Bufori  v Ženevě 2010

Bufori v Ženevě 2010

 
 

V Malajsii sídlící společnost Bufori Motor Car Company se výrobě automobilů věnuje od roku 1986. V Ženevě měl světovou premiéru její první čtyřdveřový model, jehož jméno Geneva je poctou místu, kde se představil.

Geneva

Původně tiskové materiály uváděly, že první čtyřdveřový model v historii společnosti Bufori Motor Car Company ponese označení MKVI, ale při premiéře dostal jméno Geneva na počest místa, kde byl poprvé představen veřejnosti. Tento model má být prvním zástupcem nové generace vozů se značkou Bufori.

Premiéra zcela nového modelu, který díky počtu dveří představuje milník v historii malé a poměrně mladé společnosti, je pro vedení Bufori Motor Car Company velmi důležitá a Genevu proto představili sami zakladatelé exotické značky - pánové Anthony Khouri, George Khouri a Gerry Khouri.

Bufori Geneva se snaží spojit klasické tvary vozů třicátých let s moderní technikou. Zlaté časy automobilismu připomíná především liniemi svých blatníků a tvarem kapoty motoru, odkazujícím na luxusní americkou značku Packard. Do současnosti jej vrací litá kola, bi-xenonové hlavní světlomety a zadní svítilny ze světelných diod.

Pod klasickými tvary se ovšem ukrývá moderní technika. Skelet karoserie tvoří karbon s kevlarem a pryskyřice, tyto materiály mají poskytovat mnohem vyšší pevnost než ocel a zároveň mají vynikat nižší hmotností i delší životností. Tiskové materiály společnosti uvádějí, že Geneva je prvním produkčním sedanem na světě, k jehož stavbě je využito těchto materiálů a výrobních postupů. Skelet karoserie je usazen na šasi z nerezové oceli.

K pohonu nového Bufori poslouží vidlicový osmiválec z produkce koncernu Chrysler, který znají majitelé modelů s označením SRT8. Motor o objemu 6,1 litru nabídne výkon 430 koní (316 kW) a točivý moment 569 Nm. Prostřednictvím automatické převodovky a samosvorného diferenciálu jsou poháněna kola zadní nápravy. Geneva má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 6 s a dosahovat rychlosti přes 260 km/h. Na přání bude k dispozici i verze s kompresorem přeplňovaným motorem s výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 690 Nm.

Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení a vzadu využívá víceprvkovou nápravu. Pro dosažení maximálně komfortních jízdních vlastností je Bufori Geneva vybaveno stavitelným vzduchovým odpružením. Pro zvýšení jízdního komfortu i aktivní a pasivní bezpečnosti je novinka vybavena ABS, EBD, ESP, adaptivním tempomatem a také předpínači bezpečnostních pásů, čelními, bočními i hlavovými airbagy.

Součásti výbavy může být i kamera pro noční vidění, která může upozornit na chodce a předměty do vzdálenosti až 300 m před vozem. Další položky výbavy představuje systém varování před neúmyslným vybočením z jízdní dráhy a s ním spolupracující head-up displej, umožňující zobrazení informací o rychlosti a otáčkách motoru.

Interiér přístupný dvěma páry dveří, z nichž ten druhý je otevírán proti směru jízdy, se snaží vytvořit příjemné relaxační prostředí, kombinující tradiční a moderní materiály, jako jsou kůže a dřevěné dýhy.

Vzadu jsou dvě samostatná plně stavitelná sedadla a od palubní desky až mezi ně se táhne rozměrná středová konzole. Ta může vedle integrovaného chladicího boxu, minibaru, trezoru či prostoru pro doutníky, obsahovat i automat na Espresso a čaj nebo umyvadlo s tekoucí horkou vodou. Součástí výbavy může být i multimediální systém s prostorovým zvukem a třemi dotykovými monitory.

Produkce Bufori Geneva bude probíhat v Malajsii a výroba jednoho vozu zabere 6000 pracovních hodin. Každý automobil bude dokončen přesně podle představ budoucího majitele, který si bude moci dovolit i neobvyklá přání ohledně laku karoserie nebo vybavení interiéru. K dispozici bude i ochrana proti střelným zbraním v podobě neprůstřelných oken a panelů karoserie.

Výroba se má rozběhnout letos v červnu a první vozy mají být majitelům dodány před koncem roku 2010.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Apple zaplatí daňový nedoplatek Irsku - víc než tři sta miliard korun Apple zaplatí daňový nedoplatek Irsku - víc než tři sta miliard korun

Americká technologická společnost Apple začne v květnu…

Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje Izrael otáčí, desítky tisíc nelegálních migrantů nedeportuje

Izraelská vláda  nejvyššímu soudu v zemi oznámila, že…

Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie Ukrajina chystá úder na menšiny, varuje šéf maďarské diplomacie

Ukrajina připravuje třetí úder proti národnostním…

 
Zdroj: redakce

Štítky Bufori Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Jen navoněná bída? Štikovi si na luxus hrají, oficiálně nemají nic

Jen navoněná bída? Štikovi si na luxus hrají,…

V televizní show Štiky se rodina Štikových prezentují jako boháči, kteří si potrpí na luxus. Ve skutečnosti…

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k největšímu rivalovi

Lenc odmítl smlouvu v Boleslavi. Míří do Liberce k…

Hokejisty Mladé Boleslavi opouští útočník Radan Lenc. Šestadvacetiletý odchovanec klubu podle sportovního…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…