Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M135i vs. konkurence: Co koupit?

Diskuze (179)
Nejrychlejší kompaktní BMW přichází na český trh se základní cenou 1,077 milionu korun. Co za to nabízí a jaká je konkurence?

Model M135i je na vrcholu mnichovské řady 1. Jediný šestiválec nabízený v aktuální generaci (a také jediný šestiválec napříč konkurencí) je řadový třílitr naladěný na 235 kW, který řadí M135i mezi nejvýkonnější hot hatche na trhu.

Cena 1.077.500,- Kč (pětidveřová verze 1.095.000,- Kč) je o 267 tisíc vyšší než u čtyřválcového 125i. Kromě silnějšího motoru ale přichází i bohatší výbava – M paket, 18palcová kola, hliníkový dekor interiéru, lepší rádio a nezbytná sportovní výstroj v podobě volantu, sedadel nebo podvozku. Za toto vše se u standardních specifikací samozřejmě připlácí.

BMW M135i - srovnání výbavy a ceny s 125i
ModelBMW M135iBMW 125i
Motor3,0 turbo (235 kW)2,0 turbo (160 kW)
Základní cena [Kč]1.077.500,-790.000,-
Čalounění látka/AlcantaraSM paket
Dekor interiéru hliníkSM paket
Litá kola M 18 palcůS12.100,-
M aerodynamický paketSM paket
M sportovní brzdyS15.125,-
M sportovní podvozekSM paket
M sportovní volantSM paket
Multifunkční volantS4.550,-
Shadow Line (černé okenní lišty)SM paket
Sportovní sedadlaSM paket
Variabilní řízeníS11.350,-
M paket-60.500,-
Cena při shodné výbavě [Kč]1.077.500,-893.625,-

Hlavní trumfy modelu M135i jsou dva: pohon zadních kol, který nikdo další nenabízí (novinkou bude později uvedený model s pohonem 4x4 xDrive) a pětidveřová karoserie. Když konkurenci omezíme na srovnatelnou výkonovou úroveň a možnost objednání pěti dveří, okruh se zužuje na tři značky.

Každý z vyzyvatelů má pohon všech kol. Nejsilnějším soupeřem je Audi RS 3, které má jako jediné vyšší výkon a navíc standardně dvouspojkovou převodovku. Výsledkem je i přes hmotnostní handicap lepší akcelerace z 0 na 100 km/h.

BMW M135i vs konkurence - srovnání technických údajů
ModelBMW M135iAudi RS 3Audi S3Subaru WRX STiVW Golf R
Převodovka6M (8A)7DS6M (7DS)6M6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]29792480198424571984
Válce/ventily6/45/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]235/5800-6000250/5400-6500195/6000221/6000199/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1300-4500450/1600-5300320/2500-5000407/4000350/2500-5000
Max. rychlost [km/h]250250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,1 (4,9)4,65,7 (5,5)5,25,7 (5,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]8,0 (7,5)9,18,5 (8,3)10,58,5 (8,4)
Poh. hmotnost [kg]15051650153015051596

Ostatní modely jsou slabší i pomalejší, což ale nemusí v celkové bilanci nutně znamenat problém. Abecední pořadí tentokrát dokonale kopíruje pořadí od nejdražšího k nejlevnějšímu, přičemž jen VW Golf R lze v základní výbavě pořídit za méně než milion korun. Zároveň se tasí bohatou výbavou – vše, co BMW nabízí v podobě paketu Advantage Plus, má standardně.

Ještě bohatší výbavu má Subaru. Auto, které je o rovných 100 tisíc dražší než Golf R, vyžaduje jen příplatek za metalízu. Jinak nechybí nic z jinde připlácených položek. Oželet je ale potřeba parkovací senzory, dešťový senzor a xenonové světlomety nejsou „bi“, mají samostatnou žárovku pro dálková světla. Jako jediné je Subaru vybaveno vždy manuální převodovkou.

Audi může nasadit do boje hned dva modely. Čtyřválcové S3 i pětiválcové RS 3 mají bohatší výbavu než BMW, model RS 3 standard rozšiřuje o kožené čalounění a zadní parkovací senzory (přední na rozdíl od S3 do nárazníku instalovat nelze). Cenou ale Audi RS 3 dost uskakuje BMW M135i, a tak je bližší volbou slabší model S3. Ten dokáže výkonový deficit kompenzovat nižší cenou, a to v libovolně bohaté konfiguraci. Mimochodem, S3 jako jediné může mít přední mlhovky.

