Aston Martin DB7 GT - čím déle, tím lépe

Aston Martin DB7 GT - čím déle, tím lépe

 
 

DB7 je v současnosti nosným modelem slavné značky Aston Martin a od roku 1993, kdy se začal vyrábět, je to nejprodávanější automobil v historii značky.

Za necelých 10 let výroby se jej prodalo více, než všech modelů DB4, DB5 a DB6 dohromady. Posledním vrcholem je model GT/GTA, který byl představen koncem října na autosalónu v Birminghamu.

Proč vlastně vznikl nový model GT/GTA, když se standardní DB7 tak dobře prodává? Právě jeho obliba přinesla mnoho ohlasů od zákazníků, kteří požadovali výkonnější a lépe vybavený vůz více se hodící do špičkové kategorie automobilů GT. Výrobce si vzal výtky k srdci a po roce intenzivních prací představil verzi GT (kupé) a GTA (kabrio). Tento rok práce se odrazil nejen na posílení motoru, ale také podvozku, interiéru a aerodynamice. Hlavní pozornost byla soustředěna na posílení motoru. Toho bylo docíleno celkovým přeprogramováním řídící jednotky vstřikování a zapalování a instalací nové výfukové soustavy. Výfukové potrubí obsahuje v zadním tlumiči by-pass, který napomáhá ke zvýšení výkonové špičky. Ve středním pásmu otáček (mezi 1500 a 3500 ot/min) je ventil uzavřen a výfukové plyny prochází přes tlumič, poté se otevře a menší odpor průchodu výfukových plynů nejen zvedá výkon, ale také dodává vozu výrazný zvuk. Tento systém byl převzat z modelu V12 Vanquish. Vidlicový dvanáctiválec objemu 6,0 litru tak nyní produkuje výkon 324 kW (435 k) při 6000 ot/min, což je nárůst o 15 kW proti verzi Vantage (podrobný popis DB7 Vantage najdete zde). I točivý moment stoupl na 556 Nm při 5000 ot/min, což je o 14 Nm více. Také změny na převodovém ústrojí vedly žádaným směrem. Výrazný zásah prodělala spojka, když původní jednokotoučová průměru 293 mm, byla nahrazena sportovní dvoukotoučovou AP-racing o průměru 228 mm, čímž třecí plocha vzrostla o 24%. Menší přítlačná pružina umožnila 22% snížení ovládací síly, což citelně usnadní ovládání vozu. Ručně řazená šestistupňová převodovka zůstala zachována, jen otočný střed řadící páky byl posunut výše, což má za následek 16% zkrácení řadících drah. Pro razantnější akceleraci byl o 8% odlehčen stálý převod zadní nápravy. Takto vylepšený motor a převodovka budou nabízeny jen v kupé GT a verze GTA dostane pouze nový výfukový systém. Ovšem ani pětistupňový automat pro GTA nezůstal nepovšimnut a také jeho řadící mechanizmus byl zrychlen.

Posílenému motoru byly přizpůsobeny také vlastnosti podvozku. Pozornost se soustředila na zlepšení citlivosti řízení a posílení brzd. Změněno bylo ukotvení spodních ramen přední nápravy a uchycení předního pomocného rámu, změnilo se umístění řízení a byly k němu přidány tlumící podložky. Spodní ramena zadní nápravy byla vyztužena v oblasti uchycení pružících jednotek, což by mělo omezit nežádoucí odskok zadních kol při brždění. Tlumiče dostaly novou charakteristiku, která již není lineární, což zlepšuje vlastnosti v zatáčkách. Brzdy, které mají stejné rozměry kotoučů, 355 mm vpředu a 330 mm vzadu, jsou vylepšeny po vzoru závodních vozů. Kotouče dostaly příčné drážkování na pracovních plochách a nové složení brzdových destiček, což společně má za následek omezení vibrací a nevadnoucí výkon při intenzivním brždění. Také posilovač brzd byl vyměněn a nahradil jej ten, který se používá ve Vanquishi. Zvenku jdou nové brzdy poznat podle stříbrné barvy jejich třmenů. Poslední novinkou na podvozku jsou pětipaprsková kola z lehkých slitin o průměru 18 palců. Obouvá je Bridgestone do pneu 245/40 ZR18 vpředu a 265/35 ZR18 vzadu. Zatímco úpravy motoru jsou určeny jen pro model GT, kompletní změny podvozku jsou určeny pro obě verze.

Zlepšení se nevyhnula ani celková aerodynamika vozu. Pro vylepšení stability při vysokých rychlostech byla nově vytvarována podlaha, kde přibylo zalomení. Blatníky byly poněkud rozšířeny a výraznou úpravu prodělalo víko zavazadlového prostoru, které má výrazně klenutý profil s mohutnou odtokovou hranou. Tyto zásahy zredukovaly nežádoucí vztlakové síly o téměř 50% a přidaly vozu poněkud agresivnější vzezření. Na kapotě motoru přibyly dva otvory odvádějící přehřátý vzduch od výkonnějšího motoru. Již jen vzhledovou funkci mají nové drátěné mřížky chladiče a vstupních otvorů v předním spoileru, které mají jednoznačně odlišit nové modely od základních DB7. Aby v žádném případě nedošlo k záměně nového modelu s původním, který zůstává stále ve výrobě, přibylo na přední mřížce a pod pravým zadním světlem výrazné označení GT.

