Cadillac SRX 3.6 AWD – Ministerstvo komfortu

Cadillac SRX 3.6 AWD – Ministerstvo komfortu

 
 

Pokud hledáte menší, nenápadné SUV s nízkými emisemi a úsporným turbodieselem, s křikem utečte.

Jestliže jsme nedávno testovaný Cadillac Escalade označili za tradiční vrchol výjimečnosti ve třídě SUV, musíme model SRX označit za vrchol moderní. Ultrahranatý vůz v kombinaci s téměř klavírně kvalitním černým lakem a futuristicky tvarovanými světly na obou koncích nenápadně vysoké a nápadně dlouhé karoserie dává najevo majestátnost rafinovaněji.

Procházka zámořským pojetím luxusu by měla začít u seznamu základní výbavy, který už sám o sobě má do nudy daleko. Standardem je samozřejmě šestice airbagů, ABS s brzdovým asistentem a automatickým vyrovnáváním světlé výšky nad zadní nápravou, pak se ale nebohému čtenáři zvyklému na příplatkovou politiku v Evropě začnou mlžit oči i bez brýlí. V ceně výbavy Sport Luxury najdeme mimo jiné bezklíčový vstup, elektrické otevírání a zavírání pátých dveří, kompletní audiosoustavu Bose, kožené čalounění, xenonové světlomety a elektrické nastavení všeho včetně vzdálenosti pedálů.

obrázek [555 x 350]
 

Uvnitř vozu vévodí všeobecná nastavitelnost (u jinak skvělého volantu ovšem pouze výšková), displeje jsou jasně čitelné a tlačítka přísně jednoúčelová. Světlé čalounění je sice náchylné k zašpinění, ale výrobce předpokládá, že k převozu party dřevorubců rozbahněnou roklí bude tento vůz použit jen výjimečně. Luxus skutečný je doprovázen například imitací obšití přístrojové desky kůží, skutečná kůže na sedadlech je ale naopak výjimečně pohledná a pohodlná. Přední sedadla jsou až na téměř chybějící boční vedení tvarována velmi dobře, překvapení ale nastává u sedadel zadní řady. V souladu s funkcí auta jsou i zde sedačky bohatě polstrovány a v kombinaci s přebytkem místa ve všech směrech jde o skutečně plnohodnotné sezení. Námi testovaný vůz obsahoval ještě elektricky (!) výklopné dvousedadlo ve třetí řadě, i v tomto voze jde ale jen o místo pro děti. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání ohromující objem 918 litrů, jde ovšem o hodnotu zaplňující volný prostor až po střechu. Po sklopení zadních sedadel se hodnota zvýší až na 1968 litrů, naopak v sedmimístném uspořádání klesne na 238 litrů.

obrázek [555 x 351]
 

Vůz je k dispozici i se čtyřapůllitrovým osmiválcem Northstar s výkonem 225 kW, my jsme ovšem testovali „slabší“ šestiválec 3,6 s maximálním výkonem 190 kW v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Mezi klady pohonné jednotky musíme počítat působivý zvuk a relativní dynamiku, na druhé misce vah pak trůní vskutku americká spotřeba. Při nijak závratně dynamické jízdě se hodnota ve městě i mimo něj nedostala pod 17 litrů, při extrémní snaze o úspory jsme dosáhli spotřeby maximálně o tři litry nižší. Nejlépe je autu zjevně při jízdě ustálenou rychlostí – na dálnici s tempomatem na limitu se spotřeba držela patnáctilitrové hodnoty bez ohledu na to, zda jsme v kabině seděli ve dvou či v šesti.

obrázek [555 x 255]
 

Dle americké tradice se i velké a těžké SRX ovládá nadstandardně lehce, posilovač řízení s proměnným účinkem by ale ve vyšších rychlostech mohl více „přitvrdit“. Karoserie se v zatáčkách sice naklání, auto nicméně drží stopu a nemá tendenci ke smyku. Vrcholně příjemnou technickou lahůdkou je Magnetic Ride Control, která změnou napětí dokáže měnit viskozitu oleje v tlumičích a skokově tak ovlivňovat charakteristiku odpružení. Výsledek je znát okamžitě – na kvalitní dálnici je podvozek tužší, první výtluky na okrskách ale dají povel ke změkčení a SRX je přejíždí téměř bez vlivu na komfort posádky. S dlouhým vozem se ve městě manévruje poměrně lehce, je ale třeba si zvyknout na nezvykle nastavená parkovací čidla vzadu – rozdíl mezi jejich první reakcí a zběsilým jekotem doporučujícím zastavit je asi jen patnáct centimetrů.

obrázek [555 x 277]
 

Nevídaná porce luxusu ve futuristické karoserii s proměnlivým podvozkem, pocitem výjimečnosti a žíznivým benzínovým agregátem určitě není volbou pro masy. Na druhou stranu je dobře, že na českém trhu taková volba existuje, byť zatím u jediného prodejce.

