Aston Martin DB7 Vantage - velmi rychlý luxus

Aston Martin DB7 Vantage - velmi rychlý luxus

 
 

Tradiční britská značka Aston Martin si za dobu své existence, vznikla v roce 1914, vydobyla renomé výrobce exkluzivních vysokovýkonných sportovních vozů.

Nejslavnější model výrobního programu nese jméno DB. Jeho poslední verze DB7 byla představena v roce 1993 v provedení s řadovým šestiválcem 3,2 přeplňovaným kompresorem. V roce 1999 byl nahrazen inovovaným DB7 Vantage. Za šest let výroby se nový DB7 stal nejúspěšnějším modelem historie, protože se jich prodalo přes 4000 kusů. To znamená, že za poloviční dobu se jich již vyrobilo více než všech modelů DB4, DB5 a DB6 dohromady v letech 1958-70. Jakkoli se 4000 kusů nejeví jako převratné množství při pohledu na celkovou produkci za 85 let - cca 16 000 ručně vyrobených kousků, je to množství úctyhodné.

Stejně jako patří ke značce model DB, patří k ní také výkonnější a luxusnější provedení Vantage. Toto označení sahá až do roku 1953, kdy se poprvé objevilo u modelu DB2. U nejnovějšího modelu se však konstruktéři odklonili od tradiční koncepce řadového šestiválce, i v posledních 20 letech používaného V8. Pod kapotu DB7 Vantage umístili šestilitrové srdce, poprvé v historii firmy, čítající plných dvanáct válců. Motor je celohliníkové konstrukce se 48 ventily. Úhel rozevření válců je 60 stupňů, což je hodnota u dvanáctiválců velmi používaná. V jeho konstrukci byly použity prvky využívané u sportovních motorů, jako přímý ostřik dna pístů olejem, nebo stejně dlouhé výfukové potrubí od všech válců, vyrobené z nerezivějící oceli. O čistotu výfukových plynů se stará nově vyvinutá řídící jednotka EEC V s dvojitým procesorem a kovové katalyzátory, řešení jež zajišťuje plnění emisních norem. U motoru bylo dbáno nejen na dosažení vysokého špičkového výkonu, ale také na co nejpříznivější průběh točivého momentu. Výsledek nelze hodnotit jinak než výborně, protože 85% špičkové hodnoty 542 Nm je k dispozici již v 1500 ot/min a špička je dosahována v 5000 ot/min. Výkon má hodnotu 309 kW (420 k) při 6000 ot/min, což je hodnota jistě dostatečná pro solidní postavení na trhu supervýkonných kupé.

Jelikož se kupé DB7 profiluje nejen jako vysokovýkonné, ale také luxusní, jsou v nabídce dvě převodová ústrojí. Jedno je, pro sportovce určená, šestistupňová přímo řazená převodovka se suchou spojkou průměru 293 mm. Její ovládání je svěřeno hydraulickému převodu. Převodové stupně jsou seřazeny v těsných rozestupech, aby dokázaly udržet motor stále v optimálním režimu. Je otázkou, je-li u takto silného motoru vůbec nutné použití takto odstupňovaného ústrojí. Alternativou je pětistupňová samočinná převodovka s hladkým řazením jednotlivých rychlostí. Je vybavena dvěma programy řazení, normálním umožňujícím hladkou jízdu, a sportovním, který řadí poněkud drsněji a umožňuje využívat plný potenciál silného dvanáctiválce. V nabídce příplatkové výbavy je nabízen systém Touchtronic, který navíc nabízí ke standardním programům možnost řazení tlačítky na volantu. Z převodovek odchází výkon pomocí kloubového hřídele k diferenciálu zadní nápravy. Ten pracuje s omezenou svorností pro zajištění dostatečného přenosu výkonu na vozovku. V této nelehké práci mu pomáhá protiprokluzový systém, který v kritické situaci zasáhne do řídícího procesu motoru a sníží výkon. Ve správném sportovním voze, kterým DB7 Vantage jistě je, nesmí chybět možnost tento systém vypnout. Tato možnost je zde tedy také.

To jsme se již dostali od motoru až k podvozku, který má za úkol síly vznikající nasazením takového siláka, bezpečně přenést do čtyř malých plošek, jimiž se dotýkají kola automobilu silnice. Zde nenajdeme žádná převratné řešení, ale desetiletími prověřené a osvědčené lichoběžníkové nápravy. Vpředu i vzadu jsou tvořeny dvěmi trojúhelníkovými rameny a odpruženy vinutými pružinami souose umístěnými kolem jednoplášťových tlumičů. Přední nápravě navíc pomáhá v udržení stability v zatáčkách ještě příčný zkrutný stabilizátor. Ten je u kupé také vzadu, ale kabriolet Volante se bez něj na zadní nápravě obejde. Celá geometrie byla vyladěna pro snadné ovládání a co nejjemnější dodávku výkonu na hnaná kola. Na všech kolech jsou namontovány kotoučové brzdy s dutými, příčně odvrtanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny z hliníkové slitiny. Liší se pouze rozměry kotoučů. Přední náprava nese dvojici o průměru 355 mm a na zadní jsou osazeny poněkud menší o průměru 330 mm. Podle současných standardů jsou vybaveny čtyřkanálovým ABS. Zvláštností v nabídce za příplatek, je možnost, nechat si sériově černé třmeny nalakovat v jedné ze tří barev - grafitově šedé, červené nebo zlaté. Má to své opodstatnění, protože velká 18palcová kola z lehké slitiny svým designem techniku brzd značně odkrývají. Jejich deset tenkých paprsků mimo dobrého výhledu na brzdy intenzivně podporuje také jejich chlazení. Šířka ráfků je 8 palců vpředu a 9 na hnacích kolech zadní nápravy. Obuty jsou na nich nízkoprofilové pneumatiky 245/40 ZR 18 a 265/35 ZR 18. V nabídce na přání jsou i větší 19palcové ráfky s devíti paprsky.

