Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Borgward se pořád snaží. Představuje hned dvě novinky najednou: BX6 a BXi7

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Borgward uvádí hned dvě novinky najednou: sériovou verzi konceptu BX6 s benzinovým turbomotorem a elektrickou variantu většího BX7 s písmenkem i.

Německo-čínský Borgward se má čile k světu. Od představení SUV BX7 uplynuly již skoro tři roky, v Říši středu se prodává od července 2016. K němu přibylo menší BX5 a nyní je doplňuje „šestka“. Ta navazuje na koncept TS ze Ženevy 2016, dostává se tak do výroby po dvou letech.

Kompakt ve stylu „SUV-kupé“ má cílit na mladou klientelu. Designem nijak nevybočuje ze dvou dříve představených modelů v sériové podobě, disponuje mohutnou maskou chladiče, ze které vystupují štíhlá hlavní světla. Zaujmou vystouplé blatníky, pětidveřové auto vlastně nevypadá vůbec zle. I když předstírá krátkou stupňovitou záď s efektní odtokovou hranou, víko zavazadelníku se vyklápí celé. A Jeho podlaha může být po sklopení zadních sedaček rovná.

BX6 pohání jediný motor: dvoulitrový zážehový čtyřválec 2,0 l s výkonem 165 kW (224 k) a 300 N.m. Automatická šestistupňová převodovka je spárována se čtyřkolkou. Elektronický systém reaguje na prokluz kol během 0,12 s. Výrobce udává normovanou spotřebu benzinu 7,1 l/100 km.

Tmavý interiér s tříramenným volantem pokrývá kůže a dřevo, přední sedačky mají výraznější boční vedení a ta řidičova je elektricky nastavitelná v desítce úrovní. Samozřejmost představují dvouzónová klimatizace, startování tlačítkem a informační systém s osmipalcovou obrazovkou, který vyčnívá ze středu palubní desky nad výdechy.

Borgward kromě Číny zamíří ještě letos na jihoamerické trhy a Blízký východ. Další země jihovýchodní Asie se BX6 dočkají až na začátku příštího roku.

Druhým prezentovaným vozem je BXi7, prototyp se objevil již před rokem v dubnu v Šanghaji, ale bez technických specifikací. Vypadá ještě decentněji a střízlivěji, aby ne, jde totiž o elektrickou verzi už známé „sedmičky“. Místo benzinových jednotek má v útrobách dva elektromotory o celkovém výkonu 178 kW (242 k) a točivém momentu 390 N.m. Za zrychlení z klidu na stovku během 7,9 s se rozhodně stydět nemusí, maximálně se auto dostane na 195 km/h.

Lithium-iontové akumulátory umožňují dojezd 375 km, rychlonabíječka je naplní zpět za 45 minut. Kromě toho jsou vybaveny „inteligentním systémem řízení tepla“. Fungují tedy optimálně od -30 do +55 stupňů Celsia. Škoda jen, že se tahle auta zatím do Evropy nedostanou, továrna v Brémách ještě nestojí. Reálný akční rádius BXi7 i chování baterií například v zimě by za vyzkoušení stály.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - Uživatel_5340709
13. 5. 2018 12:41
Kua,
že by nám předběhli Kodyjáka kupé? ;-)