Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Binz E Limousine: Šest dveří a šest metrů

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Německá karosárna Binz nabízela prodloužené limuzíny na základě Mercedesu třídy E a jeho předchůdců již v minulosti. Její pozornosti neunikla ani aktuální generace W212.

Binz E Limousine je postaven na prodlouženém podvozku s obřím rozvorem 3985 mm, takže jeho celková délka dosahuje téměř šesti metrů – přesně 5979 mm. Není divů, že luxusní limuzína disponuje třemi páry dveří.

K dispozici jsou celkem tři verze interiéru. Základní Six-Door má tři řady sedadel, tedy sedm míst. Vis-á-Vis má prostřední řadu otočenou, takže pasažéři sedí čelem k sobě. Třešničkou na dortu je provedení Individual, u kterého zcela chybí, takže je pouze pětimístné, případně si může vzadu užívat veškerého komfortu dvojice cestujících. Za řidičem a spolujezdcem se pak najde dost místa k instalaci velké obrazovky DVD systému.

Motory, které mohou jezevčíky pohánět, jsou také tři a jejich parametry korespondují s nabídkou stuttgartského výrobce. Základem je řadový čtyřválcový turbodiesel 2143 cm3 s výkonem 150 kW při 4200 min-1 a točivým momentem 500 Nm v pásmu 1600-1800 min-1. Ten doplňuje zážehový vidlicový šestiválec 3498 cm3 s 215 kW při 6400 min-1 a 365 Nm mezi 3600 a 5100 min-1 . Vrcholem je agregát V8 s objemem 5461 cm3, který poskytuje 285 kW při 6000 min-1 a 530 Nm v rozmezí 2800-4800 min-1.

Pohotovostní hmotnost všech tří verzí přesahuje 2,1 tuny, i přes ni se mohou po německých dálnicích prohánět rychlostí až 210 km/h. Ta je ale elektronicky omezena. Nejúspornější je turbodiesel E 250 CDI BlueEfficiency, který na 100 km jízdy žádá 7,5 l nafty. Prostřední E 350 CGI BlueEfficiency se může pochlubit průměrnou desetilitrovou spotřebou benzinu, vrcholný osmiválec E 500 pak zkonzumuje v kombinaci 11,5 l stejného druhu paliva na 100 km. Vzhledem ke značné hmotnosti a velikosti to nejsou nijak závratné údaje.

Výroba prodloužených limuzín na základě éčka série W211 byla v Lorchu obnovena před sedmi lety po pauze trvající dvě dekády. Existovaly pochopitelně i dlouhé verze řad W124 a W210, ty ale nepřekročily stadium prototypu, respektive jich vzniklo jen několik na individuální objednávku.

Karosárna založená v roce 1936 také proslula svými sanitními automobily, které staví dodnes. V současnosti se roční produkce díky 120 zaměstnancům pohybuje kolem 300-400 kusů Mercedesů E s dlouhým rozvorem. Dalších zhruba devět stovek aut tvoří další speciály, které vznikají například i na bázi Volkswagenů T5.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
29. 4. 2010 17:07
Re: Na aute chýba hviezda
Nevím, čím je to podmíněný. Brabus, Lorinser, Carlsson... všichni maj na obrázkách některý modely s hvězdou a některý bez. Asi záleží na rozsahu úprav.
Avatar - jozephko
29. 4. 2010 11:58
Re: Na aute chýba hviezda
Spomenul som si (a čiastočne som to našiel aj v nejakých príspevkoch na nete), že to povolenie mal len AMG, keď bol ešte relatívne samostatnou značkou. Samozrejme ho má aj teraz, keď už je súčasťou koncernu.
29. 4. 2010 10:53
proč E?
když S je ve všech směrech větší a reprezentativnější?? a taky mi čtyřválec u auta co potáhne 2,5 tuny přijde trochu šměšný..
29. 4. 2010 10:51
Re: Na aute chýba hviezda
Na propagačních fotografdiích je místo hvězdy logo Binzu, což se mi zdá logické. Starší modely ale hvězdu nesly - tuhle sanitku W211 od Binze jsem našel na Wikipedii - [odkaz] Jestli má Binz zakázáno používat trojcípou hvězdu v poslední době, netuším. Zřejmě ano.
28. 4. 2010 20:32
Re: Na aute chýba hviezda
I to je možný, co já vím. Nevim, jestli se v tom článku vyloženě píše, že by nějaký úpravce nesměl na upraveným MB používat hvězdu a z jakýho důvodu. Snad jen pro změnu proporcí.