Budoucnost dvanáctiválců Ferrari: Turbo ne, hybrid ano!

Budoucnost dvanáctiválců Ferrari: Turbo ne, hybrid ano!

Downsizing vynucený bruselskými úředníky v drahých oblecích se nevyhne ani Ferrari. Ale dvanáctiválce v nabídce vzpínajícího se koníka zůstanou a nebudou mít turbo!

Prvním modelem s velkým motorem, který čekají v sezóně 2016 změny, je shooting brake FF s pohonem všech kol. Ano, budou stylistické i technické, ale pod kapotou díkybohu zůstane vidlicový dvanáctiválec, jen posílí ze současných 485 kW na zhruba 515 kW. Zdvihový objem ze 6,26 l asi nevyroste, to by šel vzpínající se koník dost proti proudu, že? Dalším na řadě je F12berlinetta, jistě, zajde si na kosmetiku a dostane určitě nějaké ty plnokrevníky do stáda navíc, ale důležité je, že nepřibudou díky dopingu. Žádné turbo! Ba dokonce ani hybrid! Dvanáctiválce budou stále „volně dýchat“, jak velí tradice. V počátcích firmy přece jiné motory než V12 u Ferrari nepoužívali...! Značka je s nimi prostě úzce spjata a klienti je chtějí. Jak jednoduché!

To samozřejmě neznamená, že slavnou továrnu neminou moderní trendy. První vlaštovkou nové éry v Maranellu je již představená California T se šestiválcem 3,86 l/412 kW dopovaným dvojicí turbodmychadel. I nový nejlevnější supersport, zatím se mu říká 456, dostane V6, sice menšího objemu 2,9 l, ale rovněž se dvěma turby. Pak by se ovšem měl jmenovat spíše 296 TT :-). „Foukaná“ 458 Italia je v plánu už na rok 2015. Neměli bychom zapomínat ani na LaFerrari, které má sice tutéž atmosférickou jednotku jako FF (akorát vyladěnou), ale navíc ještě elektromotor se 120 kW. Hybridní éra je jasná, té se prostě vyhnout nelze a v budoucnosti dostanou tuto architekturu všechny modely. Včetně dobíjení z běžné elektrické sítě (plug-in) a nutně posílenou elektrickou instalaci s napětím 48 V. Britský magazín Car mluví konkrétně o sezónách 2017, respektive 2019. První letopočet se týká aut s motorem vpředu, druhý těch s agregáty uloženými před zadní nápravou, tedy uprostřed.

U budoucích Ferrari také klesne hmotnost díky karbonové střeše a prvcích zavěšení. Lehčí mí být i nová osmistupňová převodovka a v případě většiny produkce hliníková modulární podvozková platforma, která ušetří sama o sobě 20-50 kg.

Mimochodem, Ferrari a malé turbomotory, to už tu kdysi bylo. Nejen vidlicové šestiválcové patnáctistovky pro formuli 1, dnes jsou v monopostech šestiválcové agregáty s objemem 1,6 l. Ale vzpomeňme na legendu F40 s vé-osmičkou 2,94 l. I ta měla dvě turba od IHI. Historie se prostě tak nějak opakuje, i když v současnosti je vynucena nesmyslnými emisními předpisy jakési Evropské unie a včetně jednomístných střel pro královskou automobilovou disciplínu přibyly zmíněné elektromotory.

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari FF (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 
Zdroj: Car Magazine, WorldCarFans

Štítky Ferrari Hybrid Supersport

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí

Také jste jako malí imitovali zvuk monopostů Formule 1?…

Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

 



Ferrari FF ubere plyn: Facelift zjemní tvary přídě Ferrari FF ubere plyn: Facelift zjemní tvary přídě

Ferrari ukázalo druhý teaserový snímek faceliftu shooting…

Ferrari připravuje premiéru modernizovaného FF Ferrari připravuje premiéru modernizovaného FF

Nejstarším zástupcem Ferrari je v současnosti…

 



 
Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Dnes 00:01

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem. Kromě několika pozměněných křivek má i výkonnější motor. Naštěstí je to pořád atmosférický desetiválec.




Blesk.cz

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane se k nám? Přijde druhá generace?

Herní Xiaomi Black Shark udělá další krok. Dostane…

Black Shark je prvním herním smartphonem od Xiaomi, který trpěl zásadním neduhem. Vyjma domovské Číny se totiž…

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka Jena se střídá jedno drama za druhým

Skok z mostu, utopené auto, šikana. Ve videu zpěváka…

Jen, jak si nově říká Jan Nedvěd, vypouští do světa nový singl a videoklip Stoupáš. Ve spletitém příběhu nechybí…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se stal Hanzl, vystřelil výhru

SESTŘIH: Sparta - Litvínov 1:2. Králem utkání se…

Hokejisté Litvínova zvítězili v předehrávce 24. kola extraligy v pražské O2 areně nad vedoucí Spartou 2:1 a…

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

SESTŘIH: Real Madrid - Plzeň 2:1. Český mistr trápil giganta

Lekce od úřadujících šampionů, jak mnozí čekali, se nekonala. Fotbalisté Plzně prohráli na půdě Realu Madrid…

 

Reflex.cz

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje, jak je psaní zpráv za volantem nebezpečné

Žádné SMS za volantem! Emotivní klip Rande ukazuje,…

Používání mobilu za jízdy, psaní textových zpráv a s tím spojená nepozornost při řízení patří v posledních…