Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Artega vyhlásila bankrot, jednání s asijským investorem zkrachovala

David Bureš
Diskuze (4)
Německý malovýrobce sporťáků byl založen v roce 2006, od té doby představil tři modely.

Německý malovýrobce sportovních automobilů Artega minulý týden požádal o vyhlášení bankrotu, a to z důvodu platební neschopnosti. Insolvenční správce nyní bude hledat investora, který by této firmě pomohl s další existencí.

Artega v minulých měsících jednala s nejmenovaným asijským investorem, který plánoval tuto společnost koupit. Ten si ale nákup Artegy na poslední chvíli rozmyslel. Následkem toho se firma dostala do finančních problémů.

Insolvenční správce nyní bude hledat možnosti, jak Artegu zachránit. Ve firmě je v současné době zaměstnáno 34 osob.

Automobilku Artega v roce 2006 založil Klaus Dieter Frers, její sídlo umístil do německého města Delbrück v Severním Porýní-Vestfálsku. V lednu 2010 se majoritním vlastníkem Artegy stala mexická investiční společnost Tesalia Capital, která už dříve měla v automobilce menšinový podíl.

Artega za dobu své existence představila tři modely. Tím prvním bylo v roce 2007 kupé Artega GT, poháněné 3,6litrovým vidlicovým šestiválcem o výkonu 220 kW z dílny Volkswagenu. Tvary vozu navrhl Henrik Fisker. Cílem bylo stavět až 500 exemplářů tohoto vozu ročně, kolik aut ale přesně vzniklo, není jasné.

Od tohoto kupé byla v roce 2011 odvozena také elektrická varianta Artega SE. Ta byla poháněna dvojicí vzadu umístěných elektromotorů o výkonu 280 kW (380 k). Elektromobil o hmotnosti 1.450 kg akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,9 sekund a dosahuje maximální rychlosti 205 km/h.

Letos pak debutovala Artega GT Targa s prosklenou panoramatickou střechou, kterou je možné složit za sedadla posádky.

David Bureš
Diskuze (4)
6. 7. 2012 05:47
Re: Artega
Tu fabriku by mohl koupit Renault, dát dopředu kosočtverec, dozadu svůj motor a prodávat jako Alpinu.
5. 7. 2012 22:55
Re: Artega
To auto není ničím zvláštní, je to takový standardní neznačkový sporťák cílící na snoby. Jenomže skuteční snobi si koupí R8, něco od Ferrari, Lamba, možná Zondu, McLaren, AM, Koenigsegg. Kdo chce i závodit tak třeba spartánskou Ultimu GTR. Tohle auto nemá okruh zákazníků stejně jako třeba olítané velké sedany, takže je zánik nevyhnutelný.
A šejkové mají dost ropy, ti nepotřebují sporťák na elektriku :-)
5. 7. 2012 22:42
Re: Artega
Divím se, že se nenašlo dostatečné množství sběratelů a nadšenců. Přece jen jde o jedno z prvních elektrosupersportů... Být šejkem, už je doma :-)
Avatar - PeterLuk
5. 7. 2012 18:24
Artega
Celkom pekné autá robili, škoda...