Audi Q3 jinlong yufeng: 2,5 TFSI a surfařská výbava
Ingolstadtská automobilka si pro letošní autosalon v Pekingu připravila rovnou dvojici konceptů, vycházejících z modelu Q3. Prvním z nich je RS Q3 zaměřený především na sportovní jízdní výkony a tím druhým je Audi Q3 jinlong yufeng, který navazuje na lednový koncept Q3 Vail z Detroitu.
Jméno, které nese Audi Q3 jinlong yufeng znamená v překladu do češtiny zlatý drak ve větru a souvisí vedle laku karoserie především se sportovním náčiním, které má koncept na střešním nosiči. Zatímco Q3 Vail mělo oslovit příznivce snowboardingu, tak novinka z Pekingu je určena pro milovníky kitesurfingu.
Právě proto má Q3 jinlong yufeng na střeše dvojici kitů z lehkého kompozitního materiálu CFRP, tedy plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Tato prkna mohou být uložena i ve vaku připraveném přímo pro ně v zavazadlovém prostoru.
Ke kitům patří i dvě sportovní kamery pojmenované Audi-Cams, které jsou uloženy v levé stěně zavazadlového prostoru. Tyto kamery mohou být připevněny přímo na kite nebo přilbu a umožňují přímý přenos do auta a odtud mohou být přes telefon s Bluetooth a připojením na internet odeslány prakticky kamkoliv.
S vybavením pro kitesurfing ještě lehce souvisí i rohož, která chrání podlahu zavazadlového prostoru před nečistotami a pískem, ale může být využita i jako podložka k posezení na pláži nebo jako slunečník.
V případě samotného vozu je Q3 jinlong yufeng v podstatě dvojčetem lednového Q3 Vail. I u tohoto konceptu je použita řada designových detailů, zaměřených na efekt a při pohledu na karoserii je prakticky jedinou odlišností specifický žlutý lak pojmenovaný Liuli Yellow.
Interiéru vládne kombinace černé, šedé a žluté barvy a i zde je jasně vidět, že novinka navazuje svým stylem na lednový koncept z Detroitu. Čalounění sedadel je samozřejmě kožené s prošíváním nití v kontrastní žluté barvě, zatímco na obložení stropu je použita Alcantara.
Stejně jako Q3 Vail i Q3 jinlong yufeng jezdí na pětipaprskových kolech s rozměrem 8,5 J x 20. Terénní pneumatiky mají rozměry 255/45. Rozchod kol vpředu a vzadu je v porovnání se sériově vyráběnými modely o 40 milimetrů větší a světlá výška je o 30 mm vyšší.
Pod kapotou Audi Q3 jinlong yufeng pracuje přeplňovaný zážehový pětiválec s přímým vstřikováním benzinu, který z objemu 2480 cm3 poskytuje velmi slušných 228 kW. Výkon pětiválce je přenášen na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a pohonu všech kol. Koncept zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a automobilka uvádí nejvyšší rychlost 250 km/h.