Bufori  v Ženevě 2010

Bufori v Ženevě 2010

 
 

V Malajsii sídlící společnost Bufori Motor Car Company se výrobě automobilů věnuje od roku 1986. V Ženevě měl světovou premiéru její první čtyřdveřový model, jehož jméno Geneva je poctou místu, kde se představil.

Geneva

Původně tiskové materiály uváděly, že první čtyřdveřový model v historii společnosti Bufori Motor Car Company ponese označení MKVI, ale při premiéře dostal jméno Geneva na počest místa, kde byl poprvé představen veřejnosti. Tento model má být prvním zástupcem nové generace vozů se značkou Bufori.

Premiéra zcela nového modelu, který díky počtu dveří představuje milník v historii malé a poměrně mladé společnosti, je pro vedení Bufori Motor Car Company velmi důležitá a Genevu proto představili sami zakladatelé exotické značky - pánové Anthony Khouri, George Khouri a Gerry Khouri.

Bufori Geneva se snaží spojit klasické tvary vozů třicátých let s moderní technikou. Zlaté časy automobilismu připomíná především liniemi svých blatníků a tvarem kapoty motoru, odkazujícím na luxusní americkou značku Packard. Do současnosti jej vrací litá kola, bi-xenonové hlavní světlomety a zadní svítilny ze světelných diod.

Pod klasickými tvary se ovšem ukrývá moderní technika. Skelet karoserie tvoří karbon s kevlarem a pryskyřice, tyto materiály mají poskytovat mnohem vyšší pevnost než ocel a zároveň mají vynikat nižší hmotností i delší životností. Tiskové materiály společnosti uvádějí, že Geneva je prvním produkčním sedanem na světě, k jehož stavbě je využito těchto materiálů a výrobních postupů. Skelet karoserie je usazen na šasi z nerezové oceli.

K pohonu nového Bufori poslouží vidlicový osmiválec z produkce koncernu Chrysler, který znají majitelé modelů s označením SRT8. Motor o objemu 6,1 litru nabídne výkon 430 koní (316 kW) a točivý moment 569 Nm. Prostřednictvím automatické převodovky a samosvorného diferenciálu jsou poháněna kola zadní nápravy. Geneva má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 6 s a dosahovat rychlosti přes 260 km/h. Na přání bude k dispozici i verze s kompresorem přeplňovaným motorem s výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 690 Nm.

Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení a vzadu využívá víceprvkovou nápravu. Pro dosažení maximálně komfortních jízdních vlastností je Bufori Geneva vybaveno stavitelným vzduchovým odpružením. Pro zvýšení jízdního komfortu i aktivní a pasivní bezpečnosti je novinka vybavena ABS, EBD, ESP, adaptivním tempomatem a také předpínači bezpečnostních pásů, čelními, bočními i hlavovými airbagy.

Součásti výbavy může být i kamera pro noční vidění, která může upozornit na chodce a předměty do vzdálenosti až 300 m před vozem. Další položky výbavy představuje systém varování před neúmyslným vybočením z jízdní dráhy a s ním spolupracující head-up displej, umožňující zobrazení informací o rychlosti a otáčkách motoru.

Interiér přístupný dvěma páry dveří, z nichž ten druhý je otevírán proti směru jízdy, se snaží vytvořit příjemné relaxační prostředí, kombinující tradiční a moderní materiály, jako jsou kůže a dřevěné dýhy.

Vzadu jsou dvě samostatná plně stavitelná sedadla a od palubní desky až mezi ně se táhne rozměrná středová konzole. Ta může vedle integrovaného chladicího boxu, minibaru, trezoru či prostoru pro doutníky, obsahovat i automat na Espresso a čaj nebo umyvadlo s tekoucí horkou vodou. Součástí výbavy může být i multimediální systém s prostorovým zvukem a třemi dotykovými monitory.

Produkce Bufori Geneva bude probíhat v Malajsii a výroba jednoho vozu zabere 6000 pracovních hodin. Každý automobil bude dokončen přesně podle představ budoucího majitele, který si bude moci dovolit i neobvyklá přání ohledně laku karoserie nebo vybavení interiéru. K dispozici bude i ochrana proti střelným zbraním v podobě neprůstřelných oken a panelů karoserie.

Výroba se má rozběhnout letos v červnu a první vozy mají být majitelům dodány před koncem roku 2010.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeď na hranici s Mexikem ohrožuje stavbu Muskova kosmodromu Zeď na hranici s Mexikem ohrožuje stavbu Muskova kosmodromu

Elon Musk to s dobýváním vesmíru myslí vážně. Jeho…

Vláda Theresy Mayové zmírňuje požadavky ohledně irské pojistky Vláda Theresy Mayové zmírňuje požadavky ohledně irské pojistky

Britská vláda se chystá zmírnit své požadavky na…

Ostravská Škoda Vagonka dodá do Lotyšska vlaky za více než šest miliard Ostravská Škoda Vagonka dodá do Lotyšska vlaky za více než šest miliard

Ostravská společnost Škoda Vagonka ze skupiny Škoda…

 
Zdroj: redakce

Štítky Bufori Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Breaking Bad film bude navazovat na seriál a hlavním hrdinou se stane Jesse. Snímek míří na Netflix

Breaking Bad film bude navazovat na seriál a hlavním…

Chystaný Breaking Bad (v Česku Perníkový táta) film začíná nabírat obrysy. Veškeré zvěsti, které kolem snímku…

Zdrcená matka 19leté nevěsty ISIS: „Chápeme, proč ji lidé nechtějí zpátky v Británii“

Zdrcená matka 19leté nevěsty ISIS: „Chápeme, proč ji…

Matka Šamimy Begumové (19), která v patnácti letech utekla z Londýna do Sýrie, kde se provdala za nizozemského…

 

iSport.cz

Přímý sestup? Arogantní a strašné rozhodnutí, hřímá šéf Hradce Schön

Přímý sestup? Arogantní a strašné rozhodnutí, hřímá…

Dalo se čekat, že nečekaný krok hokejového vedení ohledně přímého sestupu a postupu v extralize vyvolá mezi…

SESTŘIHY: Sparta porazila Boleslav 1:0, Plzeň padla s Chomutovem

SESTŘIHY: Sparta porazila Boleslav 1:0, Plzeň padla…

Hokejisté Třince, kteří ještě nedávno vévodili extralize, v dnešním 44. kole prohráli se čtvrtým Hradcem Králové…

 

Reflex.cz

JXD: MeToo potřebují i muži. Vím, jak na to

JXD: MeToo potřebují i muži. Vím, jak na to

Ve svém celoživotním boji za generovou vyváženost, která je pro mne skutečnou hodnotou, jsem dospěl…

Valentýna jsme letos slavili naposledy, Evropská unie svátek zamilovaných zrušila

Valentýna jsme letos slavili naposledy, Evropská…

Všichni víme, že Valentýn je pouze veliké marketingové pozlátko mající za cíl prodat nám květiny, bonboniéry či…