Budoucnost Maybachu: Rozhodnutí odloženo
Koncern Daimler AG s konečným verdiktem evidentně nijak nepospíchá. Stále existují dvě možnosti: buď ukončení existence značky, nebo spolupráce s Aston Martinem.
Na autosalonu IAA ve Frankfurtu by měl mít premiéru koncept nové superluxusní limuzíny. Jenže, zatím nikdo nic neví a vedení včetně šéfa Dietera Zetscheho mělo dosud jiné priority, než řešit osud neúspěšné divize.
Oficiálně žádná studie neexistuje a v září ji na prestižní výstavě ve velkém městě nad Mohanem neuvidíme.
Na tiskové konferenci v červnu Zetsche řekl: Samozřejmě existují firmy, které mají větší zkušenosti s výrobou vozidel v malých počtech než my. Můžeme se tedy stále jen dohadovat, zda je společností, se kterou Maybach spolupracuje, skutečně Aston Martin. Není známé ani datum, kdy výkonný ředitel Daimleru verdikt vynese. Možná k tomu dojde právě ve Frankfurtu, nebo do konce roku 2011, což bylo plánováno v lednu.
Novodobé Maybachy 57 a 62 nejsou tak úspěšné, jak ve Stuttgartu původně předpokládali. Značka byla obnovena v roce 2002, první studie s plným názvem Mercedes-Benz Maybach se objevila již v Tokiu 1997.
Wilhelm Maybach je jedním z otců automobilu, vždyť s Gottliebem Daimlerem postavil první čtyřdobý spalovací motor, který se objevil ve dvounápravovém vozidle.
Vlastní firmu založil v roce 1909 a fungovala až do začátku druhé světové války. Původně se věnovala stavbě leteckých motorů, později benzinových a naftových agregátů pro vzducholodě hraběte Zeppelina, lodě i železniční motorové vozy. Po prvním světovém konfliktu začala experimentovat s automobily, které od roku 1921 stavěla v malých sériích. Šlo totiž vždy o luxusní a drahé velké vozy.