Ferrari California T oficiálně: Turbo a 560 koní (aktualizováno)
A je to venku. Pod označením „Projekt 149M“, který bude jednou z hlavních hvězd ženevského autosalonu, se opravdu ukrýval facelift modelu California. Bylo to nasnadě, kódem 149 totiž Ferrari označuje model California a znak M tradičně znamená modificata, tedy facelift. Co omlazená California, kromě upraveného vzhledu, přináší?
Pod kapotou Californie T najdeme nový přeplňovaný osmiválec o výkonu 560 koní (412 kW), který tak překonává stávající atmosférický agregát o výrazných 70 koní, resp. 52 kW. Mnohem přelomovější je však nárůst točivého momentu, který přeplňovaný agregát dokáže poskytnout. Nyní má řidič k dispozici obřích 755 N.m, což je o 49 % více než u předchozí verze. Objem motoru naopak klesl ze 4,3 litru na 3,9 litru. Díky silnějšímu motoru California T zrychlí z 0-100 km/h za 3,6 sekundy, což je o 0,2 sekundy kratší doba než dosud.
Projev motoru by měl být, alespoň dle oficiální tiskové zprávy, velmi příjemný, se zlepšujícím se projevem při zvyšujících se otáčkách. Zároveň má mít výborný zvuk, dosud u přeplňovaných supersportů nevídaný. Uvidíme, mnohem méně troufalé je každopádně tvrzení o snížení spotřeby paliva o patnáct procent. Tento pokles přitom není vypočten na základě normovaného evropského cyklu, ale na základě cyklu, který realisticky reprodukuje užívání vozu jeho majitelem.
Osmiválec nyní splňuje emisní normu Euro 6, zda jde opravdu o upravenou verzi agregátu z Maserati Quattroporte zatím Italové oficiálně neprozradili. Osmiválec Californie T je každopádně o něco větší, jeho objem je 3855 cm3 (vs 3799 cm3).
Modernizované kupé-kabrio se dále dočkalo vylepšené jízdní dynamiky, které pomáhá upravená reakce řízení, rychlejší reakce tlumičů Magnaride či nejnovější generace kontroly trakce, díky čemuž má California T rychleji vyjíždět ze zatáček. Díky novým kompozitovým kotoučům California T zabrzdí z rychlosti 100 km/h na pouhých 34 metrech.
Přepracovaný design dbá na to, aby California T měla individuální osobnost, celkové rozměry ale měly být zachovány. Inspirací byl hlavně model 250 Testa Rossa, záď byla upravena pro co nejlepší aerodynamiku. Výsledkem toho je výrazný difusor a koncovky výfuky, které už nejsou nad sebou, ale vedle sebe. Na tvarech spolupracovalo designérské oddělení Ferrari s karosárnou Pininfarina.
Uvnitř se objevuje nový multimediální systém ovládaný prostřednictvím 6,5palcové obrazovky. Novinkou je displej Turbo Performance Engineer (TPE) mezi výdechy ventilace, zobrazující informace o motoru.