Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Concept Three naživo: Budoucí malá elektrika připomíná dětství

Hyundai Concept Three
Hyundai Concept Three
Hyundai Concept Three
Hyundai Concept Three
24 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (3)

Českému zastoupení značky Hyundai se podařilo přivézt na pražský e-Salon svou největší novinku, koncept Three. Předpovídá budoucí kompaktní elektromobil, sám o sobě však nejvíc připomíná úplně něco jiného.

Kdysi dávno v televizi běžel seriál Zmije, vzniklý coby tvorba legendy a podpora prodeje tehdy horké novinky Dodge Viper. Hlavním hrdinou tedy byl samozřejmě stejnojmenný vůz, ovšem do akce se stiskem tlačítka – a notnou pomocí filmařských vizuálních efektů – proměnil ze silničního supersportu do interceptoru speciálních jednotek policie s názvem Viper Defender.

V sériové výrobě samozřejmě nikdy nebyl a poté, co seriál po čtyřech řadách v roce 1999 nadobro skončil, Viper Defender se už na světě neukázal. Až do nynějška, kdy jeho moderní inkarnaci postavila značka Hyundai. Nejen to – také ho dovezla na pražský e-Salon a pustila mě ho zblízka prozkoumat.

Šedá placka s otevřenou hadí tlamou se jmenuje Concept Three a je ztělesněním nového designového jazyka Hyundai s názvem Art of Steel. Ten má vyjadřovat tvarovatelnost a sílu oceli a jednou z klíčových součástí je tlustý oblouk táhnoucí se od zadních dveří přes záď auta až na druhé dveře.

Video placeholder
Hyundai Concept Three naživo • Zdroj: Marek Bednář/Auto.cz

Obliny vozu skutečně dominují a síla a drsnost jsou tím, co z něj při osobním setkání vyzařuje. Stojí za tím jak placatost vozu, tak i veliká kola, ale třeba i plexisklový spoiler na velmi široké zádi či obří difuzor vespod. Ten ukazuje i veselou stránku vozu – všimněte si hlášky „Nechť vás provází přítlak,“ která naprosto jednoznačně odkazuje na Hvězdné války.

Dalším veselým prvkem je Mr. Pix, maskot auta, který se objevuje třeba i na difuzoru, v displejích umístěných nelogicky na krajích palubní desky tak, že je osádka zevnitř vozu nevidí, anebo animovaně i v přední masce.

Interiér nicméně těžko hodnotit – na koncept jsem se mohl jen zblízka dívat, nikoliv na něj sahat nebo se dokonce posadit dovnitř. Vůz měl k sobě vlastní obsluhu, člověka, který ovládá animace či otvírá a zavírá dveře, nikdo jiný na něj nesmí sáhnout. Proto ho taky postavili daleko za skleněnou zábranu; čeká ho dlouhá tour po výstavách a nesmí se mu nic stát.

U zevnějšku můžeme doufat, že se maximum z konceptu dostane do sériové výroby. Uvnitř je celkem jasné, že tomu tak nebude. Sedačky připomínající půlky skořápky vejce by sice asi držely tělo skvěle v zatáčkách, ale nastupování a vystupování by bylo krajně obtížné. Zvednout se z výrazně dozadu skloněné zadní lavice stejně tak.

Koncept ovládání a zobrazení pomocí dvou čtveřic panelů po stranách volantu je podle automobilky spíš vizí vzdálenější budoucnosti. Produkční auto tak nejspíš dostane stejný panel dvou velkých barevných displejů s jedním malým mezi nimi, který slouží k ovládání klimatizace a řidič na něj přes věnec volantu nevidí, jako má řada jiných aut Hyundai a Kia.

Produkční verze totiž není otázkou vzdálené budoucnosti – měla by přijít už v roce 2026. Už teď víme, že nebude ani náznakem podobná jakémukoliv sporťáku, ať už z 90. let, nebo modernějšímu. Ioniq 3, v nějž se vyvine, bude stát na levnější verzi platformy E-GMP s 400V architekturou a pohonem předních kol.

To samozřejmě neznamená, že by tento vůz nemohl dostat verzi N s pohonem všech kol, jejíž schopnosti budou víc odpovídat dojmu, který Concept Three vyvolává. Ostatně, Kia EV4, s níž bude ioniq 3 sdílet techniku, taky má dostat verzi GT.

zdroj: Autorský text, Hyundai | foto, video: Marek Bednář/Auto.cz

Vstoupit do diskuze (3)