Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DB4 stál přes 40 let v lese. Nyní je na prodej za nehoráznou sumu

Jan Mička
Diskuze (12)
Aston Martinu DB4 se celkově vyrobilo jenom něco málo přes 1100 kusů. Jeden je nyní na prodej, jeho stav však nelze označit za výstavní.

Na světě byste zřejmě našli jenom hrstku motoristických nadšenců, které by nechal Aston Martin DB4 naprosto chladnými. Tohle auto prostě nejde jenom tak přejít bez povšimnutí. Vyrábělo se v letech 1958 až 1963, vzniklo v celkem pěti sériích a počtu okolo 1110 kusů. Dost vzácný model na to, aby jej někdo nechal téměř půl století stát v lese, takový příběh se ale přesto stal.

Na fotografiích vidíte Aston Martin DB4 druhé série, který stál od začátku sedmdesátých let před domem svého majitele z amerického Massachusetts. Vůz údajně pochází z roku 1960, jde samozřejmě o americkou specifikaci, a v jeho výbavě nechybí například rádio Motorola, sedmnáctipalcový volant, nádherná, původně chromovaná drátěná kola a kožený interiér. Sami ale vidíte, co z něj dnes zbylo, renovace zcela jistě půjde do milionů.

Vůz měl podle dostupných informací sloužit jako „služebák“ či předváděcí vůz dealerství na východním pobřeží USA, podle záznamů ujel od prosince 1960 do poloviny července následujícího roku 1622 mil a v dubnu 1962 byl s půlroční zárukou prodán společnosti Dallas Williams & Sons Inc. z Los Angeles. Až do sedmdesátých let se o něm moc nevědělo, jeho vlastník však byl zapsán v klubu majitelů vozů Aston Martin, a ze záznamů je zřejmé, že byl u vozu vyměněn motor, protože se číslo stávajícího neshoduje s původním. Toť ve zkratce k jeho historii…

Nyní je důležité, že se vůz našel a je nabízen k prodeji. Jeho stav je sice žalostný, i tak ale aukční síň Scottsdale Auction odhaduje jeho cenu někde mezi 375 až 475 tisíci dolary (asi 9,7 až 12,3 milionu korun). A to jste ještě ani nezačali s renovací. Pod kapotou je řadový šestiválec DOHC o objemu 3,7 litru a výkonu 240 koní, kapota byla zavěšena vpředu a na přání bylo možné vůz vybavit rychloběhem. Podle dostupných údajů vzniklo 350 kusů Aston Martinu DB4 druhé série, přičemž šlo o první produkční automobil, který zvládnul sprint z 0-100 mil v hodině a následné brzdění na nulu za méně než 30 sekund. Tak co, máte zájem?

Jan Mička
Diskuze (12)
Avatar - Floyd
23. 12. 2016 00:36
Re: To auto vůbec není shnilý!
To určitě ne, myslel jsem to tak, že k článku dodali fakt povedené snímky.
22. 12. 2016 07:56
Re: To auto vůbec není shnilý!
Je to šrot a patří do šrotu. Ještě na volantu je ejakulat od farmáře
22. 12. 2016 06:48
Že aký farmár ...
Odparkuje auto na lúke a nechá ho zarásť stromami! ;-)
22. 12. 2016 06:44
Re: To auto vůbec není shnilý!
Žeby sa p. Mička unúval do Massachusetts? :-)
Avatar - eLzyx
22. 12. 2016 01:24
Re: To auto vůbec není shnilý!
jestli se nepletu, tak jde o hliníkové povrchové díly přidělané na trubkový rám na ocelovém podvozku.
A hliník sice rezne, ale jen povrchově.