Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac SRX: Druhá generace luxusního crossoveru

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Nejluxusnější značka koncernu General Motors odhalila týden před zahájením autosalonu v Detroitu svůj zcela nový crossover, který ponese staré jméno SRX.

Původně se očekávalo, že nijak zvlášť úspěšná modelová řada Cadillacu, SRX, se při generační výměně odebere do zapomnění, ale již koncem léta roku 2008 bylo jasné, že to k tomuto kroku dojde jen částečně. Automobilka sice zachová označení SRX, ale od modelového roku 2010 jej ponese zcela nový crossover, jehož design vychází z konceptu Provoq.

Nový zástupce značky Cadillac přichází s pětimístnou pětidveřovou karoserií dlouhou 4833 mm, širokou 1910 mm, vysokou 1668 mm a rozvorem náprav 2807 mm. Interiér má nabídnout 1009 mm od sedadla ke stropu nad předními sedadly a 976 mm nad zadními sedadly. Šířka interiéru ve výšce ramen je podle výrobce 1481 mm vpředu a 1430 mm vzadu. Prostor pro nohy má být vpředu až 1047 mm dlouhý a vzadu až 923 mm. Zavazadlový prostor v základním uspořádání interiéru má pojmout 826,8 l (po strop) a po složení druhé řady sedadel se jeho objem zvětší na 1732,4 l.

Nový crossover americké automobilky bude na domácím trhu k dispozici s jedním ze dvou nabízených zážehových vidlicových šestiválců s objemy 3,0 l (193 kW/260 k) a 2,8 l (224 kW/300 k). Tyto pohonné jednotky budou spolupracovat s šestistupňovými automatickými převodovkami. Pro motor 3,0 l bude k dispozici převodovka 6T70 Hydra-Matic a přeplňovaný motor 2,8 l bude nabízen s převodovkou AF40 Aisin Warner. Zákazníci se budou moci rozhodnout mezi pohonem předních nebo všech čtyř a standardně dodávaná osmnáctipalcová litá bude možné nahradit příplatkovými dvacetipalcovými koly.

Automobilka chce zákazníky k novému modelu přilákat nejen povedeným designem a výkonnými pohonnými jednotkami, ale i bohatou standardní výbavou. Ta například v oblasti bezpečnosti zahrnuje v základním provedení dodávané čelní, boční i hlavové airbagy.

Nový Cadillac SRX se veřejnosti poprvé představí na letošním autosalonu v Detroitu a jeho výroba se rozběhne v druhém čtvrtletí roku 2009. Automobilka ve své tiskové zprávě uvádí, že její nový model je navržen tak, aby splňoval evropské požadavky na ochranu chodců.

Cadillac SRX
Motor3,0 V62,8 V6 Turbo
Zdvihový objem [cm3]29862792
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]193/6950224/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]300/5600400/1850
Max. rychlost [km/h]--
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]--

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
7. 3. 2009 00:08
Re: Další neprodejná plechovka na přeplněná odstavná parkovi
Řekl bych, že to je názor člověka, který by Cadillac hodně chtěl, ale nemá na něj money a tak dokáže jen blbě žvanit... :no:
7. 1. 2009 12:10
Re: Další neprodejná plechovka na přeplněná odstavná parkovi
:yes:
Avatar - Ham.
6. 1. 2009 22:20
Další neprodejná plechovka na přeplněná odstavná parkoviště
"Automobilka chce zákazníky k novému modelu přilákat nejen povedeným designem a výkonnými pohonnými jednotkami....". Tak tímto kouskem přilákají zákazníky leda konkurenci, což se jim daří velice již nyní, touto traverzou na kolech se mohou přihlásit do soutěže o nejblbější nápad, snad by mohlo zafungovat profláklé "to je tak blbý, že se to možná bude líbit..." :-(
Avatar - twistedTSD
5. 1. 2009 16:55
Re: Nič moc
mne se docela libi :yes:
Avatar - salamoon
5. 1. 2009 15:09
Re: Nič moc
je to krasne vyvazene......
pozri sa na zadny blatnik.....

mne sa prave ta mohutnost paci,nevidim tam nic,co by sa mi nepacilo.....ani v ex,a ani v interiery...... :yes: