Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bridgestone hodlá na českém trhu výrazně růst

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Bridgestone Europe vidí největší potenciál pro budoucí růst v nově vzniklém „východním regionu“, kam spadá většina zemí střední a východní Evropy včetně ČR.

Východní region zahrnuje celkem 17 zemí s ročním obratem přes 250 milionů eur. Mezi tři největší trhy v tomto regionu z hlediska objemu prodeje patří Česká republika, kde pro Bridgestone pracuje 30 zaměstnanců, kteří mají na starosti nejen český, ale i slovenský trh.

Bridgestone těží z více než patnáctileté přítomnosti na českém trhu. V současnosti je nejdynamičtěji rostoucí značkou, a to v situaci, kdy má Continental přibližně 50% tržní podíl a o zbývající necelou polovinu trhu svádějí nelítostný boj všichni ostatní konkurenti.

Bridgestone - globální hráč číslo 1 (podle obratu) - by rád v budoucnosti zvýšil současný tržní podíl v ČR o 50 %. Tím by se skupina zařadila mezi tři nejsilnější hráče na trhu. Jednou z cest, jak tohoto cíle dosáhnout, je budování unifikované retailové sítě, zavádění nových nástrojů prodeje a administrace a poskytování intenzivnější podpory distribučních řetězců.

K dosud prodávaným čtyřem značkám Bridgestone, Firestone, Dayton a First Stop se nedávno připojily protektory Bandag (především pro nákladní vozy). Další růst si společnost slibuje od rozvoje odbytu pneumatik pro zemědělské a stavební stroje a motocykly.

Současná distribuční síť Bridgestone v České republice čítá přes 45 franšízových partnerů, nově založený společný podnik zahrnující devět prodejen a celou řadu nezávislých dealerů. Pneumatiky koncernu Bridgestone lze zakoupit u většiny prodejců automobilů, přičemž Bridgestone spolupracuje rovněž s leasingovými společnostmi a s výrobci protektorů pro nákladní vozidla.

Páteří pro vybudování silnější maloobchodní platformy se stane společný podnik pro nákup nejrůznějších produktů za atraktivnějších podmínek. Počet franšízových partnerů se zdvojnásobí, aby se vytvořily nezbytné předpoklady pro další rozvoj fleetových vozových parků a zároveň se zefektivnila spolupráce s leasingovými společnostmi.

Čistě internetový prodej zůstane nadále jen doplňkem obchodních aktivit společnosti Bridgestone v České republice.

Přes internet se totiž relativně dobře prodávají pouze pneumatiky pro osobní vozy, zatímco odbyt nákladních, zemědělských a dalších speciálních pneumatik probíhá především tradičním způsobem.

Ondřej Láník
Diskuze (0)