Aston Martin DB9: Modernizace britského GT pro rok 2011

Aston Martin DB9: Modernizace britského GT pro rok 2011

 
 

Ani luxusním sportovním vozům se nevyhýbají modernizace. S jednou přichází britský Aston Martin, cizelování se týká modelu DB9.

Ovšem zatímco u běžných automobilů je sedm let výroby tak akorát na výměnu generací, kategorie Gran Turismo ji nepotřebuje, neboť je určena pro specifickou klientelu. Kupé DB9 se totiž objevilo už na podzim roku 2003, kabriolet (či chcete-li 2+2místný roadster) přišel na řadu v roce 2005. Je ovšem pravdou, že menšími úpravami prochází takřka neustále.

Největší technickou novinku pro modelový rok 2011 představují adaptivní tlumiče ADS (Adaptive Damping System), které nahradily předchozí pasivní. Prioritou je komfort, po přepnutí tlačítkem do režimu Sport celé auto ztuhne. Zájemce za ně nepřiplácí, jsou v základní výbavě jak pro kupé, tak i pro otevřenou verzi s tradičním názvem Volante. Přibyl také monitorovací systém tlaku v pneumatikách.

Kromě šestistupňové přímo řazené převodovky s kulisou v klasickém tvaru H je k dispozici i volitelná samočinná skříň Touchtronic 2 se stejným počtem stupňů. Motor s výkonem 346 kW (470 k) a točivým momentem 599 Nm zůstal nezměněn, stejně jako jízdní parametry: zrychlení z 0 na 96 km/h za 4,6 s a největší rychlost 306 km/h.

Zvenčí poznáme novou DB9 podle změněného předního nárazníku s jinými vstupy vzduchu, na masce chladiče najdeme pět podélných žeber místo dřívějších sedmi, mezery mezi nimi se tudíž zvětšily. Podobu zádě zatím automobilka na oficiálních fotografiích neodhalila, zmiňuje se pouze o nových čočkách koncových světel.

Celek podtrhují například stříbrně lakované brzdové třmeny, nebo nová dvacetipaprsková litá kola. Desetipaprskové ráfky Sport jsou v nabídce extras. Revizí prošlo i bezdrátové rozhraní Bluetooth, v interiéru najdeme hliníkové doplňky, v seznamu příplatků se objevuje špičkové audio BeoSound dánské firmy Bang & Olufsen.

Za sedm let vzniklo v továrně v Gaydonu 12.500 kusů modelu DB9, jezdí s nimi zákazníci ve 34 zemích světa. K nim se připojila desítka závodních DBR9 a dvacet DBRS9. Prvně jmenovaná verze vyhrála dvakrát po sobě třídu GT1 v Le Mans, bylo to v letech 2007 a 2008. Současná produkce se pohybuje kolem 1.500 automobilů ročně.

Modernizovaná DB9 se již vyrábí, patřičně movití fanoušci značky se dočkají svých vozů v červenci. Ceny začínají na částce 122.445 liber (necelých 3.850.000 Kč) za kupé, Volante stojí minimálně 131.445 liber (zhruba 4.130.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii

Historie DB9 se uzavřela takřka 13 let od premiéry. Za tu…

Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11 Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11

Nástupce DB9 přijíždí s novou technikou. Na rozsáhlé…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…