Alfa Romeo Giulia má českou cenu! Do prodeje vstoupí za měsíc...
Automobilka Alfa Romeo spustila objednávky giulie na evropských trzích už 15. dubna (informace byla zveřejněna už na březnovém autosalonu v Ženevě), od té doby jsme ale výraznější vývoj na našem trhu nezaznamenali. Zvrat nastává až dnes – české zastoupení značky zatím neoficiálně zveřejnilo základní cenu slabší ze dvou nabízených vznětových verzí!
Tak tedy: Alfa Romeo 2.2 Multijet o výkonu 110 kW startuje na částce 839.000 Kč. Jde o verzi se zadním pohonem, manuální šestistupňovou převodovkou a základní výbavovou linií (například v Německu mají linie Giulia, Super a Quadrifoglio). U naších západních sousedů takový vůz vyjíždí na šestnáctipalcových kolech, je vybaven šesti airbagy, protikolizním systémem s funkcí autonomního brzdění, hlídáním jízdních pruhů a mrtvého úhlu nebo diodovými zadními svítilnami. Stojí 33.100 eur, což je v přepočtu asi 895.000 Kč. Podle našich informací se na finální podobě konfigurací pro český trh ještě stále pracuje.
Vedle turbodieselu 2.2 Multijet se 110 kilowatty najdeme v evropské nabídce i silnější verzi se 132 kilowatty a snové Quadrifoglio s 375 kilowatty, později však řady rozšíří ještě přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 147 kW. Všechny v současnosti nabízené agregáty lze kombinovat jak s manuální šestistupňovou, tak automatickou osmistupňovou převodovkou. V Německu se za automat připlácí 2.250 eur, tedy necelých 61.000 korun.
Podle Janky Konečné, tiskové mluvčí Alfy Romeo pro Českou a Slovenskou republiku, byl zájem o giulii velký už po premiérách na frankfurtském a ženevském autosalonu, přičemž kladné ohlasy novinářů po prvních jízdách jej mohou ještě výrazně pozvednout. Kolegové vynášejí do nebes vyvážený sportovní podvozek a perfektní pocit z řízení, i když se zrovna pod kapotou nachází naftový motor. Překvapivé jsou prý docela malé rozdíly v chování mezi standardní verzí a Quadrifogliem, což je dáno zejména sdílením množství podvozkových dílů.
Alfa Romeo Giulia oficiálně vstoupí na evropský trh příští měsíc, přičemž jde o první z osmi modelů postavených na platformě Giorgio pro pohon zadních kol a podélnou zástavbou motorů. Firma investovala do vývoje architektury více než miliardu eur, přičemž její úspěch závisí právě na giulii. Vůz se začal v továrně Cassino oficiálně vyrábět 19. dubna a v příštím roce by se mělo prodat okolo 100.000 kusů. Prodej v Americe by měl odstartovat v září, příští rok bude následovat Čína.