Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bristol je zpět a představuje Bullet

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Britský Bristol se po pětileté přestávce vrací k výrobě automobilů a uvádí model Bullet, který je prvním kompletně novým vozem značky od roku 2003.

Bristol Cars Limited byla jako automobilová divize letecké společnosti Bristol Aeroplane Company založena ve druhé polovině čtyřicátých let dvacátého století. Její současný majitel, jímž je Kamkorp Group, ji získal v roce 2011 a proměnil v Bristol Automotive Group.

V posledních pěti letech se tradiční malosériový výrobce věnoval především péči o vozy věrných zákazníků a připravoval zcela nový model. Tím se nyní stal speedster Bullet, který má být mimo jiné i oslavou 70. výročí založení Bristol Cars Limited.

Bristol Bullet spojuje elegantně omlazené linie svých klasických předků s moderní technikou. Karoserie vozu s celkovou délkou 4200 mm, šířkou 1860 mm, výškou 1200 mm a rozvorem 2553 mm je vyrobena z kompozitních materiálů. I díky tomu je pohotovostní hmotnost vozu 1100 kg.

Srdcem vozu je atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 4,8 litru, který vychází z pohonné jednotky značky BMW. Motor, který v Bulletu disponuje výkonem 275 kW (374 k) a točivým momentem 490 N.m, byl u Bristolu upraven a pojmenován Hercules podle 14-válcového dvouhvězdicového motoru Bristol Hercules s výkonem přes 1000 kW (1359 k).

S osmiválcem může spolupracovat šestistupňová manuální nebo automatická převodovka a Bristol uvádí akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Maximální rychlost má být 250 km/h.

Bullet není i přes velmi nízké čelní sklo a absenci jakékoliv střechy rozhodně spartánsky zařízen. Jeho dvoumístný interiér se vedly vybraných materiálů v podobě jemné kůže, leštěného kovu a obložení pravým dřevem i uhlíkovými vlákny pyšní i výbavou v podobě multimediálního systému s dotykovým displejem, umožňujícího připojení k internetu i spárování s mobilním telefonem.

Bristol plánuje výrobu pouze sedmdesáti speedsterů Bullet, jejichž cena se má pohybovat okolo 250.000 britských liber (zhruba 8.100.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
31. 7. 2016 20:48
Re: Sláva!!!!
A ty s autem sportujes i ve veyssich rychlostech?
Ja moc ne, n aokreskach se vetsinou moc pres 120 neodstanes, aspon tam, kde ja to mam rad. Takze silny zatah od rekneme 50 do tech 120 je zadouci, cokoliv mimo tento range je spis prijemny, vice ci mene vyuzitelny, bonus.
31. 7. 2016 20:46
Re: Sláva!!!!
No takhle - jestli se TVR vraci, tak jde o to JAK se vraci.
Libi se mi auta, ktera vznikala pod Wheelerem (specialne Sgaris, ale i ostatni), no ten je uz out, tak jen aby to stalo za to... Predelanych TTcek uz jsem videl dost a dalsi me nezajima.
Asi nejvetsi tragedie bylo tohle: [odkaz] , to musel byt Stevens hodne na mol, kdyz se pod to podepsal...
Avatar - Hammunasakra
30. 7. 2016 08:40
Re: Sláva!!!!
:yes: :yes: :-)
Avatar - maxi!
29. 7. 2016 21:35
Re: Sláva!!!!
problem tychto aut je jediny - kazdemu sa pacia, vsetci ich obdivujeme, zavidime a tuzime po nich, ale - nikto si to nakoniec nekupuje!
nakoniec sa clovek vzdy rozhodne po nejakom fungujucom - aj ked menej legendarnom - vozidle! :-!
Avatar - Barrichello
29. 7. 2016 20:57
Re: uvidime...
MG maj čínani tak tam asi nic zajímavého nebude, naopak TVR a Bristol by mohli mile překvapit.