Bufori  v Ženevě 2010

Bufori v Ženevě 2010

 
 

V Malajsii sídlící společnost Bufori Motor Car Company se výrobě automobilů věnuje od roku 1986. V Ženevě měl světovou premiéru její první čtyřdveřový model, jehož jméno Geneva je poctou místu, kde se představil.

Geneva

Původně tiskové materiály uváděly, že první čtyřdveřový model v historii společnosti Bufori Motor Car Company ponese označení MKVI, ale při premiéře dostal jméno Geneva na počest místa, kde byl poprvé představen veřejnosti. Tento model má být prvním zástupcem nové generace vozů se značkou Bufori.

Premiéra zcela nového modelu, který díky počtu dveří představuje milník v historii malé a poměrně mladé společnosti, je pro vedení Bufori Motor Car Company velmi důležitá a Genevu proto představili sami zakladatelé exotické značky - pánové Anthony Khouri, George Khouri a Gerry Khouri.

Bufori Geneva se snaží spojit klasické tvary vozů třicátých let s moderní technikou. Zlaté časy automobilismu připomíná především liniemi svých blatníků a tvarem kapoty motoru, odkazujícím na luxusní americkou značku Packard. Do současnosti jej vrací litá kola, bi-xenonové hlavní světlomety a zadní svítilny ze světelných diod.

Pod klasickými tvary se ovšem ukrývá moderní technika. Skelet karoserie tvoří karbon s kevlarem a pryskyřice, tyto materiály mají poskytovat mnohem vyšší pevnost než ocel a zároveň mají vynikat nižší hmotností i delší životností. Tiskové materiály společnosti uvádějí, že Geneva je prvním produkčním sedanem na světě, k jehož stavbě je využito těchto materiálů a výrobních postupů. Skelet karoserie je usazen na šasi z nerezové oceli.

K pohonu nového Bufori poslouží vidlicový osmiválec z produkce koncernu Chrysler, který znají majitelé modelů s označením SRT8. Motor o objemu 6,1 litru nabídne výkon 430 koní (316 kW) a točivý moment 569 Nm. Prostřednictvím automatické převodovky a samosvorného diferenciálu jsou poháněna kola zadní nápravy. Geneva má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 6 s a dosahovat rychlosti přes 260 km/h. Na přání bude k dispozici i verze s kompresorem přeplňovaným motorem s výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 690 Nm.

Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení a vzadu využívá víceprvkovou nápravu. Pro dosažení maximálně komfortních jízdních vlastností je Bufori Geneva vybaveno stavitelným vzduchovým odpružením. Pro zvýšení jízdního komfortu i aktivní a pasivní bezpečnosti je novinka vybavena ABS, EBD, ESP, adaptivním tempomatem a také předpínači bezpečnostních pásů, čelními, bočními i hlavovými airbagy.

Součásti výbavy může být i kamera pro noční vidění, která může upozornit na chodce a předměty do vzdálenosti až 300 m před vozem. Další položky výbavy představuje systém varování před neúmyslným vybočením z jízdní dráhy a s ním spolupracující head-up displej, umožňující zobrazení informací o rychlosti a otáčkách motoru.

Interiér přístupný dvěma páry dveří, z nichž ten druhý je otevírán proti směru jízdy, se snaží vytvořit příjemné relaxační prostředí, kombinující tradiční a moderní materiály, jako jsou kůže a dřevěné dýhy.

Vzadu jsou dvě samostatná plně stavitelná sedadla a od palubní desky až mezi ně se táhne rozměrná středová konzole. Ta může vedle integrovaného chladicího boxu, minibaru, trezoru či prostoru pro doutníky, obsahovat i automat na Espresso a čaj nebo umyvadlo s tekoucí horkou vodou. Součástí výbavy může být i multimediální systém s prostorovým zvukem a třemi dotykovými monitory.

Produkce Bufori Geneva bude probíhat v Malajsii a výroba jednoho vozu zabere 6000 pracovních hodin. Každý automobil bude dokončen přesně podle představ budoucího majitele, který si bude moci dovolit i neobvyklá přání ohledně laku karoserie nebo vybavení interiéru. K dispozici bude i ochrana proti střelným zbraním v podobě neprůstřelných oken a panelů karoserie.

Výroba se má rozběhnout letos v červnu a první vozy mají být majitelům dodány před koncem roku 2010.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku Antimonopolní úřad zrušil zakázku pražského dopravního podniku

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr…

Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel Do Česka přichází řetězec Mama Shelter, bude provozovat Parkhotel

Na českém hotelovém trhu se koncem tohoto roku usadí nový…

Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností Na konec intervencí se zajistily dvě třetiny společností

Zhruba dvě třetiny firem v Česku jsou zajištěny proti…

Veřejné zakázky stále cílí hlavně na nejnižší cenu Veřejné zakázky stále cílí hlavně na nejnižší cenu

Podíl veřejných soutěží, ve kterých je hlavním kritériem…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil anesteziolog, tvrdí policie

Pacienti dostávali „koktejl“ smrti. Sériově vraždil…

Před soudem ve Francii stanul anesteziolog podezřelý z úmyslné otravy minimálně sedmi pacientů. Policie ho viní…

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

 

iSport.cz

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly, vyhrála 91 % zápasů

Úžasná jízda Češky! Vondroušová sbírá tituly,…

Třicet čtyři odehraných zápasů, 31 výher, dva turnajové triumfy, dvě účasti v semifinále, téměř 91 procentní…

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté hvězdy k hipsterovi

Jak měnil image oslavenec Poborský (45)? Od vlasaté…

Všechno nejlepší! Karel Poborský dnes slaví pětačtyřicetiny jako jedna z největších postav v historii českého…

 

Reflex.cz

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám příšerně, dokáže mít sex jen s vlastní sestrou

Tom Hardy o seriálu Taboo: James se chová k ženám…

Britský herec Tom Hardy (39), známý třeba z předloňských multioscarových snímků Revenant Zmrtvýchvstání a Šílený…

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard a fabrik jen komická figurka

Marketingový expert Horák: Babiš by byl bez miliard…

Základem úspěchu Andreje Babiše je jeho podnikání, bez něj by mu image lidového politika byla k ničemu, říká…