Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská Tesla představuje další dílo: Byton K-Byte je autonomní elektrický sedan

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

V pořadí druhým konceptem značky Byton je sedan K-Byte, který zaujme designem i schopností jízdy bez zásahu řidiče a rovněž skutečností, že se má proměnit v sériový model.

Čínská značka Byton se světu poprvé představila během letošního lednového veletrhu CES (Consumer Electronics Show) v Las Vegas, kde představila svůj první koncept elektřinou poháněného crossoveru. Ten byl tehdy uveden jako Byton Concept, ale nyní je přejmenován na M-Byte a v příštím roce se má proměnit v sériově vyráběný model.

Byton K-Byte je v pořadí druhým zástupcem své značky a prozatím je podobně jako o pár měsíců starší crossover rovněž prezentován jako koncept, který má posloužit za základ pro sériový model.

Sedan svým designem navazuje na crossover, ale jeho tříprostorová karoserie nabízí ještě dynamičtější styl. Byton prozatím neuvádí žádná technická data, ale vyzdvihuje aerodynamicky funkční a zároveň emoce vyvolávající linie své novinky.

Koncept pak má vedle svého vzhledu zaujmout i skutečností, že disponuje autonomním řízením na úrovni 4. Systém využívá senzory LiDAR, které jsou ve výsuvných pouzdrech umístěny na bocích za předními koly a prezentovány jako LiGuards, zatímco nad čelním a zadní oknem usazené zensory jsou označeny jako LiBow.

Byton má na vývoji autonomního systému řízení spolupracovat se společností Aurora a do konce roku 2020 má být v provozu flotila testovacích prototypů s řízením úrovně 4. Tato vozidla pak samozřejmě poslouží pro vývoj systémů, jimiž budou osazeny sériové modely.

Byton K-Byte se má podle současných plánů své značky proměnit v sériově vyráběný sedan v roce 2021. Nejprve má zamířit na čínský trh a následně se jej můžeme dočkat i na severoamerickém a evropském trhu.

Finanční jistotu pro zajištění vývoje i spuštění výroby sériových modelů mají značce Byton poskytnout investoři, mezi něž patří čínský výrobce baterií Contemporary Amperex Technology nebo automobilka FAW Group, která je v současnosti jedním z jejích největších investorů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)