Aston Martin DB9: Modernizace britského GT pro rok 2011

Aston Martin DB9: Modernizace britského GT pro rok 2011

 
 

Ani luxusním sportovním vozům se nevyhýbají modernizace. S jednou přichází britský Aston Martin, cizelování se týká modelu DB9.

Ovšem zatímco u běžných automobilů je sedm let výroby tak akorát na výměnu generací, kategorie Gran Turismo ji nepotřebuje, neboť je určena pro specifickou klientelu. Kupé DB9 se totiž objevilo už na podzim roku 2003, kabriolet (či chcete-li 2+2místný roadster) přišel na řadu v roce 2005. Je ovšem pravdou, že menšími úpravami prochází takřka neustále.

Největší technickou novinku pro modelový rok 2011 představují adaptivní tlumiče ADS (Adaptive Damping System), které nahradily předchozí pasivní. Prioritou je komfort, po přepnutí tlačítkem do režimu Sport celé auto ztuhne. Zájemce za ně nepřiplácí, jsou v základní výbavě jak pro kupé, tak i pro otevřenou verzi s tradičním názvem Volante. Přibyl také monitorovací systém tlaku v pneumatikách.

Kromě šestistupňové přímo řazené převodovky s kulisou v klasickém tvaru H je k dispozici i volitelná samočinná skříň Touchtronic 2 se stejným počtem stupňů. Motor s výkonem 346 kW (470 k) a točivým momentem 599 Nm zůstal nezměněn, stejně jako jízdní parametry: zrychlení z 0 na 96 km/h za 4,6 s a největší rychlost 306 km/h.

Zvenčí poznáme novou DB9 podle změněného předního nárazníku s jinými vstupy vzduchu, na masce chladiče najdeme pět podélných žeber místo dřívějších sedmi, mezery mezi nimi se tudíž zvětšily. Podobu zádě zatím automobilka na oficiálních fotografiích neodhalila, zmiňuje se pouze o nových čočkách koncových světel.

Celek podtrhují například stříbrně lakované brzdové třmeny, nebo nová dvacetipaprsková litá kola. Desetipaprskové ráfky Sport jsou v nabídce extras. Revizí prošlo i bezdrátové rozhraní Bluetooth, v interiéru najdeme hliníkové doplňky, v seznamu příplatků se objevuje špičkové audio BeoSound dánské firmy Bang & Olufsen.

Za sedm let vzniklo v továrně v Gaydonu 12.500 kusů modelu DB9, jezdí s nimi zákazníci ve 34 zemích světa. K nim se připojila desítka závodních DBR9 a dvacet DBRS9. Prvně jmenovaná verze vyhrála dvakrát po sobě třídu GT1 v Le Mans, bylo to v letech 2007 a 2008. Současná produkce se pohybuje kolem 1.500 automobilů ročně.

Modernizovaná DB9 se již vyrábí, patřičně movití fanoušci značky se dočkají svých vozů v červenci. Ceny začínají na částce 122.445 liber (necelých 3.850.000 Kč) za kupé, Volante stojí minimálně 131.445 liber (zhruba 4.130.000 Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii Aston Martin DB9 končí. Připomeňte si krásného Brita ve velké fotogalerii

Historie DB9 se uzavřela takřka 13 let od premiéry. Za tu…

Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11 Výroba Aston Martinu DB9 po 13 letech končí, nastupuje DB11

Nástupce DB9 přijíždí s novou technikou. Na rozsáhlé…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…