo diodovými zadními svítilnami. Stojí 33.100 eur, což je v přepočtu asi 895.000 Kč. Podle našich informací se na finální podobě konfigurací pro český trh ještě stále pracuje.

Vedle turbodieselu 2.2 Multijet se 110 kilowatty najdeme v evropské nabídce i silnější verzi se 132 kilowatty a snové Quadrifoglio s 375 kilowatty, později však řady rozšíří ještě přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 147 kW. Všechny v současnosti nabízené agregáty lze kombinovat jak s manuální šestistupňovou, tak automatickou osmistupňovou převodovkou. V Německu se za automat připlácí 2.250 eur, tedy necelých 61.000 korun.

Podle Janky Konečné, tiskové mluvčí Alfy Romeo pro Českou a Slovenskou republiku, byl zájem o giulii velký už po premiérách na frankfurtském a ženevském autosalonu, přičemž kladné ohlasy novinářů po prvních jízdách jej mohou ještě výrazně pozvednout. Kolegové vynášejí do nebes vyvážený sportovní podvozek a perfektní pocit z řízení, i když se zrovna pod kapotou nachází naftový motor. Překvapivé jsou prý docela malé rozdíly v chování mezi standardní verzí a Quadrifogliem, což je dáno zejména sdílením množství podvozkových dílů.

Alfa Romeo Giulia oficiálně vstoupí na evropský trh příští měsíc, přičemž jde o první z osmi modelů postavených na platformě Giorgio pro pohon zadních kol a podélnou zástavbou motorů. Firma investovala do vývoje architektury více než miliardu eur, přičemž její úspěch závisí právě na giulii. Vůz se začal v továrně Cassino oficiálně vyrábět 19. dubna a v příštím roce by se mělo prodat okolo 100.000 kusů. Prodej v Americe by měl odstartovat v září, příští rok bude následovat Čína.

Jan Mička
Diskuze (124)
31. 5. 2016 13:59
Re: 1750 TBi
Ano, neumí. Jde ale o to, že ten motor má koncepci docela znatelně nadčtvercovou a dostal se se splněním EU6 na 117 koní na litr, což je prostě velmi blízko. Ano, není to 120, ale je to dost blízko 120. Opravdu jsi si tak jistý, že kdyby se ta 10% nadčtvercovost zmenšila (třeba něco ve stylu 86 x 88mm), že by na těch 120 koní nedosáhli?

Jasně, takto nadčtvercový motor by se asi na 300 koní z 2,5 nedostal, ale těch 293 koní, které by měl, je hodně blízko. Kdyby se ta nadčtvercovost zmenšila, nemyslím si, že by bylo nereálné tam přidat těch 7 zbývajících koníků.
Avatar - fOE
31. 5. 2016 07:55
Re: drzim palce
.
Avatar - Jenik3
30. 5. 2016 23:50
Re: Další české ceny
Mesto/ves 50kmh a kamery na kazdym rohu. Stejne tak dalnice s kamerama a max 120kmh. Proc tam ty dalnice staveli, to nevim.
Avatar - Ham.
30. 5. 2016 23:11
Re: 1750 TBi
Já jsem reagoval na rozměr válce 84.5 x 92.8, pod kterým jsem si představil starou 4.2 V8 a té se o EU6 skutečně nezdálo. Ano V10 je jediná nadčtvercová atmosféra, která má slušný výkon a splňuje současné regule, nicméně ani ta na 120 hp z litru nedosahuje. Takže když se vrátím na začátek celé diskuze, postavit 2,5 litrový V6/R6 a výkonem 300 hp s nadčtvercovou architekturou a splňující současné regulace je nedosažitelné a nikdo to neumí. Dostat se na 120 hp z litru a udržet se přitom pod požadovanými limity umí jenom dva nebo tři supersportovní motory, všechny s podčtvercovou stavbou.
30. 5. 2016 22:36
Re: 1750 TBi
To pochopitelně beru, ale pořád tu máš street legal EU6 atmosféru se 117 koňmi z litru. Zajímavé je i to, že street legal auto má jen o dva koně na litr méně než LP620. Přitom tys tvrdil, že se ji o EU6 nezdálo ani v nejdivočejším snu, což není pravda, protože ta amosféra EU6 splňuje a těm 120 koním na litr je hodně blízko na dohled s docela znatelnou nadčtvercovou koncepcí. Ale je to výjimka.