Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v březnu 2011: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (51)
Do čela pořadí importérů se vrátil Ford, Škoda v březnu ztratila několik procent tržního podílu.

Na české registrační značky bylo v březnu 2011 přihlášeno 17.501 osobních automobilů, tj. o 55 kusů a 0,3 % více než v březnu 2010.

Škoda se v březnu meziročně propadla o výrazných 953 vozů, ačkoli celý trh zůstal přibližně na stejné úrovni. Zvýhodněné Fabie tentokrát přilákaly více zákazníků, náskok Octavie se tak zmenšil na pětistovku vozů. Do modelového TOP10 se v březnu dostal už jen Superb (459 ks), Yeti (362 ks) je na 11. místě.

Březen byl měsícem Fordu. Výprodej Fordu Focus Classic posunul model Focus (788 ks) na pozici nejprodávanějšího dováženého modelu, na druhé importérské modelové místo (a čtvrtou příčku celkově) se dostal Ford Fusion (490 ks). Ford zaznamenal 1845 registrací, což v březnu znamenalo podíl 10,5 % českého trhu.

Na třetí příčce skončil Volkswagen, ale čtvrtý Renault (+27 %) ztratil na stupně vítězů jen 3 vozy. Poslední značkou, která v měsíci prodala více než 1000 vozů je páté Hyundai (+38 %). Za ním je s výrazným odstupem Kia. I z toho je zřejmé, které značky jsou naplno zapojeny do cenové války o českého zákazníka.

V TOP10 rostl výrazně Opel, jehož rekordní 24hodinovka se projevila meziročním růstem +52 %. Dacia na 11. místě s růstem +53 % klepe na dveře TOP 10. Tentokrát chybělo 51 registrací.

Registrace na českém trhu, výsledky za březen 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílTržní podíl
-Značka3/20113/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA47555708-953-16,7%27,2%
2.FORD18451856-11-0,6%10,5%
3.VOLKSWAGEN1396126113510,7%8,0%
4.RENAULT1393109529827,2%8,0%
5.HYUNDAI124890034838,7%7,1%
6.KIA86073512517,0%4,9%
7.PEUGEOT7106189214,9%4,1%
8.CITROËN594735-141-19,2%3,4%
9.OPEL51333717652,2%2,9%
10.TOYOTA502505-3-0,6%2,9%
11.DACIA45129415753,4%2,6%
12.AUDI3462668030,1%2,0%
13.BMW328358-30-8,4%1,9%
14.SEAT326312144,5%1,9%
15.SUZUKI3182358335,3%1,8%
16.CHEVROLET269327-58-17,7%1,5%
17.FIAT267496-229-46,2%1,5%
18.MERCEDES-BENZ232234-2-0,9%1,3%
19.NISSAN2231804323,9%1,3%
20.VOLVO1911415035,5%1,1%
21.HONDA162201-39-19,4%0,9%
22.MITSUBISHI129913841,8%0,7%
23.SUBARU11211021,8%0,6%
24.MAZDA104228-124-54,4%0,6%
25.PORSCHE2829-1-3,4%0,2%
26.ALFA ROMEO27171058,8%0,2%
27.LAND ROVER2522313,6%0,1%
28.LEXUS2227-5-18,5%0,1%
29.INFINITI1477100,0%0,1%
30.LADA1311218,2%0,1%
30.MINI131218,3%0,1%
32.JEEP1216-4-25,0%0,1%
32.SMART1266100,0%0,1%
34.CHRYSLER109111,1%0,1%
35.FERRARI67-1-14,3%-
36.LANCIA53266,7%-
-Celkem - Jiné značky4057-17-29,8%0,2%
-Celkem1750117446550,3%100,0%

Prodej za rok 2011

V prvním čtvrtletí roku 2011 bylo na českém trhu prodáno 42.026 vozů, vzniklo tedy o 2.687 registrací (+6,8 %) více než před rokem.

