reklama


12.2. 2014 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Ferrari California T oficiálně: Turbo a 560 koní (aktualizováno)

 

Model California prošel poměrně zásadními úpravami, pod kapotou je nyní turbomotor.

A je to venku. Pod označením „Projekt 149M“, který bude jednou z hlavních hvězd ženevského autosalonu, se opravdu ukrýval facelift modelu California. Bylo to nasnadě, kódem 149 totiž Ferrari označuje model California a znak M tradičně znamená modificata, tedy facelift. Co omlazená California, kromě upraveného vzhledu, přináší?

Pod kapotou Californie T najdeme nový přeplňovaný osmiválec o výkonu 560 koní (412 kW), který tak překonává stávající atmosférický agregát o výrazných 70 koní, resp. 52 kW. Mnohem přelomovější je však nárůst točivého momentu, který přeplňovaný agregát dokáže poskytnout. Nyní má řidič k dispozici obřích 755 N.m, což je o 49 % více než u předchozí verze. Objem motoru naopak klesl ze 4,3 litru na 3,9 litru. Díky silnějšímu motoru California T zrychlí z 0-100 km/h za 3,6 sekundy, což je o 0,2 sekundy kratší doba než dosud.

Projev motoru by měl být, alespoň dle oficiální tiskové zprávy, velmi příjemný, se zlepšujícím se projevem při zvyšujících se otáčkách. Zároveň má mít výborný zvuk, dosud u přeplňovaných supersportů nevídaný. Uvidíme, mnohem méně troufalé je každopádně tvrzení o snížení spotřeby paliva o patnáct procent. Tento pokles přitom není vypočten na základě normovaného evropského cyklu, ale na základě cyklu, který realisticky reprodukuje užívání vozu jeho majitelem.

Osmiválec nyní splňuje emisní normu Euro 6, zda jde opravdu o upravenou verzi agregátu z Maserati Quattroporte zatím Italové oficiálně neprozradili. Osmiválec Californie T je každopádně o něco větší, jeho objem je 3855 cm3 (vs 3799 cm3).

Modernizované kupé-kabrio se dále dočkalo vylepšené jízdní dynamiky, které pomáhá upravená reakce řízení, rychlejší reakce tlumičů Magnaride či nejnovější generace kontroly trakce, díky čemuž má California T rychleji vyjíždět ze zatáček. Díky novým kompozitovým kotoučům California T zabrzdí z rychlosti 100 km/h na pouhých 34 metrech.

Přepracovaný design dbá na to, aby California T měla individuální osobnost, celkové rozměry ale měly být zachovány. Inspirací byl hlavně model 250 Testa Rossa, záď byla upravena pro co nejlepší aerodynamiku. Výsledkem toho je výrazný difusor a koncovky výfuky, které už nejsou nad sebou, ale vedle sebe. Na tvarech spolupracovalo designérské oddělení Ferrari s karosárnou Pininfarina.

Uvnitř se objevuje nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím 6,5palcové obrazovky. Novinkou je displej Turbo Performance Engineer (TPE) mezi výdechy ventilace, zobrazující informace o motoru.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma MHD v Praze by mohla být kvůli smogu zdarma

Pražští radní budou v úterý kvůli smogu v hlavním městě…

Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ferrari California T oficiálně: Turbo a…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Ferrari California T Deserto Rosso: Milionáři natáčí v poušti Ferrari California T Deserto Rosso: Milionáři natáčí v poušti

Vybraní majitelé vozů Ferrari dostali pozvání na…

Ferrari California T musí do servisu, hrozí požár Ferrari California T musí do servisu, hrozí požár

Mysleli jste si, že hoří jen italské supersporty s…

 



 
Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Range Rover Sport SVR: Jak rychle zvládne 100 km/h na štěrku? A co mokrá tráva?

Dnes 13:50

Range Rover Sport SVR si zasprintoval na různých površích. Za jak dlouho zrychlí na 100 km/h na trávě nebo blátě?




Blesk.cz

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A žaluje ho za matení klientů

Česká spořitelna uťala spolupráci s Fincentrem. A…

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou společností Fincentrum a podává na ni žalobu. Fincentrum bylo…

„Trumpa platí cizí vlády.“ Právníci ladí žalobu, prezident prý porušuje ústavu

„Trumpa platí cizí vlády.“ Právníci ladí žalobu,…

Skupina amerických právníků a vědců se chystá podat žalobu na Donalda Trumpa. Podle jejich názoru totiž nový…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále. Strýcová končí

Plíšková smetla domácí naději a je ve čtvrtfinále.…

Česká tenistka Karolína Plíšková hladce postoupila do čtvrtfinále ženské dvouhy na Australian Open. Turnajová…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u…

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu, které pouštěli na Facebooku

Muži byli zatčeni za znásilnění v přímém přenosu,…

Velmi neobvyklý případ zločinu v přímém přenosu na Facebooku, ktery vedl k okamžitému zatčení pachatelů, se…

 
 
reklama