Artega GT: Reklamní tah nebo hrozba pro Porsche?

Artega GT: Reklamní tah nebo hrozba pro Porsche?

 
 

V Německu se nešetřilo skeptickými poznámkami. Málokdo věřil, že se nová značka prosadí, ale odpověď na sebe nenechala dlouho čekat – do roka bude spuštěna sériová výroba.

Malá německá společnost Artega Automobil GmbH & Co z Delbrücku si razí cestu raketovým tempem. Pokud trochu zalovíte v paměti a vzpomenete si na letošní Ženevu, stálo tam první auto. I když firma uváděla základní technické parametry, ve skutečnosti se jednalo o automobilovou obdobu Potěmkinovy vesnice – skořápku bez motoru, převodovky nebo důležitých mechanických vnitřností. Jenže právě teď se nechala Artega slyšet, že první zákazníci si vyzvednou své vozy v polovině příštího roku, což je pouze něco přes dvanáct měsíců od prezentace duté studie.

Podle nezávislých německých zdrojů má Klaus Dieter Frers, šéf firmy Paragon AG (výrobce automobilových součástek) a zároveň zakladatel a majitel Artega Automobil, svůj business velice dobře rozběhnutý. Na internetových stánkách můžete vidět, jak rychle jim roste výrobní hala, takže klidně můžeme mluvit o vzniku nové automobilky. Také po finanční stránce jde všechno hladce. „Náš projekt je smělý, ale nedbalost v něm nemá místo,“ prohlásil Frers. „Je velice dobře naplánovaný a finančně hlídaný ze všech stran.“ Možná tím měl na mysli člověka jménem Karl-Heinz Kalbfell, bývalého šéfa Maserati a manažera BMW, jenž by měl být jeho pravou rukou. Opatrnost zašla dokonce tak daleko, že Artega je vlastně levoboček – není jištěna cennými papíry Paragonu, takže „akcionáři mohou klidně spát“.

Prvních šest prototypů má za sebou crash-testy. Sériový vůz bude stát ve Frankfurtu na IAA, nultá série vyjede z továrny začátkem roku 2008 a podle plánu se roční produkce bude pohybovat kolem 500 vozů. Velice sympatický je však zejména fakt, že ve srovnání s obdobnými pokusy (uvést na trh novou značku), se Artega GT neprezentuje jako přemotorované monstrum s astronomickou cenou. Má sice masožravý pohled, ale ve svém teritoriu rychlých sportovních vozů půjde spíše o motokáru, která bude stát těsně přes 2 miliony Kč. Německý tisk dokonce mluví o novém rivalovi Porsche a podíváme-li se na čísla, není na tom nic k smíchu. Artega bude poháněná šestiválcem 3,6 l s přímým vstřikováním FSI a výkonem 221 kW (300 k), což bude stačit k akceleraci na 100 km/h pod 5 s. Základní Carrara má sice o 18 kW (25 k) vyšší výkon, ale také skoro o 300 kg vyšší hmotnost (1100 vs. 1395 kg).

Otázkou ovšem zůstává, jestli se delbrückému expresu nepostaví do cesty politika. Nikdo zatím netuší, jak dlouho se bude Porsche tvářit jako mrtvý brouk a přivírat oči nad tím, že Artega odebírá motory i dvojspojkové 6stupňové převodovky DSG z regálů Volkswagenu. Dobře, řeknete si, že při tom počtu vyrobených kusů jde o zanedbatelné riziko, jenže Němci přemýšlejí jinak a být v jejich kůži, minimálně to stojí za zamyšlení. I v Zuffenhausenu totiž musí vědět, že Artega ohlásila výrobu druhé karosářské verze – otevřeného roadsteru. Klaus Dieter Frers navíc řekl, že nezůstanou jen na domácím trhu a v Evropě, ale postupně expandují do Spojených států, na Blízký Východ a stranou nezůstane ani Asie. Klaus Dieter Frers se však netají ani tím, že prodejní čísla nejsou všechno. Pořád zůstává šéfem Paragonu a Artega se tak stane i působivou reklamu, která mu pomůže přilákat další zájemce (automobilky) o komponenty.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…