Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Shooting Brake Concept: nové TT v novém stylu

Ondřej Láník
Diskuze (88)
Tradiční kupé a roadstery TT, by v příští generaci řady TT mohla doplnit také třídveřová verze s lépe využitým prostorem v zadní části...

Tokijský autosalon není zdaleka pouze japonskou záležitostí. Audi letos přiveze studii sportovního třídveřového kombi, které naznačuje jednu z možných podob nové generace Audi TT. Ingolstadtská automobilka se připravuje na zásadní navýšení objemu produkce, k čemuž by měla vést cesta rozšiřování modelové nabídky v horizontální linii. Vedle tradičních kupé a roadsterů TT, by tak na svět mohla přijít také třídveřová verze s lépe využitým prostorem v zadní části.

Nové Audi TT by se mělo představit na jaře příštího roku a tak není pochyb o tom, že tokijská studie je přípravou návštěvníků na sériový produkt nové generace.

O definitivním osudu nové studie se má rozhodovat po autosalonu, ale pokud by se podobný automobil dostal do výroby, nebylo by to zřejmě před rokem 2008.

Shooting Brake Concept: rychlé třídveřové "kombi"

Audi si připravuje půdu pro novou generaci řady TT, takže nepřekvapí, že již na studii najdeme několik dosud neznámých tvarový řešení, které se zřejmě stanou součástí designu očekávané novinky. Podobně jako u žádného jiného Audi dneška ani zde nechybí velký oválný grill, který v tomto nejnovějším provedení vyplňuje deset vertikálních chromovaných žeber. Příď je variací na známé motivy použité na studiích Le Mans Quattro nebo RSQ, či na okruhových speciálech poháru DTM. Hladký boční profil blatníků opět narušují výrazně vystupující blatníky. C-sloupek sportovního kombi má poprvé japonsky vzhůru rostoucí linii, která je naopak tradičně velmi vysoko, což dodává interiéru s nízkými okny specifickou atmosféru.

Čistý boční pohled automobilka zatím nezveřejnila, ale z dostupných fotografií je zřejmé, že nejde o klasický Shooting Brake, s větším převisem vzadu a velkým zavazadelníkem. Uspořádání karosérie připomíná více přikrčený hatchback, ale není to poprvé, kdy se nás Audi snaží slovně přesvědčit o tom, že jde o něco jiného. Vzpomeňme pětidveřový hatchback Audi A3, který automobilka nabízí pod obchodním jménem Sportback.

Zavazadelník Audi Shooting Brake Concept má objem 255 litrů, sklopením zadních sedadel lze získat celkem 730 l.

Vnější rozměry studie činí 4,18 x 1,84 x 1,35 m, rozvor 2,47 m. Automobil bude technicky příbuzný s platformou použitou v nižší střední třídě koncernu VW Group (vpředu McPherson, vzadu čtyřprvkový závěs), počítá se samozřejmě s verzí quattro, která ale bude mít elektronicky řízenu mezinápravovou lamelovou spojku.

Ve studii je napříč zabudován známý vidlicový šestiválec 3,2 l (184 kW, 320 Nm), který umožňuje akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6 sekund a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Audi přidala několik zajímavých technologických detailů. Adaptivní tlumiče jsou naplněny kapalinou, která mění své vlastnosti při změně elektromagnetického pole, což následně ovlivňuje charakter tlumení. V této třídě vozů jde dosud o raritu, v kategorii luxusních vozů však již několik let podobný systém nabízí například Cadillac.

Navigační systém vozu je vybaven dotykovou obrazovkou a rozeznáváním japonských znaků. Z mapových dat a aktuální rychlosti jízdy je navrhován nejvhodnější převodový stupeň a rychlost pro následující zatáčku. Světelná technika je postavena především na technologii LED.

Ondřej Láník
Diskuze (88)
11. 10. 2005 18:09
Re: Ahaaa...
... profesionální amatér - :-)
11. 10. 2005 17:28
Re: Ahaaa...
Já taky ;-) :yes:
11. 10. 2005 17:14
Re: SVÍTÍCÍ PENDREK
Zajímavé - jak jsi to napsal, tak mi došlo, že jsem to z té fotografie cítil, ale nebyl jsem schopen pojmenovat, co mi tam nesedí... :-)
11. 10. 2005 17:12
Re: Ahaaa...
Ta slavná tetování jsou dvě - na temeni 911 a na levém rameni - VW. 911 je tetovaná jehlou z drátěnýho kola E-Type z roku 1966 Ten co to tetoval hustil gumy na Porsche Jeames Deana, a to VW je vydrásaný zapilovaným šroubem z pravýho předního kola getei z roku 1976 ;-) To, co je mezi pupkem a kolenama předvádím zásadně bezúplatně a výhradně v dámské společnosti. Přesila je v této souvislosti poměrně vítanou praktikou. Jak jdou leta, tak množství převahy se snižuje postupně k číslu 1. S tím počítám tak kolem sedmdesátky. Zatím jsem roky u oblíbeného poměru 1:3. Vždycky prohraju :-)
11. 10. 2005 17:03
Re: A5!!! Jedno coupe nestaci
:yes: