Bufori  v Ženevě 2010

Bufori v Ženevě 2010

 
 

V Malajsii sídlící společnost Bufori Motor Car Company se výrobě automobilů věnuje od roku 1986. V Ženevě měl světovou premiéru její první čtyřdveřový model, jehož jméno Geneva je poctou místu, kde se představil.

Geneva

Původně tiskové materiály uváděly, že první čtyřdveřový model v historii společnosti Bufori Motor Car Company ponese označení MKVI, ale při premiéře dostal jméno Geneva na počest místa, kde byl poprvé představen veřejnosti. Tento model má být prvním zástupcem nové generace vozů se značkou Bufori.

Premiéra zcela nového modelu, který díky počtu dveří představuje milník v historii malé a poměrně mladé společnosti, je pro vedení Bufori Motor Car Company velmi důležitá a Genevu proto představili sami zakladatelé exotické značky - pánové Anthony Khouri, George Khouri a Gerry Khouri.

Bufori Geneva se snaží spojit klasické tvary vozů třicátých let s moderní technikou. Zlaté časy automobilismu připomíná především liniemi svých blatníků a tvarem kapoty motoru, odkazujícím na luxusní americkou značku Packard. Do současnosti jej vrací litá kola, bi-xenonové hlavní světlomety a zadní svítilny ze světelných diod.

Pod klasickými tvary se ovšem ukrývá moderní technika. Skelet karoserie tvoří karbon s kevlarem a pryskyřice, tyto materiály mají poskytovat mnohem vyšší pevnost než ocel a zároveň mají vynikat nižší hmotností i delší životností. Tiskové materiály společnosti uvádějí, že Geneva je prvním produkčním sedanem na světě, k jehož stavbě je využito těchto materiálů a výrobních postupů. Skelet karoserie je usazen na šasi z nerezové oceli.

K pohonu nového Bufori poslouží vidlicový osmiválec z produkce koncernu Chrysler, který znají majitelé modelů s označením SRT8. Motor o objemu 6,1 litru nabídne výkon 430 koní (316 kW) a točivý moment 569 Nm. Prostřednictvím automatické převodovky a samosvorného diferenciálu jsou poháněna kola zadní nápravy. Geneva má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 6 s a dosahovat rychlosti přes 260 km/h. Na přání bude k dispozici i verze s kompresorem přeplňovaným motorem s výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 690 Nm.

Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení a vzadu využívá víceprvkovou nápravu. Pro dosažení maximálně komfortních jízdních vlastností je Bufori Geneva vybaveno stavitelným vzduchovým odpružením. Pro zvýšení jízdního komfortu i aktivní a pasivní bezpečnosti je novinka vybavena ABS, EBD, ESP, adaptivním tempomatem a také předpínači bezpečnostních pásů, čelními, bočními i hlavovými airbagy.

Součásti výbavy může být i kamera pro noční vidění, která může upozornit na chodce a předměty do vzdálenosti až 300 m před vozem. Další položky výbavy představuje systém varování před neúmyslným vybočením z jízdní dráhy a s ním spolupracující head-up displej, umožňující zobrazení informací o rychlosti a otáčkách motoru.

Interiér přístupný dvěma páry dveří, z nichž ten druhý je otevírán proti směru jízdy, se snaží vytvořit příjemné relaxační prostředí, kombinující tradiční a moderní materiály, jako jsou kůže a dřevěné dýhy.

Vzadu jsou dvě samostatná plně stavitelná sedadla a od palubní desky až mezi ně se táhne rozměrná středová konzole. Ta může vedle integrovaného chladicího boxu, minibaru, trezoru či prostoru pro doutníky, obsahovat i automat na Espresso a čaj nebo umyvadlo s tekoucí horkou vodou. Součástí výbavy může být i multimediální systém s prostorovým zvukem a třemi dotykovými monitory.

Produkce Bufori Geneva bude probíhat v Malajsii a výroba jednoho vozu zabere 6000 pracovních hodin. Každý automobil bude dokončen přesně podle představ budoucího majitele, který si bude moci dovolit i neobvyklá přání ohledně laku karoserie nebo vybavení interiéru. K dispozici bude i ochrana proti střelným zbraním v podobě neprůstřelných oken a panelů karoserie.

Výroba se má rozběhnout letos v červnu a první vozy mají být majitelům dodány před koncem roku 2010.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Stuchlíka: Počítač rasista Zápisník Jana Stuchlíka: Počítač rasista

Kartáček na zuby vám musí stačit. Tak zjevně vypadá…

Sněmovna rozhodne o vydání Babiše a Faltýnka. Hlasovat proti budou pouze poslanci ANO Sněmovna rozhodne o vydání Babiše a Faltýnka. Hlasovat proti budou pouze poslanci ANO

Pokud strany s výjimkou ANO dodrží to, co deklarovaly na…

IBM se propadlo do ztráty, dokázalo však po letech zvýšit příjmy IBM se propadlo do ztráty, dokázalo však po letech zvýšit příjmy

Americká technologická společnost IBM zaznamenala v…

 
Zdroj: redakce

Štítky Bufori Ženeva 2010

 












Blesk.cz

Děti začínají znovu bavit knihy. Ve třetí třídě jich čtvrtina čte denně

Děti začínají znovu bavit knihy. Ve třetí třídě jich…

V Česku po pěti letech přibylo mladých čtenářů. Zjistila to Národní knihovna s agenturou Nielsen Admosphere svým…

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps? Podívejte se, kudy vede objížďka pro řidiče a MHD

Zavřený Libeňský most: Čeká Prahu dopravní kolaps?…

V noci na 19. ledna Praha uzavřela Libeňský most, který je v havarijním stavu. Řidiči a MHD na něj nemohou vjet…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Kráska pečuje o sparťany i dvacítku: Mladí kluci nejsou tak drzí, směje se

Kráska pečuje o sparťany i dvacítku: Mladí kluci…

Křehká, pohledná a pro hokejisty k nezaplacení. Fyzioterapeutka Barbora Krajsová se už od roku 2011 pohybuje…

 

Reflex.cz

Dominikánská republika: Ostrov, do kterého se Kolumbus zamiloval

Dominikánská republika: Ostrov, do kterého se…

„Toto je nejkrásnější země, jakou lidé kdy viděli.“ Přestože tento zápis slavného mořeplavce Kryštofa Kolumba…

Ekonom Vladimír Pikora: Macron s Merkelovou už brousí nože

Ekonom Vladimír Pikora: Macron s Merkelovou už brousí nože

Myslím, že politika potřebuje ženy. Vidíme to na té naší slavné prezidentské volbě, kde není ani jedna — a podle…