Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Jan Mička
Diskuze (60)
Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým vznětovým osmiválcem pod kapotou. V České republice vůz startuje na částce 2.516.900 Kč.

Tak jsme se konečně dočkali. V době, kdy kolega Ondra Šámal krátce testoval nové Audi SQ7 na francouzských okreskách, ještě nebyl k dispozici český ceník, a my mohli pouze odhadovat, jak se bude částka lišit od té německé. Ve své domovině (pokud tedy nebudeme považovat za domácí půdu Bratislavu, ve které se Q7 vyrábí) si za něj výrobce řekne nejméně 89.900 eur, což je v přepočtu asi 2,43 milionu korun. U nás to ale bude o něco více.

Audi SQ7 4.0 TDI oficiálně startuje na částce 2.516.900 Kč, což je sice na první pohled docela dost, dostanete ale slušnou porci výbavy. Vůz vyjíždí na dvacetipalcových paprskových kolech, nechybí mu adaptivní vzduchový podvozek, elektricky nastavitelná přední sedadla, dojezdová rezerva, rádio se sedmipalcovým vysouvacím displejem, diodové světlomety s automatickým přepínáním dálkového režimu, spousta vnějších a vnitřních designových odlišností nebo automatická dvouzónová klimatizace.

Video se připravuje ...

To nejdůležitější se však nachází pod kapotou. SQ7 jako první produkční Audi vyjelo se zcela novým čtyřlitrovým osmiválcem TDI, které již příští rok dostane také nová generace vlajkové lodi A8. Agregát má výkon 320 kW, masivní točivý moment 900 N.m dostupný od tisíce (!) otáček za minutu a dokáže vůz rozjet z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy.

Brutální zátah je z velké části dílem elektricky ovládaného dmychadla EAV, které se roztáčí v době (za 250 milisekund až na 70.000 otáček za minutu), kdy dvě velká turba ještě naplno nepracují. Kombinovaná spotřeba má činit 7,2 l/100 km, berme ale v potaz, jak je auto velké, jak má velký motor, a že váží téměř 2,3 tuny. Jak to bude ve skutečnosti, odhalíme až v klasickém redakčním testu.

„Audi SQ7 TDI je díky zcela novému motoru nejvýkonnějším vznětovým SUV na trhu. Nově vyvinutý osmiválec, který můžete znát z prototypu Audi RS 5 TDI, dává SQ7 skvělou dynamiku v širokém poli otáček a díky elektrickému kompresoru reaguje na plyn bez prodlení,“ říká Tomáš Velek, ředitel divize Audi společnosti Porsche Česká republika. „Už nyní jsme o vůz zaznamenali velký zájem zákazníků. Audi SQ7 je od dnešního dne v prodeji, první vozy budou u našich prodejců k otestování od září,“ dodal Velek.

Audi SQ7 4.0 TDI - srovnání s vybranou konkurencí
ModelAudi SQ7 4.0 TDIBMW X5 M50dPorsche Cayenne S Diesel
MotorV8, biturboR6, triturboV8, biturbo
Objem (cm3)395629934134
Výkon (kW/min)320/3750-5000280/4000-4400283/3750
Točivý moment (N.m/min)900/1000-3250740/2000-3000850/2000-2750
Nejvyšší rychlost (km/h)250250252
Zrychlení 0-100 km/h (s)4,85,35,4
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)7,26,78
Pohotovostní hmotnost (kg)227022652215
Základní cena (Kč)2.516.9002.319.2002.328.000

Jan Mička
Diskuze (60)
Avatar - white label
25. 6. 2016 18:06
Re: Jaký typ řidiče si tohle koupí?
Když už Cayenne, tak určitě chvíli počkat na novou generaci.
Avatar - white label
25. 6. 2016 18:04
Re: Ale já si myslím
Byl to svým způsobem kuriózní motor, ale dalo se s ním (v Q7) bez problémů (žádná extrémní ecorally) jezdit okolo 15 litrů, tedy nikoli 20 a víc.
25. 6. 2016 01:25
Jaký typ řidiče si tohle koupí?
Za takový prachy koupit chrochtadlo? Smysl toho mi vcelku uniká. Každopádně když už smraďocha, tak alespoň Cayenne. Sice si pak trhnu ostudu, když bude mít kámoš audinu se zrychlením 4,8 a já mrzkých pomalých a vůbec, ostudných 5,4 sec, ale co...
Avatar - _Karel_
24. 6. 2016 22:17
Re: 8val?
>:D >:D
Nejdřív napíšeš, že A8 má mít "roky zpoždění, aby dostala 4,0TDI" a pak dáš odkaz na zprávu, že bude mít 1 rok zpoždění , aby mohla mít autonomní řízení.
Tobě snad někdo heknul sloučenej účet, a dělá si z tebe srandu.
Avatar - Hammunasakra
24. 6. 2016 19:22
Re: 8val?
Michal Fokt ;-)

[odkaz]