BMW M135i vs konkurence - srovnání výbav a cen
ModelBMW M135iAudi RS 3Audi S3Subaru WRX STIVW Golf R
Motor3,0 turbo
(235 kW)
2,5 TFSI
(250 kW)
2,0 TFSI
(195 kW)
2,5 turbo
(221 kW)
2,0 TSI
(199 kW)
Základní cena [Kč]1.077.500,-1.384.700,-1.060.500,-1.059.000,-959.900,-
Čalounění látka/AlcantaraSkůžeS-jen látka
Kola z lehkých slitinR18R19R18R18R18
Manuální klimatizaceS----
Palubní počítačSSSSS
Přední mlhovky--S--
RádioSSSSS
Advantage paket15.900,-nabízeno jako jednotlivé položky:
Automatická klimatizaceSSSSS
Loketní opěrkaS3.292,-3.292,-SS
Advantage Plus paket44.700,-nabízeno jako jednotlivé položky:
Bi-xenonové světlometySSSSS
Dešťový senzorS6.583,-6.583,--S
Parkovací senzory P+ZS-/S19.246,--S
Sklopná zadní sedadlaSSSSS
Další příplatková výbava
Adaptivní tlumiče(19.150,-)---(22.000,-)
Čalounění kůže35.050,-S30.785,-S57.900,-
Metalický lak16.650,-17.581,-16.496,-10.800,-13.700,-
Připojení Bluetooth7.575,-8.248,-14.445,-S6.000,-
Tempomat7.825,-7.435,-7.436,-S11.800,-
Vyhřívání sedadel8.325,-9.061,-9.061,-SS
Pětidveřová karoserie17.500,-S19.000,-S26.900,-
Cena při shodné výbavě [Kč]1.231.025,-1.436.900,-1.186.844,-1.069.800,-1.076.200,-
Samočinná převodovka58.475,-S46.900,--60.000,-

Zajímavé je vyvrcholení tohoto srovnání. Jízdní zážitky kvantifikovat nemůžeme, dá se ale vypočítat, kolik stojí jeden kilowatt. Dosud výhodný Golf R najednou není tak cenově lákavý, dražší a výkonnější Subaru vychází lépe.

BMW M135i je ale v tomto ohledu ještě výhodnější: kdyby nezáleželo na výbavě, vyjde každý z 235 kW na 4.585,- Kč. Rozšíření výbavy o položky uvedené v tabulce výše tuto částku navýší na 5.238,- Kč. To je mimo plně vybavené Subaru nejvýhodnější nabídka z této pětice.

BMW M135i vs konkurence - kolik stojí 1 kW?
ModelBMW M135iAudi RS 3Audi S3Subaru WRX STiVW Golf R
Výkon [kW]235250195221199
Cena za 1 kW - základní výbava4.585,-5.539,-5.438,-4.792,-4.824,-
Cena za 1 kW - shodná výbava5.238,-5.748,-6.086,-4.841,-5.408,-

Jaký je váš názor? Které auto byste si pořídili vy? Vyjádřete se v diskusi.

Diskuze (179)
30. 7. 2012 18:16
Re: Chtěl bych vidět toho...
Spolu s S3 dělají křoví. Asi slouží pro cenové srovnání. :-)
30. 7. 2012 18:00
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ta auta jsou nedotáčivá schválně. Reflektuje to cílovou skupinu a vůbec zaměření auta.

A to zmiňování Giulietty mi přijde úsměvné.
30. 7. 2012 17:57
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Teoreticky je. Když pomineš ztráty, kterým se u čtyřkolky nevyhneš, tak ti stačí torque vectoring na všech čtyřech kolech. Otázkou je pak jen řídící logika. Tyhle systémy to zvládnou ještě líp, než to tvoje hypotetické auto, protože umí nejen ty extrémy, ale i mezi nimi plynule přecházet. Je to vrchol potravního řetězce.
30. 7. 2012 17:34
Re: Opět naprosté nesmysly
Ale stejně je to s tou sportovností. Každý má na auto jiné nároky. A někdy auto v některém ohledu nabízí mnohem víc, než jeho majitel využije.
30. 7. 2012 17:15
Re: Opět naprosté nesmysly
V principu souhlasím, jen nevím, kde jsou ti lidé, kteří považují tahle auta za náčiní vhodné pro seriózní závodění. To je pitomost. To je sportovní vůz pro člověka, který se neúčastní soutěží, na okruh ani nepáchne, nebo si tam příležitostně odjede pár kol na hraně svých možností, tedy pravděpodobně bezpečně v rámci možností auta. Opravdu nevím, proti čemu bojuješ (píšeš, že nelze srovnávat auta jen na papíře, což je pravda, ale ty litánie, co pak následují, už nechápu). Neznám člověka tak naivního, aby takovouhle hračku vytáhl do soutěže. Těmhle autům někdy trochu hanlivě říkám sporťáky pro chudé. Přináší příliš mnoho kompromisů.

Pokud jde o účast STi v tomhle srovnání, ne každý jeho majitel je rozený závodník, který auta tahá na hranice možností. STi umí v tomhle ohledu víc, ale otázka přeci je, jestli na tom vůbec záleží. Kdo je ten hypotetický zákazník. Co od auta chce. To jsou ty důležité otázky.