Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avia představila nový nákladní vůz. Je určen do terénu!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
Společnost Avia Motors ve svém areálu v Přelouči představila nový vůz Avia D120 4x4. Letos jich chce vyrobit 30 kusů. Sériová výroba nákladního vozu by měla začít v létě, řekl novinářům generální ředitel Martin Šustek.

"V tuto chvíli dokončujeme homologaci vozidla 4x4. Do konce června by měla být skončena. Máme nyní čas na to, abychom se připravili na rozjezd sériové výroby, kterou chceme zahájit v průběhu července," uvedl Šustek.

Vozidlo s celkovou hmotností 12 tun a zvýšeným podvozkem je určeno k provozu v lehkém a středním terénu. Zákazníky by měli být především subjekty v oboru stavebnictví, komunální sféra a hasiči. Zvláště pro ně bude určena prodloužená sedmimístná kabina, její výroba začne na podzim. V srpnu má být na akci Pyrocar představen nová cisternová automobilová stříkačka s hasičskou nástavbou od firmy Karbox. Podle Šustka již výrobce registruje předběžný zájem zákazníků.

Avia Motors v únoru zahájila výrobu vozu Avia D 120 4x2 Euro 6 Initia. Dosud jich z montážní linky sjelo zhruba 50, z toho 30 je již v provozu. Letos firma plánuje vyrobit 150 vozů včetně vozidel 4x4. Do konce roku by měla být spuštěna také sériová výroba hasičských vozů.

Avia a její dnešní nákladní automobily. Prohlédněte si je ve velké galerii

Většina vozidel míří k českým zákazníkům. Několik obchodních případů má společnost rozjednáno také na Slovensku, v Polsku a Estonsku. Avia v Přelouči zaměstnává 75 lidí, další desítku pracovníků do montáže, skladu, konstrukce i administrativy hledá.

Automobilka sídlí v prostorách mateřského holdingu Czechoslovak Group (CSG). Společnost Avia Motors koupil holding v roce 2016 od indické skupiny Ashok Leyland Motors, která v roce 2013 produkci v Česku ukončila a přenesla ji do Indie.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (1)
1. 6. 2018 01:37
sériová výroba?
za 3 měsíce asi 50 aut, to je nějakých 17 za měsíc, takže z továrnu neopustí ani 1 náklaďák denně. Neřekl bych, že to bude malou poptávkou... Jestli někomu fandím, tak je to Avia, Aero, Evektor, Jawa, Škoda, Tatra, Čezeta, SOR, Aircraft Industries ... ale opravdu mají v Přelouči výrobní linku? Není to spíš větší garáž s několika montážními místy? A montáž rozdělovací převodovky a dalšího kardanu znamená, že se za půl roku vyrobí průměrně jen 5 takových aut za měsíc? Fakticky je to odraz poptávky? Má pro tak mizivou produkci někdo vysvětlení? To se přece nemůže vyplatit. Nebo je to ve světě náklaďáků normální?