Cadillac SRX: Druhá generace luxusního crossoveru
Původně se očekávalo, že nijak zvlášť úspěšná modelová řada Cadillacu, SRX, se při generační výměně odebere do zapomnění, ale již koncem léta roku 2008 bylo jasné, že to k tomuto kroku dojde jen částečně. Automobilka sice zachová označení SRX, ale od modelového roku 2010 jej ponese zcela nový crossover, jehož design vychází z konceptu Provoq.
Nový zástupce značky Cadillac přichází s pětimístnou pětidveřovou karoserií dlouhou 4833 mm, širokou 1910 mm, vysokou 1668 mm a rozvorem náprav 2807 mm. Interiér má nabídnout 1009 mm od sedadla ke stropu nad předními sedadly a 976 mm nad zadními sedadly. Šířka interiéru ve výšce ramen je podle výrobce 1481 mm vpředu a 1430 mm vzadu. Prostor pro nohy má být vpředu až 1047 mm dlouhý a vzadu až 923 mm. Zavazadlový prostor v základním uspořádání interiéru má pojmout 826,8 l (po strop) a po složení druhé řady sedadel se jeho objem zvětší na 1732,4 l.
Nový crossover americké automobilky bude na domácím trhu k dispozici s jedním ze dvou nabízených zážehových vidlicových šestiválců s objemy 3,0 l (193 kW/260 k) a 2,8 l (224 kW/300 k). Tyto pohonné jednotky budou spolupracovat s šestistupňovými automatickými převodovkami. Pro motor 3,0 l bude k dispozici převodovka 6T70 Hydra-Matic a přeplňovaný motor 2,8 l bude nabízen s převodovkou AF40 Aisin Warner. Zákazníci se budou moci rozhodnout mezi pohonem předních nebo všech čtyř a standardně dodávaná osmnáctipalcová litá bude možné nahradit příplatkovými dvacetipalcovými koly.
Automobilka chce zákazníky k novému modelu přilákat nejen povedeným designem a výkonnými pohonnými jednotkami, ale i bohatou standardní výbavou. Ta například v oblasti bezpečnosti zahrnuje v základním provedení dodávané čelní, boční i hlavové airbagy.
Nový Cadillac SRX se veřejnosti poprvé představí na letošním autosalonu v Detroitu a jeho výroba se rozběhne v druhém čtvrtletí roku 2009. Automobilka ve své tiskové zprávě uvádí, že její nový model je navržen tak, aby splňoval evropské požadavky na ochranu chodců.
Cadillac SRX | ||
Motor | 3,0 V6 | 2,8 V6 Turbo |
Zdvihový objem [cm3] | 2986 | 2792 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 193/6950 | 224/5500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 300/5600 | 400/1850 |
Max. rychlost [km/h] | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | - | - |