reklama


Brněnská GP silničních motorek zachráněna, jede se 21. srpna

 

Závod MS silničních motorek to měl v Brně řádně nahnuté. V kalendáři závodů ale setrvá minimálně dalších pět let.

Velká cena České republiky (a Československa) je součástí mistrovství světa už od roku 1965, pouze v letech 1983-1986 hostila poslední verze starého okruhu ME, protože trať už nevyhovovala předpisům. V roce 1992 se závod neuskutečnil vůbec, ale po vyhlášení samostatné ČR je tradiční srpnovou zastávkou kolotoče Grand Prix. Vzhledem k tomu, že brněnská trať o všechny ostatní velké podniky (WTCC, MS superbiků...) přišla, zůstává posledním důležitým kláním. A je rozhodně dobře, že tomu tak bude i v dalších pěti letech.

Smlouvu podepsal v pondělí 11. ledna 2016 loni vytvořený Spolek pro GP ČR v Brně se španělskou promotérskou společností Dorna Sports. První organizaci zastupovali brněnský primátor Petr Vokřál a hejtman Michal Hašek, druhou její výkonný ředitel Carmelo Ezpeleta. Spolek založila samotná jihomoravská metropole spolu s krajem. Nejasné financování se podařilo vyřešit. Mnozí se v cause ptali, proč by měly na soukromou akci putovat státní peníze, když si sama na sebe nedokáže vydělat. A proč ne, když závod propaguje samotné Brno i Českou republiku?

„Ještě před rokem byla hustá mlha nejen za oknem, ale mlhou byla obestřena také budoucí organizace Velké ceny. Jsem velice rád, že se nám podařilo najít cestu, jak Moto GP v Brně zorganizovat. Zlomový okamžik nastal při loňském ročníku závodů, kdy došlo k dohodě, že vznikne Spolek, a ten bude mít veřejnou podporu. Chtěl bych také poděkovat panu Ezpeletovi za neobvyklou míru trpělivosti, která nám nakonec uzavření této dohody umožnila. To nám nyní garantuje, že se v Brně v dalších pěti letech Moto GP pojede,“ uvedl primátor Brna Petr Vokřál.

„Podpis této smlouvy je jedním z nejdůležitějších činů v oblasti mistrovství světa silničních motocyklů. A pro nás jako pro firmu, která tyto závody organizuje, je velice důležité, aby byl významný brněnský okruh součástí tohoto šampionátu v následujících letech. Tato smlouva zároveň řeší všechny nevyřešené otázky kolem pořádání závodu v letech minulých,“ řekl za Dornu Ezpeleta.

Elektronický prodej vstupenek na letošní Velkou cenu začíná 14. ledna v Turistickém centru města Brna (TIC), následovat budou ty tištěné. Vánoční termín už se bohužel nestihl. Nejdříve přijdou na řadu přírodní tribuny, základní ceny lístků zůstaly zachovány (1.190, respektive 1.590 Kč). Další prodejní místa se přidají později, koupit je bude možné i na březnovém Motosalonu na brněnském výstavišti. Závod tedy zůstane na automotodromu minimálně do roku 2020, i když pan Ezpeleta musel mít trpělivost skutečně svatou.

Poslední velká motoristická akce na našem území díkybohu zůstává, fanoušci si v kalendáři zaškrtávají letošní 21. srpen, respektive celý víkend. I když se už dávno v Brně neudělují tituly, pořád je to jediná příležitost, jak u nás vidět ty nejlepší alespoň v jedné disciplíně. Státní peníze už do ní přímo nepotečou, ale kraj i město mají finančních prostředků evidentně dost.

Psali jsme: VC České republiky 2015: MotoGP vyhrál Jorge Lorenzo, Moto2 Zarco a Moto3 Antonelli

Spolupracujeme s TipCars.com
Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici Co Praze chybí nejvíce? Nová budova magistrátu ani pavilony zoo to nejsou, míní analytici

Pro další budoucnost Prahy je klíčové dobudování vnějšího…

Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok Porošenko varuje: Ukrajině hrozí ruský útok

Ukrajinský prezident Petro Porošenko opět varoval před…

Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny Řidiči hrozí stávkou, vládě dali tři týdny

Dopravní odbory daly kvůli mzdám řidičů autobusů vládě,…

V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach V západoněmecké škole zasahovaly zvláštní jednotky, byl to ale planý poplach

Na škole v obci Menden na západě Německa zasahovaly kvůli…

 
Zdroj: Automotodrom Brno
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva Tady něco nehraje: BMW svolává elektromobily i3 kvůli úniku paliva

Únik paliva je asi ten poslední důvod ke svolávací akci,…

 






 
Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Škoda Rapid má po faceliftu. Dostala tříválec 1.0 TSI, bixenony a internet

Dnes 11:00

Na první pohled se to možná nezdá, změn je však více než dost. Tou největší je paradoxně nejmenší motor, který se dosud ve Škodě Rapid objevil.




Blesk.cz

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když hledala rodiče! Bývalý policista zveřejnil šokující teorii

Maddie nikdo neunesl. Z hotelu odešla sama, když…

Další šokující tvrzení v případě ztracené Maddie! Novinář a bývalý policista Mark Williams-Thomas v televizi…

 

iSport.cz

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie hrozí 4 roky bez fotbalu

Potíže Strašákova nástupce. Lídrovi kotle Slavie…

Život bez chození na fotbal si neumí představit, ale možná se pro něj stane realitou. Lídr aktivních fanoušků…

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů se odmítá těžko

Experti o Dočkalovi: Krok do neznáma, ale 81 milionů…

O jednu z největších hvězd může přijít pražská Sparta. Do čínského klubu Che-nan Ťi-na-jie by mohla opora…

 

Reflex.cz

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje na výstavě svět, z kterého někdy mrazí

Legendární reportážní fotograf Jan Šibík představuje…

Před deseti lety jsem potkal Jana Šibíka (53), jednoho z nejlepších českých reportážních fotografů posledního…

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě počet tygrů, jenže na světě již žije jen kolem 4 tisíc

Poprvé za více než 100 let roste ve volné přírodě…

Tygr, největší kočkovitá šelma, je ve volné přírodě už dlouho mimořádně ohroženým druhem. Přesto Světový fond na…

 
 
reklama