TEST Cadillac SRX 3.6 AWD – Ministerstvo komfortu
Jestliže jsme nedávno testovaný Cadillac Escalade označili za tradiční vrchol výjimečnosti ve třídě SUV, musíme model SRX označit za vrchol moderní. Ultrahranatý vůz v kombinaci s téměř klavírně kvalitním černým lakem a futuristicky tvarovanými světly na obou koncích nenápadně vysoké a nápadně dlouhé karoserie dává najevo majestátnost rafinovaněji.
Procházka zámořským pojetím luxusu by měla začít u seznamu základní výbavy, který už sám o sobě má do nudy daleko. Standardem je samozřejmě šestice airbagů, ABS s brzdovým asistentem a automatickým vyrovnáváním světlé výšky nad zadní nápravou, pak se ale nebohému čtenáři zvyklému na příplatkovou politiku v Evropě začnou mlžit oči i bez brýlí. V ceně výbavy Sport Luxury najdeme mimo jiné bezklíčový vstup, elektrické otevírání a zavírání pátých dveří, kompletní audiosoustavu Bose, kožené čalounění, xenonové světlomety a elektrické nastavení všeho včetně vzdálenosti pedálů.
suv cadillac testy strednitrida
Uvnitř vozu vévodí všeobecná nastavitelnost (u jinak skvělého volantu ovšem pouze výšková), displeje jsou jasně čitelné a tlačítka přísně jednoúčelová. Světlé čalounění je sice náchylné k zašpinění, ale výrobce předpokládá, že k převozu party dřevorubců rozbahněnou roklí bude tento vůz použit jen výjimečně. Luxus skutečný je doprovázen například imitací obšití přístrojové desky kůží, skutečná kůže na sedadlech je ale naopak výjimečně pohledná a pohodlná. Přední sedadla jsou až na téměř chybějící boční vedení tvarována velmi dobře, překvapení ale nastává u sedadel zadní řady. V souladu s funkcí auta jsou i zde sedačky bohatě polstrovány a v kombinaci s přebytkem místa ve všech směrech jde o skutečně plnohodnotné sezení. Námi testovaný vůz obsahoval ještě elektricky (!) výklopné dvousedadlo ve třetí řadě, i v tomto voze jde ale jen o místo pro děti. Zavazadlový prostor má v pětimístném uspořádání ohromující objem 918 litrů, jde ovšem o hodnotu zaplňující volný prostor až po střechu. Po sklopení zadních sedadel se hodnota zvýší až na 1968 litrů, naopak v sedmimístném uspořádání klesne na 238 litrů.
suv cadillac testy strednitrida
Vůz je k dispozici i se čtyřapůllitrovým osmiválcem Northstar s výkonem 225 kW, my jsme ovšem testovali „slabší“ šestiválec 3,6 s maximálním výkonem 190 kW v kombinaci s pětistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Mezi klady pohonné jednotky musíme počítat působivý zvuk a relativní dynamiku, na druhé misce vah pak trůní vskutku americká spotřeba. Při nijak závratně dynamické jízdě se hodnota ve městě i mimo něj nedostala pod 17 litrů, při extrémní snaze o úspory jsme dosáhli spotřeby maximálně o tři litry nižší. Nejlépe je autu zjevně při jízdě ustálenou rychlostí – na dálnici s tempomatem na limitu se spotřeba držela patnáctilitrové hodnoty bez ohledu na to, zda jsme v kabině seděli ve dvou či v šesti.
suv cadillac testy strednitrida
Dle americké tradice se i velké a těžké SRX ovládá nadstandardně lehce, posilovač řízení s proměnným účinkem by ale ve vyšších rychlostech mohl více „přitvrdit“. Karoserie se v zatáčkách sice naklání, auto nicméně drží stopu a nemá tendenci ke smyku. Vrcholně příjemnou technickou lahůdkou je Magnetic Ride Control, která změnou napětí dokáže měnit viskozitu oleje v tlumičích a skokově tak ovlivňovat charakteristiku odpružení. Výsledek je znát okamžitě – na kvalitní dálnici je podvozek tužší, první výtluky na okrskách ale dají povel ke změkčení a SRX je přejíždí téměř bez vlivu na komfort posádky. S dlouhým vozem se ve městě manévruje poměrně lehce, je ale třeba si zvyknout na nezvykle nastavená parkovací čidla vzadu – rozdíl mezi jejich první reakcí a zběsilým jekotem doporučujícím zastavit je asi jen patnáct centimetrů.
suv cadillac testy strednitrida
Nevídaná porce luxusu ve futuristické karoserii s proměnlivým podvozkem, pocitem výjimečnosti a žíznivým benzínovým agregátem určitě není volbou pro masy. Na druhou stranu je dobře, že na českém trhu taková volba existuje, byť zatím u jediného prodejce.
První cena vozu | 1.154.700,- (3.6 V6 Elegance) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 1.154.700,- (3.6 V6 Elegance) |
Základní cena testovaného vozu | 1.414.800,- (3.6 V6 AWD Sport Luxury) |
Cena testovaného vozu | 1.683.200,- (3.6 V6 AWD Sport Luxury) |
Plusy:
- design exteriéru
- komfortní interiér
- základní výbava
- proměnná charakteristika odpružení
- zvuk motoru
Minusy:
- spotřeba
- malá nádrž
- omezené servisní zázemí