První cena vozu1.154.700,- (3.6 V6 Elegance)
První cena vozu s testovanou motorizací1.154.700,- (3.6 V6 Elegance)
Základní cena testovaného vozu1.414.800,- (3.6 V6 AWD Sport Luxury)
Cena testovaného vozu1.683.200,- (3.6 V6 AWD Sport Luxury)

Plusy:

  • design exteriéru
  • komfortní interiér
  • základní výbava
  • proměnná charakteristika odpružení
  • zvuk motoru

Minusy:

  • spotřeba
  • malá nádrž
  • omezené servisní zázemí
Spolupracujeme s TipCars.com

Cadillac SRX 3.6 AWD

Cena v základní výbavě: 1 414 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 683 200 Kč

Základní výbava:ABS+brzdový asistent, StabiliTrak, automatické vyrovnávání zadního pérování, posilovač řízení reagující na rychlost, řízení trakce, 5 stupňovou automatickou převodovku s možností řazení řidičem, čelní dvoustupňové airbagy, postranní airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro cestující vpředu a pro krajní vzadu, čelní airbag spolujezdce s automatickou detekcí, střední opěrky paží vpředu a vzadu, dvouzónová automaticky ovládaná klimatizace, automatické přepínání vnější a vnitřní cirkulace vzduchu, tempomat, centrální zamykání s programovatelným automatickým zamykáním, dětské bezpečnostní zámky zadních dveří, bezklíčový vstup, elektrické otvírání a zavírání 5.dveří, balíček pamětí pro 2 řidiče včetně 8 cestného elektrického nastavení sedadla řidiče a osobního nastavení venkovních zrcátek, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, druhá řada sedadel s možným dělením 60/40, kožený potah sedadel, vyhřívaná přední sedadla, konektor pro připojení MP3 zařízení, 8 reproduktorový systém Premium Bose, ovládání hudebního systému na volantu a ovládání klimatizace, volant s nastavením sklonu, alarm, systém sledování tlaku v pneumatikách, elektricky ovládaná okna včetně rychlootvírání a rychlozavírání, integrovaná anténa, přední mlhová světla, xenonová přední světla HID, přední reflektory s vysokotlakým ostřikovačem, venkovní zpětná zrcátka elektricky stavitelná, sklápěná a vyhřívaná, zadní parkovací asistent včetně zobrazení a zvukové signalizace, hliníková 17" kola, Magnetic Ride Control (plynule měnitelný systém nastavení tlumičů), systém klimatizace vzadu, elektricky stavitelné pedály s pamětí, sedadlo spolujezdce seřiditelné v 8 směrech, elektricky nastavitelná opěradla předních sedadel vpředu, hudební systém AM/FM s měničem na 6CD ve středním panelu s RDS, volant potažený kůží s dřevěnými prvky, souprava dřevěných doplňků, zadní odkládací prostor, pneu 235/60 R18 vpředu a 255/55 R18 vzadu, hliníková kola 18" s vysoce lesklou úpravou.

Výbava testovaného vozu:Zábavný systém DVD pro zadní sedadla s bezdrátovými sluchátky a s dálkovým ovládáním (46.200,-), Elektricky sklápěná 3. řada sedadel včetně zadní klimatizace (46.200,-), volant a řadící páka s dřevěnými prvky (5.500,-), DVD navigace s dotykovou obrazovkou, zvuk Bose 5.1 Studio Surround a měnič na 6 CD disku, hlasové navádění (91.000,-), Elektricky ovládaná skleněná střecha UltraView, sklopná a posuvná s rychlým otevíráním a elektricky ovládaným stínidlem (79.500,-)

Českému filmu chybí koncepce a odvaha, říká producent Konečný Českému filmu chybí koncepce a odvaha, říká producent Konečný

Končící filmový rok 2017 v Česku patří podle recenzentů…

Antimonopolní úřad trestá Globus rekordní pokutou Antimonopolní úřad trestá Globus rekordní pokutou

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potrestal obchodní…

Poplatky za platby bitcoinem vzrostly ještě více než jeho cena Poplatky za platby bitcoinem vzrostly ještě více než jeho cena

Rostoucí obliba bitcoinu paradoxně zkomplikovala možnost…

 
Technické údaje
Motor Cadillac SRX 3.6 AWD
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3564
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 339 / 2700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 19.1 / 12.1 / 14.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 918 / 1968
Objem nádrže (l):76
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1995 / 730
Rozměr pneu:235/60 R18, 255/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4950
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1721
d) rozvor (mm): 2957
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 920
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 680
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Cadillac SRX 3.6 AWD
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 4
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,16
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Cadillac: Modelový rok 2016 s Apple CarPlay a nástupcem SRX Cadillac: Modelový rok 2016 s Apple CarPlay a nástupcem SRX

Cadillac pro modelový rok 2016 upravil u svých vozů…

Cadillac SRX míří do servisů, může mu upadnout kolo Cadillac SRX míří do servisů, může mu upadnout kolo

Americký výrobce Cadillac tvrdí, že žádnému z postižených…

 



 
Na Auto.cz rozšiřujeme obsah: Startujeme exkluzivní spolupráci s Auto Bildem!

Na Auto.cz rozšiřujeme obsah: Startujeme exkluzivní spolupráci s Auto Bildem!

Dnes 09:57

Na stránkách Auto.cz se můžete díky nové licenční smlouvě těšit na exkluzivní materiály z internetové verze německého Auto Bildu.




Blesk.cz

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží dnes dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla na…

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o střechu nad hlavou?

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o…

Coby jedna z hvězd seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 si Bára Štěpánová (58) vydělává slušné peníze. Jenže i…

 

iSport.cz

Češi zářili v duelu Bostonu s Capitals. Gól dal i Frolík, Jágr nehrál

Češi zářili v duelu Bostonu s Capitals. Gól dal i…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu zvítězili v bostonské TD Garden 5:3 a ukončili domácím sérii tří výher v řadě.…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Často se hovoří o krizi českých hospod a pivnic. Prý je brzy zabije zákaz kouření a EET. No nevím, zákaz kouření…

Norsko je další zemí, která dekriminalizuje užívání drog, i těch tvrdých

Norsko je další zemí, která dekriminalizuje užívání…

Užívání drog už nebude v Norsku důvodem k trestnímu stíhání. Bude to důvod k léčbě. Tento převratný zákon…