Aston Martin DB9: Modernizace britského GT pro rok 2011

Aston Martin DB9: Modernizace britského GT pro rok 2011

 
 

Ani luxusním sportovním vozům se nevyhýbají modernizace. S jednou přichází britský Aston Martin, cizelování se týká modelu DB9.

Ovšem zatímco u běžných automobilů je sedm let výroby tak akorát na výměnu generací, kategorie Gran Turismo ji nepotřebuje, neboť je určena pro specifickou klientelu. Kupé DB9 se totiž objevilo už na podzim roku 2003, kabriolet (či chcete-li 2+2místný roadster) přišel na řadu v roce 2005. Je ovšem pravdou, že menšími úpravami prochází takřka neustále.

Největší technickou novinku pro modelový rok 2011 představují adaptivní tlumiče ADS (Adaptive Damping System), které nahradily předchozí pasivní. Prioritou je komfort, po přepnutí tlačítkem do režimu Sport celé auto ztuhne. Zájemce za ně nepřiplácí, jsou v základní výbavě jak pro kupé, tak i pro otevřenou verzi s tradičním názvem Volante. Přibyl také monitorovací systém tlaku v pneumatikách.

Kromě šestistupňové přímo řazené převodovky s kulisou v klasickém tvaru H je k dispozici i volitelná samočinná skříň Touchtronic 2 se stejným počtem stupňů. Motor s výkonem 346 kW (470 k) a točivým momentem 599 Nm zůstal nezměněn, stejně jako jízdní parametry: zrychlení z 0 na 96 km/h za 4,6 s a největší rychlost 306 km/h.

Zvenčí poznáme novou DB9 podle změněného předního nárazníku s jinými vstupy vzduchu, na masce chladiče najdeme pět podélných žeber místo dřívějších sedmi, mezery mezi nimi se tudíž zvětšily. Podobu zádě zatím automobilka na oficiálních fotografiích neodhalila, zmiňuje se pouze o nových čočkách koncových světel.

Celek podtrhují například stříbrně lakované brzdové třmeny, nebo nová dvacetipaprsková litá kola. Desetipaprskové ráfky Sport jsou v nabídce extras. Revizí prošlo i bezdrátové rozhraní Bluetooth, v interiéru najdeme hliníkové doplňky, v seznamu příplatků se objevuje špičkové audio BeoSound dánské firmy Bang & Olufsen.

Za sedm let vzniklo v továrně v Gaydonu 12.500 kusů modelu DB9, jezdí s nimi zákazníci ve 34 zemích světa. K nim se připojila desítka závodních DBR9 a dvacet DBRS9. Prvně jmenovaná verze vyhrála dvakrát po sobě třídu GT1 v Le Mans, bylo to v letech 2007 a 2008. Současná produkce se pohybuje kolem 1.500 automobilů ročně.

Modernizovaná DB9 se již vyrábí, patřičně movití fanoušci značky se dočkají svých vozů v červenci. Ceny začínají na částce 122.445 liber (necelých 3.850.000 Kč) za kupé, Volante stojí minimálně 131.445 liber (zhruba 4.130.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek Výrobce espézetek čeká horká valná hromada, v bývalém Neographu se bojí podpásovek

Spletitá kauza bývalé papírny Neograph se může ještě více…

Tillerson: Trump podporuje alianční princip Tillerson: Trump podporuje alianční princip "jeden za všechny"

Americký prezident Donald Trump podporuje pátý článek…

Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví Senátoři brání zařazení tradiční čínské medicíny do běžného zdravotnictví

Přes senátní výbor pro zdravotnictví a sociální politiku…

Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO Median: Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Vládní krize, která oslabila jmenováním nového ministra…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii

Historie DB9 se uzavřela takřka 13 let od premiéry. Za tu…

Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11 Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11

Nástupce DB9 přijíždí s novou technikou. Na rozsáhlé…

 



 
Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Převodovky: Čeká nás trojspojkový automat? A dvourychlostní zpátečka?

Dnes 18:53

V blízké budoucnosti nabídnou automobilové převodovky ještě více převodů. S jejich rostoucím počtem už dvě spojky stačit nebudou. Víte proč?




Blesk.cz

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Kajínek na svobodě: Falšovali moje zdravotní záznamy! Proč?

Jiří Kajínek je na svobodě. Jeho doživotní trest ukončila prezidentská milost a v úterý ve 13:40 opustil…

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná žláza. Jak to zjistila Marie?

Obezita i únava: Lidé netuší, že je za tím štítná…

Příznaky špatně fungující štítné žlázy mohou být nenápadné, podle celosvětového průzkumu téměř polovina lidí o…

 

iSport.cz

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány? Ptejte se Martina Vaniaka

CHAT: Věří Slavii, nebo Plzni? A jaké má plány?…

Ve Slavii ho fanoušci milovali a přezdívali ho „čaroděj“. Když se ale stal z Martina Vaniaka trenér brankářů,…

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší vztahy i tvrdší tréninky

Co změní italský kouč ve Spartě: Čistka, zlepší…

Od chvíle, kdy vyšlo najevo, že si Sparta plácla s italským trenérem Andreou Stramaccionim (41), jsou všichni na…

 

Reflex.cz

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta byla láska na první pohled

Nejslavnější český kuřák Jiří Bartoška: Cigareta…

Víte, jak to chodí v kavárnách. Někoho tam potkáte, chvíli se s ním pobavíte, pak se zas přidá někdo jiný, kdo…

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…