Požadavky zákazníků byly vyslyšeny také ve výbavě interiéru, kde najdeme standardně prvky, které pro základní model buď nejsou v nabídce vůbec, nebo jen za příplatek. Z poměrně dlouhého seznamu těchto prvků můžeme jmenovat například obložení z černého dubového dřeva, hliníkové pedály, pergamenový ciferník hodin, sportovní sedadla s kůží čalouněnými bočnicemi a středem čalouněným Alcantarou, hliníkový panel ovládání klimatizace na středové konzole, hliníkové madlo řadící páky a hliníkové prahy. Připomeňme však, že tyto doplňky jen rozšiřují již velmi širokou nabídku základního modelu. Navíc přibylo spousta příplatkového vybavení, kde nechybí třeba ani golfový deštník.

Nové modely GT/GTA jsou určeny nejen stávajícím zákazníkům, kterým nabízí novou alternativu, ale především má oslovit nové zákazníky, kterým se zdál základní model nedostačující. Koho přesně osloví je sice otázkou budoucnosti, ale již nyní je jisté, že tímto krokem se Aston Martin DB7 vydal na další úspěšnou cestu, která mu v historii firmy zajistí nesmrtelnost.

Technické údaje
MotorV12
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)5935
Válce/ventily na válec12/4
Max. výkon (kW/k/ot)324/435/6000
Max. točivý moment (Nm/ot)556/5000
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)přes 298
Zrychlení 0-100 km/h (s)pod 5,0
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)neudána
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4692
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1243 (GT)
Rozvor (mm)2591
Pohotovostní hmotnost (kg)1800
Objem nádrže (l)89
Rozměr pneu vpředu245/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu265/35 ZR18
Spolupracujeme s TipCars.com
Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium Estonsko je stále bez prezidenta, nepomohlo ani zvláštní grémium

Nového estonského prezidenta se po marných pokusech…

Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán Postavme na pobřeží Libye velký tábor pro uprchlíky, navrhl Orbán

Maďarský premiér Viktor Orbán chce, aby Evropská unie…

Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's Nákupy tureckých dluhopisů jsou spekulace, tvrdí agentura Moody's

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors…

ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí ČSA se bojí vybuchujícího Galaxy Note. Do zavazadlového prostoru nesmí

Problém vybuchujících baterií mobilního telefonu Samsung…

 

Štítky Aston Martin Pneu

 

Tapety

Aston Martin DB7 GT Aston Martin DB7 GT
Aston Martin DB7 GT Aston Martin DB7 GT
Aston Martin DB7 GT Aston Martin DB7 GT
Aston Martin DB7 GT Aston Martin DB7 GT
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 




Aston Martin DB7 GT – další vylepšení DB7 Aston Martin DB7 GT – další vylepšení DB7

Na autosalónu v Birminghamu se sešly všechny britské…

Aston Martin DB7 Vantage - velmi rychlý luxus Aston Martin DB7 Vantage - velmi rychlý luxus

Tradiční britská značka Aston Martin si za dobu své…

 



 
Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Dieselgate na vlastní kůži: Jak (ne)funguje Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 po emisní opravě?

Včera

I majitelům škodovek chodí dopisy, které je zvou na servisní akci ke snížení emisí oxidů dusíku. Váhají, jak reagovat. Poradíme!




Blesk.cz

Dáda flirtovala, Felix okouněl: Řeč těla Slováčkových křičela: Odpor!

Dáda flirtovala, Felix okouněl: Řeč těla…

Premiéra muzikálu Alenka v kraji zázraků svedla dohromady celou rodinu Slováčkových – Dáda Patrasová (60) s…

Ženu rozdrtila tramvaj, protože se na kolejích zakoukala do mobilu

Ženu rozdrtila tramvaj, protože se na kolejích…

Za nepozornost se platí. Ruská žena, která se zastavila uprostřed tramvajových kolejí, za ni zaplatila daní…

 

iSport.cz

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel, musel do nemocnice

Drama na Slovácku. Kouč Levý v poločase zmizel,…

Kde je? Druhý poločas proti Jihlavě (1:1) odehrálo Slovácko bez svého hlavního trenéra. Stanislav Levý (58)…

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se Boleslavi i Plzni

SESTŘIHY: Neporažený Zlín dál vede ligu, dařilo se…

Mladá Boleslav zůstala po výhře 2:1 v Jablonci v čele fotbalové ePojisteni.cz ligy jen do sobotního podvečera.…

 

Reflex.cz

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel Max Mannheimer, přeživší pěti koncentračních táborů

Zemřel muž, který zprvu o hrůzách holocaustu, jež zažil jako přímý účastník, vlastně téměř nemluvil. Pak se však…

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál stranické volby

Šéf britských labouristů Corbyn zůstává, vyhrál…

Lídrem britských labouristů zůstává jejich dosavadní šéf Jeremy Corbyn. Ve stranickém hlasování získal téměř 62…