Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari California T oficiálně: Turbo a 560 koní (aktualizováno)

Aleš Jungmann
Diskuze (61)
Model California prošel poměrně zásadními úpravami, pod kapotou je nyní turbomotor.

A je to venku. Pod označením „Projekt 149M“, který bude jednou z hlavních hvězd ženevského autosalonu, se opravdu ukrýval facelift modelu California. Bylo to nasnadě, kódem 149 totiž Ferrari označuje model California a znak M tradičně znamená modificata, tedy facelift. Co omlazená California, kromě upraveného vzhledu, přináší?

Pod kapotou Californie T najdeme nový přeplňovaný osmiválec o výkonu 560 koní (412 kW), který tak překonává stávající atmosférický agregát o výrazných 70 koní, resp. 52 kW. Mnohem přelomovější je však nárůst točivého momentu, který přeplňovaný agregát dokáže poskytnout. Nyní má řidič k dispozici obřích 755 N.m, což je o 49 % více než u předchozí verze. Objem motoru naopak klesl ze 4,3 litru na 3,9 litru. Díky silnějšímu motoru California T zrychlí z 0-100 km/h za 3,6 sekundy, což je o 0,2 sekundy kratší doba než dosud.

Projev motoru by měl být, alespoň dle oficiální tiskové zprávy, velmi příjemný, se zlepšujícím se projevem při zvyšujících se otáčkách. Zároveň má mít výborný zvuk, dosud u přeplňovaných supersportů nevídaný. Uvidíme, mnohem méně troufalé je každopádně tvrzení o snížení spotřeby paliva o patnáct procent. Tento pokles přitom není vypočten na základě normovaného evropského cyklu, ale na základě cyklu, který realisticky reprodukuje užívání vozu jeho majitelem.

Osmiválec nyní splňuje emisní normu Euro 6, zda jde opravdu o upravenou verzi agregátu z Maserati Quattroporte zatím Italové oficiálně neprozradili. Osmiválec Californie T je každopádně o něco větší, jeho objem je 3855 cm3 (vs 3799 cm3).

Modernizované kupé-kabrio se dále dočkalo vylepšené jízdní dynamiky, které pomáhá upravená reakce řízení, rychlejší reakce tlumičů Magnaride či nejnovější generace kontroly trakce, díky čemuž má California T rychleji vyjíždět ze zatáček. Díky novým kompozitovým kotoučům California T zabrzdí z rychlosti 100 km/h na pouhých 34 metrech.

Přepracovaný design dbá na to, aby California T měla individuální osobnost, celkové rozměry ale měly být zachovány. Inspirací byl hlavně model 250 Testa Rossa, záď byla upravena pro co nejlepší aerodynamiku. Výsledkem toho je výrazný difusor a koncovky výfuky, které už nejsou nad sebou, ale vedle sebe. Na tvarech spolupracovalo designérské oddělení Ferrari s karosárnou Pininfarina.

Uvnitř se objevuje nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím 6,5palcové obrazovky. Novinkou je displej Turbo Performance Engineer (TPE) mezi výdechy ventilace, zobrazující informace o motoru.

Aleš Jungmann
Diskuze (61)
Avatar - Petrolhead_CZ
15. 2. 2014 00:57
Re: Druhe husle
I kdybys sem napsal milióny takových hlodů, tak nikdy nebudeš mít pravdu ;-)
14. 2. 2014 22:20
Re: Druhe husle
Magazín Motortrend.com uspořádal velice zajímavý srovnávací test. Nesrovnával dva nebo tři automobily, aMagazín Motortrend.com uspořádal velice zajímavý srovnávací test. Nesrovnával dva nebo tři automobily, ale postavil vedle sebe rovnou jedenáct supersportů. Nechyběla jména typu Ferrari 458 Italia, Nissan GT-R, Lexus LFA nebo Chevrolet Corvette. Všech jedenáct soupeřů se utkalo ve sprintu na čtvrt míle.
Danou vzdálenost zvládl nejrychleji Nissan GT-R s časem 11,2 s a konečnou rychlostí 196 km/h. Druhé dorazilo do cíle Ferrari 458 Italia (11,3 s, 202 km/h) a třetí skončilo Audi R8 GT (11,5 s, 201 km/h). Video je skutečně velmi působivé. Více na: */jedenact-supersportu-vedle-sebe-podive… Chevrolet Corvette. Všech jedenáct soupeřů se utkalo ve sprintu na čtvrt míle.
Danou vzdálenost zvládl nejrychleji Nissan GT-R s časem 11,2 s a konečnou rychlostí 196 km/h. Druhé dorazilo do cíle Ferrari 458 Italia (11,3 s, 202 km/h) a třetí skončilo Audi R8 GT (11,5 s, 201 km/h). Video je skutečně velmi působivé. Více na: */jedenact-supersportu-vedle-sebe-podive… />
toto je zo stránky autorevue tak si to aspoň pozri..

GT-R, LF-A-superšporty...tak sa už fakt nad tým zamysli prosím ťa..
14. 2. 2014 22:15
Re: Druhe husle
nevieš ani obhájiť svoje tvrdenie o superšporte takže už vôbec si netrúfaj tvrdiť kolko mám rokov..očividne sa ani len nezamýšlaš nad tým čo hovoríš alebo čo čítaš..ja som ponúkol 2 citácie článkov o autách, o ktorých si ty vyhlásil že sú GT-čka ale výrobca a odborníci ich označili za superšporty...takže nevidím dôvod prečo by som mal veriť tebe...a ked si teda taký znalec...daj nejaký odkaz na stránku kde je článok ktorý tieto tvoje blbé kecy potvrdzuje pretože zatial len drístaš, máš pok***t rečí no žiadne fakty...takže naozaj daj mi nejaký fakt ktorý tvoje reči potvrdí a potom sa môžme baviť..pretože ty sa už ani nevyjadruješ k téme len sa úbohými pokusmi ako je napr. odhad môjho veku snažíš zakryť že nemáš žiaden fakt a ani už nevieš čo povedať takže ťa prosím o nejaký dôkaz..a ak ho nemáš a máš len svoje akože znalecké tvrdenie tak sa už radšej nikdy na tému superšportov nevyjadruj a nepresviedčaj o svojich blbostiach ostatných 99% uživatelov ktorí to majú v hlave v poriadku a o autá sa naozaj zaujímajú a niečo aj o nich zisťujú..a nie ako ty pretože očividne si si ani len nedal námahu pozrieť v googli nejaký superšport alebo zoznam superšportov...
Avatar - flyboyeda
14. 2. 2014 21:17
Re: Druhe husle
podle mě ti je tak 15 let a jestli ti je víc , tak to je smutné

DBS je ostřejší GT a v žádném případě to není supersport
Avatar - flyboyeda
14. 2. 2014 21:16
Re: Druhe husle
tolik zbytečných písmenek,slov,vět a dokonce i souvětí