Kola se nejen podílí na vynikajících jízdních vlastnostech vozu, ale také na jeho nezaměnitelném vzhledu. Design karoserie vychází z tradice modelů DB s dlouhou přídí, kde se nachází motor a interiérem posunutým poněkud vzad. Nemůže chybět maska chladiče ve tvaru obráceného T. Konstrukce karosérie je kombinovaná. Nosná struktura a většina povrchových panelů jsou z ocelového plechu. Pouze přední blatníky, víko zavazadlového prostoru, prahy a nárazníky se spoilery jsou vyrobeny z kompozitu. Jak již bylo zmíněno při popisu náprav, DB7 Vantage se vyrábí v provedení kupé a kabriolet. Konstrukce obou variant je v podstatě stejná a rozdíl je pouze v úpravách souvisejících s absencí pevné střechy u otevřené verze. Její skládací střecha je plně elektricky ovládaná a disponuje skleněným zadním oknem s elektrickým vyhříváním.

V interiéru koncepce 2+2 najdou tradičně pohodlí pouze řidič a spolujezdec, ale to co je zde čeká je na nejvyšší možné úrovni. Čalounění je vyvedeno v kvalitní kůži Conolly v kombinaci s obložením z ořechového dřeva. O bezpečnost auta se stará imobilizér s dálkově ovládaným alarmem a na bezpečnost posádky dbají dva airbagy. Dokoupit si lze také satelitní navigační systém, sportovní sedadla s vylepšeným bočním vedením, pedály z lehké slitiny nebo třeba štítek z leštěné nerezové oceli na práh, kde si můžete nechat vyrýt své jméno nebo cokoli si budete přát...

Technické údaje
Motor6,0 V12
Druhzážehový
Zdvihový objem (cm3)5935
Válce/ventily na válec12/4
Max. výkon (kW/k/ot)309/420/6000
Max. točivý moment (Nm/ot)542/5000
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)296
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,1
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)neudána
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4692
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1243
Rozvor (mm)2591
Pohotovostní hmotnost (kg)1775
Objem nádrže (l)89
Rozměr pneu vpředu245/40 ZR18
Rozměr pneu vzadu265/35 ZR18

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
První taxi bez řidiče na světě může vyjet v americkém Phoenixu První taxi bez řidiče na světě může vyjet v americkém Phoenixu

Autonomní taxi sveze své první zákazníky ještě letos.…

Babiš může získat ústavní většinu, říká komentátor Bohumil Pečinka Babiš může získat ústavní většinu, říká komentátor Bohumil Pečinka

Říjnové senátní volby jako klíčový moment pro tuzemskou…

Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru Napětí na Blízkém východě žene cenu ropy vzhůru

Ceny ropy zahájily týden růstem, ke kterému přispělo…

Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně Dřevo jako budoucnost mrakodrapů. Podívejte se, co postaví v Tokiu a Londýně

Tradiční stavební materiály se ke slovu dostávají stále…

 

Štítky Design Pneu Kabriolet

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu

Grafik X-Tomi vyvěsil na internet svou představu o Škodě…

Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy

Francouzská automobilka se v posledních letech…

 



Aston Martin DB7 GT - čím déle, tím lépe Aston Martin DB7 GT - čím déle, tím lépe

DB7 je v současnosti nosným modelem slavné značky Aston…

Aston Martin DB7 GT – další vylepšení DB7 Aston Martin DB7 GT – další vylepšení DB7

Na autosalónu v Birminghamu se sešly všechny britské…

 



 
Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Kanaďané mají nové policejní Tesly. Lidem se taková investice nelíbí

Včera

Elektromobily se stávají součástí policejních flotil po celém světě. Ne všude ale nákup poměrně drahého zboží vítají s nadšením.




Blesk.cz

Letecká katastrofa s 65 mrtvými: Ministr zmínil „naprostou záhadu“

Letecká katastrofa s 65 mrtvými: Ministr zmínil…

Letadlo se 65 lidmi na palubě havarovalo v neděli nad ránem v Íránu, nehodu vnitrostátní linky ale i v pondělí…

Drtí vás rýma a nachlazení? 4 zázračné rady našich babiček na uzdravení

Drtí vás rýma a nachlazení? 4 zázračné rady našich…

Oči pálí, plný nos a největším kamarádem je vám kapesník? Nejvyšší čas dát rýmě sbohem. Poradíme, osvědčené babské rady.

 

iSport.cz

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle? Vysvětlila to a rozesmála je

Proč Ledecká před novináři nesundala brýle?…

PŘÍMO Z KOREJE | Její šokující vítězství v super-G bylo staré jen několik desítek minut a Ester Ledecká, která…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

KOMPLETNÍ TELEVIZNÍ PROGRAM | Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartovaly v pátek 9. února 2018…

 

Reflex.cz

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška Kaplicky-Fuchsová jedou MHD a mudrují, jak zachrání Prahu

Šílené video: Adriana Krnáčová a Eliška…

Praha kolabuje. Na to, aby se zastavilo celé město, stačí v nadsázce dva pomalu jedoucí taxíky. Jen tak spadla…

Porody pod vlivem zombie drogy. Sen amerických feministek, který se změnil v noční můru

Porody pod vlivem zombie drogy. Sen amerických…

„Možná se dítě narodí už zítra,“ říkala si Charlotte Carmodyová. V příštím okamžiku si uvědomila, že se cítí…