Budoucnost dvanáctiválců Ferrari: Turbo ne, hybrid ano!

Budoucnost dvanáctiválců Ferrari: Turbo ne, hybrid ano!

Downsizing vynucený bruselskými úředníky v drahých oblecích se nevyhne ani Ferrari. Ale dvanáctiválce v nabídce vzpínajícího se koníka zůstanou a nebudou mít turbo!

Prvním modelem s velkým motorem, který čekají v sezóně 2016 změny, je shooting brake FF s pohonem všech kol. Ano, budou stylistické i technické, ale pod kapotou díkybohu zůstane vidlicový dvanáctiválec, jen posílí ze současných 485 kW na zhruba 515 kW. Zdvihový objem ze 6,26 l asi nevyroste, to by šel vzpínající se koník dost proti proudu, že? Dalším na řadě je F12berlinetta, jistě, zajde si na kosmetiku a dostane určitě nějaké ty plnokrevníky do stáda navíc, ale důležité je, že nepřibudou díky dopingu. Žádné turbo! Ba dokonce ani hybrid! Dvanáctiválce budou stále „volně dýchat“, jak velí tradice. V počátcích firmy přece jiné motory než V12 u Ferrari nepoužívali...! Značka je s nimi prostě úzce spjata a klienti je chtějí. Jak jednoduché!

To samozřejmě neznamená, že slavnou továrnu neminou moderní trendy. První vlaštovkou nové éry v Maranellu je již představená California T se šestiválcem 3,86 l/412 kW dopovaným dvojicí turbodmychadel. I nový nejlevnější supersport, zatím se mu říká 456, dostane V6, sice menšího objemu 2,9 l, ale rovněž se dvěma turby. Pak by se ovšem měl jmenovat spíše 296 TT :-). „Foukaná“ 458 Italia je v plánu už na rok 2015. Neměli bychom zapomínat ani na LaFerrari, které má sice tutéž atmosférickou jednotku jako FF (akorát vyladěnou), ale navíc ještě elektromotor se 120 kW. Hybridní éra je jasná, té se prostě vyhnout nelze a v budoucnosti dostanou tuto architekturu všechny modely. Včetně dobíjení z běžné elektrické sítě (plug-in) a nutně posílenou elektrickou instalaci s napětím 48 V. Britský magazín Car mluví konkrétně o sezónách 2017, respektive 2019. První letopočet se týká aut s motorem vpředu, druhý těch s agregáty uloženými před zadní nápravou, tedy uprostřed.

U budoucích Ferrari také klesne hmotnost díky karbonové střeše a prvcích zavěšení. Lehčí mí být i nová osmistupňová převodovka a v případě většiny produkce hliníková modulární podvozková platforma, která ušetří sama o sobě 20-50 kg.

Mimochodem, Ferrari a malé turbomotory, to už tu kdysi bylo. Nejen vidlicové šestiválcové patnáctistovky pro formuli 1, dnes jsou v monopostech šestiválcové agregáty s objemem 1,6 l. Ale vzpomeňme na legendu F40 s vé-osmičkou 2,94 l. I ta měla dvě turba od IHI. Historie se prostě tak nějak opakuje, i když v současnosti je vynucena nesmyslnými emisními předpisy jakési Evropské unie a včetně jednomístných střel pro královskou automobilovou disciplínu přibyly zmíněné elektromotory.

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari FF (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs…

Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie Trh s hybridy se mění, automobilky volí různé technologie

S klesajícími prodeji dieselových vozů především na…

Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol Glosa Jana Šindeláře: Integrace jako monopol

Organizace ROPID rozšiřuje oblast metropolitní…

PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony PID se rozšíří, Praha a Středočeský kraj zaplatí miliony

Jízdenka pražské integrované dopravy (PID) rozšíří…

 
Zdroj: Car Magazine, WorldCarFans
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Ferrari FF ubere plyn: Facelift zjemní tvary přídě Ferrari FF ubere plyn: Facelift zjemní tvary přídě

Ferrari ukázalo druhý teaserový snímek faceliftu shooting…

Ferrari připravuje premiéru modernizovaného FF Ferrari připravuje premiéru modernizovaného FF

Nejstarším zástupcem Ferrari je v současnosti…

 



 
Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její neslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice. Policie si je vychutnala

Kokain ukryli do umělých banánů z pryskyřice.…

Kokain ve falešných banánech objevila španělská policie, podobně jako před dvěma lety v Lidlu v Praze. V neděli…

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s tanečnicí Hunčárovou. Nikdo třetí v tom není, tvrdila, když opouštěla Ondera

Tak tady nás máte! Kuchař Ridi přiznal vztah s…

StarDance se protančili až ke společnému vztahu, Emanuele Ridi (43) při tom ovšem za sebou nechal manželství s…

 

iSport.cz

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí titul v deblu

Veselý prohrál v Miami se Sockem, Šafářová neobhájí…

Jiří Veselý vypadl na tenisovém turnaji v Miami ve třetím kole. V boji o postup do osmifinále prohrál s…

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval fotbal. Máme o co hrát

Jarolím po San Marinu: Takhle bych si představoval…

Trenér fotbalové reprezentace Karel Jarolím si po vítězství 6:0 v utkání kvalifikace mistrovství světa na půdě…

 

Reflex.cz

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne na felaci?

Čestný doktor Drtina vydělává na Hitlerovi. Proč ne…

JUDr. PhDr. Emerich Drtina, Dr.h.c., ředitel nakladatelství Naše vojsko, prodává hrnky a trička s Adolfem…

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…