Budoucnost dvanáctiválců Ferrari: Turbo ne, hybrid ano!

Budoucnost dvanáctiválců Ferrari: Turbo ne, hybrid ano!

Downsizing vynucený bruselskými úředníky v drahých oblecích se nevyhne ani Ferrari. Ale dvanáctiválce v nabídce vzpínajícího se koníka zůstanou a nebudou mít turbo!

Prvním modelem s velkým motorem, který čekají v sezóně 2016 změny, je shooting brake FF s pohonem všech kol. Ano, budou stylistické i technické, ale pod kapotou díkybohu zůstane vidlicový dvanáctiválec, jen posílí ze současných 485 kW na zhruba 515 kW. Zdvihový objem ze 6,26 l asi nevyroste, to by šel vzpínající se koník dost proti proudu, že? Dalším na řadě je F12berlinetta, jistě, zajde si na kosmetiku a dostane určitě nějaké ty plnokrevníky do stáda navíc, ale důležité je, že nepřibudou díky dopingu. Žádné turbo! Ba dokonce ani hybrid! Dvanáctiválce budou stále „volně dýchat“, jak velí tradice. V počátcích firmy přece jiné motory než V12 u Ferrari nepoužívali...! Značka je s nimi prostě úzce spjata a klienti je chtějí. Jak jednoduché!

To samozřejmě neznamená, že slavnou továrnu neminou moderní trendy. První vlaštovkou nové éry v Maranellu je již představená California T se šestiválcem 3,86 l/412 kW dopovaným dvojicí turbodmychadel. I nový nejlevnější supersport, zatím se mu říká 456, dostane V6, sice menšího objemu 2,9 l, ale rovněž se dvěma turby. Pak by se ovšem měl jmenovat spíše 296 TT :-). „Foukaná“ 458 Italia je v plánu už na rok 2015. Neměli bychom zapomínat ani na LaFerrari, které má sice tutéž atmosférickou jednotku jako FF (akorát vyladěnou), ale navíc ještě elektromotor se 120 kW. Hybridní éra je jasná, té se prostě vyhnout nelze a v budoucnosti dostanou tuto architekturu všechny modely. Včetně dobíjení z běžné elektrické sítě (plug-in) a nutně posílenou elektrickou instalaci s napětím 48 V. Britský magazín Car mluví konkrétně o sezónách 2017, respektive 2019. První letopočet se týká aut s motorem vpředu, druhý těch s agregáty uloženými před zadní nápravou, tedy uprostřed.

U budoucích Ferrari také klesne hmotnost díky karbonové střeše a prvcích zavěšení. Lehčí mí být i nová osmistupňová převodovka a v případě většiny produkce hliníková modulární podvozková platforma, která ušetří sama o sobě 20-50 kg.

Mimochodem, Ferrari a malé turbomotory, to už tu kdysi bylo. Nejen vidlicové šestiválcové patnáctistovky pro formuli 1, dnes jsou v monopostech šestiválcové agregáty s objemem 1,6 l. Ale vzpomeňme na legendu F40 s vé-osmičkou 2,94 l. I ta měla dvě turba od IHI. Historie se prostě tak nějak opakuje, i když v současnosti je vynucena nesmyslnými emisními předpisy jakési Evropské unie a včetně jednomístných střel pro královskou automobilovou disciplínu přibyly zmíněné elektromotory.

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari FF (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Jak danit roboty Akcie, měny & názory Michala Skořepy: Jak danit roboty

Sociálnědemokratický poslanec Petr Dolínek a někteří…

Senátor Valenta převádí majetek do svěřenského fondu Senátor Valenta převádí majetek do svěřenského fondu

Senátor a miliardář Ivo Valenta (za Soukromníky) převádí…

Zemřel uznávaný módní návrhář Karl Lagerfeld Zemřel uznávaný módní návrhář Karl Lagerfeld

Ve Francii ve věku 85 let zemřel slavný módní návrhář…

Kauza Studénka se vrátila k soudu. Stavební dozor selhal, tvrdí znalkyně Kauza Studénka se vrátila k soudu. Stavební dozor selhal, tvrdí znalkyně

Při rekonstrukci silničního mostu ve Studénce na…

 
Zdroj: Car Magazine, WorldCarFans

Štítky Ferrari Hybrid Supersport

 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Ferrari FF ubere plyn: Facelift zjemní tvary přídě Ferrari FF ubere plyn: Facelift zjemní tvary přídě

Ferrari ukázalo druhý teaserový snímek faceliftu shooting…

Ferrari připravuje premiéru modernizovaného FF Ferrari připravuje premiéru modernizovaného FF

Nejstarším zástupcem Ferrari je v současnosti…

 



 
Zapalování se dvěma svíčkami na válec: V minulosti nejen Alfa Romeo, dnes přežitek

Zapalování se dvěma svíčkami na válec: V minulosti nejen Alfa Romeo, dnes přežitek

Dnes 12:56

Twinspark označuje technologii Alfy Romeo se dvěma svíčkami na válec. Jenže dvě svíčky na válec měla pod označení i-DSI také Honda.




Blesk.cz

Vondráčková má nového chlapa? Jiskra s elektrikářem prý přeskočila u kabelů

Vondráčková má nového chlapa? Jiskra s elektrikářem…

Záhy po rozpadu sedmiletého manželství oznámil Tomáš Plekanec (36) nový vztah s Lucií Šafářovou (32), s níž už…

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

 

iSport.cz

Hledá se parťák pro Kozáka! Liberec oslabil, shání náhradu za Ševčíka

Hledá se parťák pro Kozáka! Liberec oslabil, shání…

Liberec srážejí nevyrovnané výkony, jinak by už dávno do top šestky alespoň nakouknul. Příbram sice na úvod jara…

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den: trénink, škola i vaření

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den:…

Sympatická blondýnka Bára Havlíčková to nemá rozhodně jednoduché. Reprezentantka v běhu na lyžích musí totiž…

 

Reflex.cz

Zemřel Karl Lagerfeld. Návrháři a ikoně světové módy bylo mu 85 let

Zemřel Karl Lagerfeld. Návrháři a ikoně světové módy…

Ve věku 85 let zemřel dnes ráno v pařížské nemocnici jeden z nejvlivnějších módních návrhářů Karl Lagerfeld,…

Bojuji z posledních sil, obličej se může rozpadnout a v Česku mi nepomůžou. Smrti se nebojím, říká Danišová

Bojuji z posledních sil, obličej se může rozpadnout…

Diagnóza, kterou má na světě jen pár desítek lidí. Ivaně Danišové chybí od narození pravá část obličeje. Má za…