Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DB9: Modernizace britského GT pro rok 2011

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Ani luxusním sportovním vozům se nevyhýbají modernizace. S jednou přichází britský Aston Martin, cizelování se týká modelu DB9.

Ovšem zatímco u běžných automobilů je sedm let výroby tak akorát na výměnu generací, kategorie Gran Turismo ji nepotřebuje, neboť je určena pro specifickou klientelu. Kupé DB9 se totiž objevilo už na podzim roku 2003, kabriolet (či chcete-li 2+2místný roadster) přišel na řadu v roce 2005. Je ovšem pravdou, že menšími úpravami prochází takřka neustále.

Největší technickou novinku pro modelový rok 2011 představují adaptivní tlumiče ADS (Adaptive Damping System), které nahradily předchozí pasivní. Prioritou je komfort, po přepnutí tlačítkem do režimu Sport celé auto ztuhne. Zájemce za ně nepřiplácí, jsou v základní výbavě jak pro kupé, tak i pro otevřenou verzi s tradičním názvem Volante. Přibyl také monitorovací systém tlaku v pneumatikách.

Kromě šestistupňové přímo řazené převodovky s kulisou v klasickém tvaru H je k dispozici i volitelná samočinná skříň Touchtronic 2 se stejným počtem stupňů. Motor s výkonem 346 kW (470 k) a točivým momentem 599 Nm zůstal nezměněn, stejně jako jízdní parametry: zrychlení z 0 na 96 km/h za 4,6 s a největší rychlost 306 km/h.

Zvenčí poznáme novou DB9 podle změněného předního nárazníku s jinými vstupy vzduchu, na masce chladiče najdeme pět podélných žeber místo dřívějších sedmi, mezery mezi nimi se tudíž zvětšily. Podobu zádě zatím automobilka na oficiálních fotografiích neodhalila, zmiňuje se pouze o nových čočkách koncových světel.

Celek podtrhují například stříbrně lakované brzdové třmeny, nebo nová dvacetipaprsková litá kola. Desetipaprskové ráfky Sport jsou v nabídce extras. Revizí prošlo i bezdrátové rozhraní Bluetooth, v interiéru najdeme hliníkové doplňky, v seznamu příplatků se objevuje špičkové audio BeoSound dánské firmy Bang & Olufsen.

Za sedm let vzniklo v továrně v Gaydonu 12.500 kusů modelu DB9, jezdí s nimi zákazníci ve 34 zemích světa. K nim se připojila desítka závodních DBR9 a dvacet DBRS9. Prvně jmenovaná verze vyhrála dvakrát po sobě třídu GT1 v Le Mans, bylo to v letech 2007 a 2008. Současná produkce se pohybuje kolem 1.500 automobilů ročně.

Modernizovaná DB9 se již vyrábí, patřičně movití fanoušci značky se dočkají svých vozů v červenci. Ceny začínají na částce 122.445 liber (necelých 3.850.000 Kč) za kupé, Volante stojí minimálně 131.445 liber (zhruba 4.130.000 Kč).

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
2. 7. 2010 20:52
Nejhezčí GT současnosti
Aston Martin je ikona a je tak to i zůstalo. Decentní úpravy vzhledu jsou ku prospěchu. Zadní svítilny by měly být nejspíše jako u DBS čiré. Vzhled jednoznačně super. :yes: Adaptivní podvozek je skvělým tahem. Zákazníci to jistě ocení.
Bohužel nejsou k dispozici fotografie interiéru. Tam bych rád viděl nový volant. Ten stávající už je trochu "nevzhledný". Dřevěné dekory by si také zasloužily výměnu. Nevypadají moc hodnotně. No a poslední výtka. Mechanická parkovací brzda už by také asi chtěla nahradit elektronickou. Jinak skvělý a stylový vůz. Nechal bych si ho líbit. :-)