reklama


Aston Martin DB9: Modernizace britského GT pro rok 2011

Aston Martin DB9: Modernizace britského GT pro rok 2011

 
 

Ani luxusním sportovním vozům se nevyhýbají modernizace. S jednou přichází britský Aston Martin, cizelování se týká modelu DB9.

Ovšem zatímco u běžných automobilů je sedm let výroby tak akorát na výměnu generací, kategorie Gran Turismo ji nepotřebuje, neboť je určena pro specifickou klientelu. Kupé DB9 se totiž objevilo už na podzim roku 2003, kabriolet (či chcete-li 2+2místný roadster) přišel na řadu v roce 2005. Je ovšem pravdou, že menšími úpravami prochází takřka neustále.

Největší technickou novinku pro modelový rok 2011 představují adaptivní tlumiče ADS (Adaptive Damping System), které nahradily předchozí pasivní. Prioritou je komfort, po přepnutí tlačítkem do režimu Sport celé auto ztuhne. Zájemce za ně nepřiplácí, jsou v základní výbavě jak pro kupé, tak i pro otevřenou verzi s tradičním názvem Volante. Přibyl také monitorovací systém tlaku v pneumatikách.

Kromě šestistupňové přímo řazené převodovky s kulisou v klasickém tvaru H je k dispozici i volitelná samočinná skříň Touchtronic 2 se stejným počtem stupňů. Motor s výkonem 346 kW (470 k) a točivým momentem 599 Nm zůstal nezměněn, stejně jako jízdní parametry: zrychlení z 0 na 96 km/h za 4,6 s a největší rychlost 306 km/h.

Zvenčí poznáme novou DB9 podle změněného předního nárazníku s jinými vstupy vzduchu, na masce chladiče najdeme pět podélných žeber místo dřívějších sedmi, mezery mezi nimi se tudíž zvětšily. Podobu zádě zatím automobilka na oficiálních fotografiích neodhalila, zmiňuje se pouze o nových čočkách koncových světel.

Celek podtrhují například stříbrně lakované brzdové třmeny, nebo nová dvacetipaprsková litá kola. Desetipaprskové ráfky Sport jsou v nabídce extras. Revizí prošlo i bezdrátové rozhraní Bluetooth, v interiéru najdeme hliníkové doplňky, v seznamu příplatků se objevuje špičkové audio BeoSound dánské firmy Bang & Olufsen.

Za sedm let vzniklo v továrně v Gaydonu 12.500 kusů modelu DB9, jezdí s nimi zákazníci ve 34 zemích světa. K nim se připojila desítka závodních DBR9 a dvacet DBRS9. Prvně jmenovaná verze vyhrála dvakrát po sobě třídu GT1 v Le Mans, bylo to v letech 2007 a 2008. Současná produkce se pohybuje kolem 1.500 automobilů ročně.

Modernizovaná DB9 se již vyrábí, patřičně movití fanoušci značky se dočkají svých vozů v červenci. Ceny začínají na částce 122.445 liber (necelých 3.850.000 Kč) za kupé, Volante stojí minimálně 131.445 liber (zhruba 4.130.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii

Historie DB9 se uzavřela takřka 13 let od premiéry. Za tu…

Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11 Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11

Nástupce DB9 přijíždí s novou technikou. Na rozsáhlé…

 



 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama