Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Xenatec zbankrotoval: Projekt Maybach 57 S Cruiserio Coupe zřejmě skončí

David Bureš
Diskuze (2)
Firma Xenatec za dobu své existence vyrobila osm exemplářů Maybachu 57 S Cruiserio Coupe.

Německá karosárna Xenatec, výrobce exkluzivního Maybachu 57 S Cruiserio Coupé, letos v říjnu zbankrotovala. Firma za dobu své existence vyrobila osm exemplářů tohoto vozu, další tři ještě nejsou dokončeny.

Cena zpracovaných vozů se pohybuje okolo částky 800 tisíc euro, což je v přepočtu zhruba 20 milionů korun. Kdo (a jestli) je někdo dokončí, zatím není jasné. V současnosti jsou totiž hledáni zájemci, kteří by firmu Xenatec koupili.

Xenatec měl ještě loni ambiciózní plány, chtěl vyrobit 100 kusů kupé na základech Maybachu 57 S. Do budoucna se měla modelová řada dokonce dále rozšířit.

Letos pak německá karosárna oznámila, že zahájila spolupráci se společností Auto Kingdom ze Saudské Arábie, která se mimo jiné zaměřuje na luxusní a zakázkové automobily. Tato firma chtěla do výroby luxusních kupé na základě limuzín značky Maybach investovat 70 milionů euro. Není jasné, zda tuto částku saúdskoarabská firma do Xenatecu skutečně investovala, nebo zda tato částka Xenatecu nestačila.

Oproti výchozímu Maybachu 57 S se kupé od Xenatecu liší kromě chybějících zadních dveří také posunutými B sloupky o 20 centimetrů dozadu, nižší linií střechy a jinak tvarovanými předními a zadními sloupky. Boky karoserie byly naopak rozšířeny, upravený je tvar předních i zadních blatníků. Vůz si zachoval rozvor náprav 3,39 metru.

Pohon obstarával motor 6,0 V12 Biturbo z dílen AMG. Dosahoval nejvyššího výkonu 450 kW (612 koní), ačkoliv samotný Maybach 57S po loňském faceliftu posílil na 463 kW (650 koní). Kupé akcelerovalo z 0 na 100 km/h za 5,0 sekundy, jeho nejvyšší rychlost byla omezena na 275 km/h.

Xenatec se vedle výroby Maybachu 57 S Cruiserio Coupe zabýval úpravou aut na zakázku. V nabídce byly pancéřované automobily či limuzíny s prodlouženým rozvorem.

David Bureš
Diskuze (2)
10. 11. 2011 11:05
Bankrot
Kdyby to bylo v Čechách, tak člověk ani nemrkne okem a ví že to je jasný tunel. Ale v Německu? 8-s
10. 11. 2011 07:45
May
o Maybachy byl vzdycky velkej zajem >:D