Artega GT: Reklamní tah nebo hrozba pro Porsche?

Artega GT: Reklamní tah nebo hrozba pro Porsche?

 
 

V Německu se nešetřilo skeptickými poznámkami. Málokdo věřil, že se nová značka prosadí, ale odpověď na sebe nenechala dlouho čekat – do roka bude spuštěna sériová výroba.

Malá německá společnost Artega Automobil GmbH & Co z Delbrücku si razí cestu raketovým tempem. Pokud trochu zalovíte v paměti a vzpomenete si na letošní Ženevu, stálo tam první auto. I když firma uváděla základní technické parametry, ve skutečnosti se jednalo o automobilovou obdobu Potěmkinovy vesnice – skořápku bez motoru, převodovky nebo důležitých mechanických vnitřností. Jenže právě teď se nechala Artega slyšet, že první zákazníci si vyzvednou své vozy v polovině příštího roku, což je pouze něco přes dvanáct měsíců od prezentace duté studie.

Podle nezávislých německých zdrojů má Klaus Dieter Frers, šéf firmy Paragon AG (výrobce automobilových součástek) a zároveň zakladatel a majitel Artega Automobil, svůj business velice dobře rozběhnutý. Na internetových stánkách můžete vidět, jak rychle jim roste výrobní hala, takže klidně můžeme mluvit o vzniku nové automobilky. Také po finanční stránce jde všechno hladce. „Náš projekt je smělý, ale nedbalost v něm nemá místo,“ prohlásil Frers. „Je velice dobře naplánovaný a finančně hlídaný ze všech stran.“ Možná tím měl na mysli člověka jménem Karl-Heinz Kalbfell, bývalého šéfa Maserati a manažera BMW, jenž by měl být jeho pravou rukou. Opatrnost zašla dokonce tak daleko, že Artega je vlastně levoboček – není jištěna cennými papíry Paragonu, takže „akcionáři mohou klidně spát“.

Prvních šest prototypů má za sebou crash-testy. Sériový vůz bude stát ve Frankfurtu na IAA, nultá série vyjede z továrny začátkem roku 2008 a podle plánu se roční produkce bude pohybovat kolem 500 vozů. Velice sympatický je však zejména fakt, že ve srovnání s obdobnými pokusy (uvést na trh novou značku), se Artega GT neprezentuje jako přemotorované monstrum s astronomickou cenou. Má sice masožravý pohled, ale ve svém teritoriu rychlých sportovních vozů půjde spíše o motokáru, která bude stát těsně přes 2 miliony Kč. Německý tisk dokonce mluví o novém rivalovi Porsche a podíváme-li se na čísla, není na tom nic k smíchu. Artega bude poháněná šestiválcem 3,6 l s přímým vstřikováním FSI a výkonem 221 kW (300 k), což bude stačit k akceleraci na 100 km/h pod 5 s. Základní Carrara má sice o 18 kW (25 k) vyšší výkon, ale také skoro o 300 kg vyšší hmotnost (1100 vs. 1395 kg).

Otázkou ovšem zůstává, jestli se delbrückému expresu nepostaví do cesty politika. Nikdo zatím netuší, jak dlouho se bude Porsche tvářit jako mrtvý brouk a přivírat oči nad tím, že Artega odebírá motory i dvojspojkové 6stupňové převodovky DSG z regálů Volkswagenu. Dobře, řeknete si, že při tom počtu vyrobených kusů jde o zanedbatelné riziko, jenže Němci přemýšlejí jinak a být v jejich kůži, minimálně to stojí za zamyšlení. I v Zuffenhausenu totiž musí vědět, že Artega ohlásila výrobu druhé karosářské verze – otevřeného roadsteru. Klaus Dieter Frers navíc řekl, že nezůstanou jen na domácím trhu a v Evropě, ale postupně expandují do Spojených států, na Blízký Východ a stranou nezůstane ani Asie. Klaus Dieter Frers se však netají ani tím, že prodejní čísla nejsou všechno. Pořád zůstává šéfem Paragonu a Artega se tak stane i působivou reklamu, která mu pomůže přilákat další zájemce (automobilky) o komponenty.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…