Binz E Limousine: Šest dveří a šest metrů

Binz E Limousine: Šest dveří a šest metrů

 
 

Německá karosárna Binz nabízela prodloužené limuzíny na základě Mercedesu třídy E a jeho předchůdců již v minulosti. Její pozornosti neunikla ani aktuální generace W212.

Binz E Limousine je postaven na prodlouženém podvozku s obřím rozvorem 3985 mm, takže jeho celková délka dosahuje téměř šesti metrů – přesně 5979 mm. Není divů, že luxusní limuzína disponuje třemi páry dveří.

K dispozici jsou celkem tři verze interiéru. Základní Six-Door má tři řady sedadel, tedy sedm míst. Vis-á-Vis má prostřední řadu otočenou, takže pasažéři sedí čelem k sobě. Třešničkou na dortu je provedení Individual, u kterého zcela chybí, takže je pouze pětimístné, případně si může vzadu užívat veškerého komfortu dvojice cestujících. Za řidičem a spolujezdcem se pak najde dost místa k instalaci velké obrazovky DVD systému.

Motory, které mohou jezevčíky pohánět, jsou také tři a jejich parametry korespondují s nabídkou stuttgartského výrobce. Základem je řadový čtyřválcový turbodiesel 2143 cm3 s výkonem 150 kW při 4200 min-1 a točivým momentem 500 Nm v pásmu 1600-1800 min-1. Ten doplňuje zážehový vidlicový šestiválec 3498 cm3 s 215 kW při 6400 min-1 a 365 Nm mezi 3600 a 5100 min-1 . Vrcholem je agregát V8 s objemem 5461 cm3, který poskytuje 285 kW při 6000 min-1 a 530 Nm v rozmezí 2800-4800 min-1.

Pohotovostní hmotnost všech tří verzí přesahuje 2,1 tuny, i přes ni se mohou po německých dálnicích prohánět rychlostí až 210 km/h. Ta je ale elektronicky omezena. Nejúspornější je turbodiesel E 250 CDI BlueEfficiency, který na 100 km jízdy žádá 7,5 l nafty. Prostřední E 350 CGI BlueEfficiency se může pochlubit průměrnou desetilitrovou spotřebou benzinu, vrcholný osmiválec E 500 pak zkonzumuje v kombinaci 11,5 l stejného druhu paliva na 100 km. Vzhledem ke značné hmotnosti a velikosti to nejsou nijak závratné údaje.

Výroba prodloužených limuzín na základě éčka série W211 byla v Lorchu obnovena před sedmi lety po pauze trvající dvě dekády. Existovaly pochopitelně i dlouhé verze řad W124 a W210, ty ale nepřekročily stadium prototypu, respektive jich vzniklo jen několik na individuální objednávku.

Karosárna založená v roce 1936 také proslula svými sanitními automobily, které staví dodnes. V současnosti se roční produkce díky 120 zaměstnancům pohybuje kolem 300-400 kusů Mercedesů E s dlouhým rozvorem. Dalších zhruba devět stovek aut tvoří další speciály, které vznikají například i na bázi Volkswagenů T5.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 
 






Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Včera

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je vlastně mini. S digitálními budíky, dotykovým otevíráním dveří a klimatizaci i audiem poháněnými sluneční energií. Budoucnost? Kdepak...




Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl, kolik a za co Petra utrácí

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl,…

Jiří Paroubek (65) soptí. Expremiéra ČR rozhněvalo, že po prohraném soudu o dceru Margaritu (8), který vedl s…

 

iSport.cz

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je to laciný doping, pro modernizaci ekonomiky spíš brzda

1000 Filipínců míří na práci do Česka. Pro firmy je…

Do České republiky má v letošním roce prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet zhruba…