Škoda drží přes 30 % trhu, importérskou jedničkou zůstává s výrazným náskokem Renault (8,9 % trhu), za ním jsou Ford (7,9 %) a Volkswagen (7,7 %).

Žebříček modelů vedou Škody Octavia (5.997 ks), Fabia (3.795 ks) a Superb (1.359 ks), dovozovou jedničkou je Renault Thalia (1.347 ks), následovaný Fordem Focus (1.253 ks), Renaultem Mégane (1.041 ks), Škodou Yeti (1.002 ks) a Volkswagenem Golf (963 ks).

Registrace na českém trhu, výsledky za leden-březen 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílTržní podíl
-Značka1-3/20111-3/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA1295213769-817-5,9%30,8%
2.RENAULT37282515121348,2%8,9%
3.FORD33333356-23-0,7%7,9%
4.VOLKSWAGEN3248295229610,0%7,7%
5.HYUNDAI28241765105960,0%6,7%
6.KIA1999154845129,1%4,8%
7.PEUGEOT167215371358,8%4,0%
8.CITROËN12631540-277-18,0%3,0%
9.DACIA115272143159,8%2,7%
10.TOYOTA11461106403,6%2,7%
11.OPEL105573232344,1%2,5%
12.AUDI89575314218,9%2,1%
13.BMW819773466,0%1,9%
14.SUZUKI73748824951,0%1,8%
15.FIAT6351033-398-38,5%1,5%
16.MERCEDES-BENZ5895315810,9%1,4%
17.SEAT583572111,9%1,4%
18.CHEVROLET565711-146-20,5%1,3%
19.NISSAN499526-27-5,1%1,2%
20.HONDA444480-36-7,5%1,1%
21.VOLVO4424014110,2%1,1%
22.MITSUBISHI32622210446,8%0,8%
23.SUBARU28427862,2%0,7%
24.MAZDA276513-237-46,2%0,7%
25.LAND ROVER97514690,2%0,2%
26.PORSCHE68561221,4%0,2%
27.ALFA ROMEO54441022,7%0,1%
28.LEXUS4865-17-26,2%0,1%
29.MINI40241666,7%0,1%
30.JEEP3953-14-26,4%0,1%
31.INFINITI291217141,7%0,1%
32.LADA2735-8-22,9%0,1%
33.SMART1912758,3%-
34.CHRYSLER1822-4-18,2%-
35.JAGUAR1311218,2%-
35.LANCIA1311218,2%-
35.FERRARI131218,3%-
38.SSANGYONG74375,0%-
39.SAAB610-4-40,0%-
40.Bentley4400,0%-
41.Kaipan303--
41.Maserati37-4-57,1%-
43.Aston Martin24-2-50,0%-
44.Cadillac12-1-50,0%-
-Celkem - Jiné značky5678-22-28,2%0,1%
-Celkem420263933926876,8%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (51)
12. 4. 2011 21:56
Re: Mazda + Fiat = propadák roku?
U mazdy jsou dva problémy:

1. Vysoké ceny 2. Motory
Avatar - white label
12. 4. 2011 15:25
Re: Renault
To asi ne, navíc má Golf náskok jedné generace, způsobené tím "velkým faceliftem" a jeho další, už zcela nová, generace bude co nevidět...
12. 4. 2011 13:16
Re: Mazda + Fiat = propadák roku?
A mi by se ta nová 6 tak hodila k saku! :-)
Avatar - Ronault.
12. 4. 2011 12:59
Re: Renault
Tak samozřejmě bude Focus v Evropě v první pětce v kompaktech, není pochyb, jen pochybuju, že se mu podaří překonat Golfa jak tomu bylo s Focusem I
Avatar - das_autos
12. 4. 2011 09:31
Re: Renault
Jenže na tom je vidět,že českej zákazník nekouká na to jak to auto vypadá,ale spíš na cenu a co za daný peníze dostane.Myslím,že v tom celkovým číslu 788 ks focusů za březen,budou započítaný i trojkový ,který si nabrali dealeři jako předváděčky.