Český trh v březnu 2011: Pořadí značek
Na české registrační značky bylo v březnu 2011 přihlášeno 17.501 osobních automobilů, tj. o 55 kusů a 0,3 % více než v březnu 2010.
Škoda se v březnu meziročně propadla o výrazných 953 vozů, ačkoli celý trh zůstal přibližně na stejné úrovni. Zvýhodněné Fabie tentokrát přilákaly více zákazníků, náskok Octavie se tak zmenšil na pětistovku vozů. Do modelového TOP10 se v březnu dostal už jen Superb (459 ks), Yeti (362 ks) je na 11. místě.
Březen byl měsícem Fordu. Výprodej Fordu Focus Classic posunul model Focus (788 ks) na pozici nejprodávanějšího dováženého modelu, na druhé importérské modelové místo (a čtvrtou příčku celkově) se dostal Ford Fusion (490 ks). Ford zaznamenal 1845 registrací, což v březnu znamenalo podíl 10,5 % českého trhu.
Na třetí příčce skončil Volkswagen, ale čtvrtý Renault (+27 %) ztratil na stupně vítězů jen 3 vozy. Poslední značkou, která v měsíci prodala více než 1000 vozů je páté Hyundai (+38 %). Za ním je s výrazným odstupem Kia. I z toho je zřejmé, které značky jsou naplno zapojeny do cenové války o českého zákazníka.
V TOP10 rostl výrazně Opel, jehož rekordní 24hodinovka se projevila meziročním růstem +52 %. Dacia na 11. místě s růstem +53 % klepe na dveře TOP 10. Tentokrát chybělo 51 registrací.
Registrace na českém trhu, výsledky za březen 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Tržní podíl |
- | Značka | 3/2011 | 3/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 4755 | 5708 | -953 | -16,7% | 27,2% |
2. | FORD | 1845 | 1856 | -11 | -0,6% | 10,5% |
3. | VOLKSWAGEN | 1396 | 1261 | 135 | 10,7% | 8,0% |
4. | RENAULT | 1393 | 1095 | 298 | 27,2% | 8,0% |
5. | HYUNDAI | 1248 | 900 | 348 | 38,7% | 7,1% |
6. | KIA | 860 | 735 | 125 | 17,0% | 4,9% |
7. | PEUGEOT | 710 | 618 | 92 | 14,9% | 4,1% |
8. | CITROËN | 594 | 735 | -141 | -19,2% | 3,4% |
9. | OPEL | 513 | 337 | 176 | 52,2% | 2,9% |
10. | TOYOTA | 502 | 505 | -3 | -0,6% | 2,9% |
11. | DACIA | 451 | 294 | 157 | 53,4% | 2,6% |
12. | AUDI | 346 | 266 | 80 | 30,1% | 2,0% |
13. | BMW | 328 | 358 | -30 | -8,4% | 1,9% |
14. | SEAT | 326 | 312 | 14 | 4,5% | 1,9% |
15. | SUZUKI | 318 | 235 | 83 | 35,3% | 1,8% |
16. | CHEVROLET | 269 | 327 | -58 | -17,7% | 1,5% |
17. | FIAT | 267 | 496 | -229 | -46,2% | 1,5% |
18. | MERCEDES-BENZ | 232 | 234 | -2 | -0,9% | 1,3% |
19. | NISSAN | 223 | 180 | 43 | 23,9% | 1,3% |
20. | VOLVO | 191 | 141 | 50 | 35,5% | 1,1% |
21. | HONDA | 162 | 201 | -39 | -19,4% | 0,9% |
22. | MITSUBISHI | 129 | 91 | 38 | 41,8% | 0,7% |
23. | SUBARU | 112 | 110 | 2 | 1,8% | 0,6% |
24. | MAZDA | 104 | 228 | -124 | -54,4% | 0,6% |
25. | PORSCHE | 28 | 29 | -1 | -3,4% | 0,2% |
26. | ALFA ROMEO | 27 | 17 | 10 | 58,8% | 0,2% |
27. | LAND ROVER | 25 | 22 | 3 | 13,6% | 0,1% |
28. | LEXUS | 22 | 27 | -5 | -18,5% | 0,1% |
29. | INFINITI | 14 | 7 | 7 | 100,0% | 0,1% |
30. | LADA | 13 | 11 | 2 | 18,2% | 0,1% |
30. | MINI | 13 | 12 | 1 | 8,3% | 0,1% |
32. | JEEP | 12 | 16 | -4 | -25,0% | 0,1% |
32. | SMART | 12 | 6 | 6 | 100,0% | 0,1% |
34. | CHRYSLER | 10 | 9 | 1 | 11,1% | 0,1% |
35. | FERRARI | 6 | 7 | -1 | -14,3% | - |
36. | LANCIA | 5 | 3 | 2 | 66,7% | - |
- | Celkem - Jiné značky | 40 | 57 | -17 | -29,8% | 0,2% |
- | Celkem | 17501 | 17446 | 55 | 0,3% | 100,0% |
Prodej za rok 2011
V prvním čtvrtletí roku 2011 bylo na českém trhu prodáno 42.026 vozů, vzniklo tedy o 2.687 registrací (+6,8 %) více než před rokem.
Škoda drží přes 30 % trhu, importérskou jedničkou zůstává s výrazným náskokem Renault (8,9 % trhu), za ním jsou Ford (7,9 %) a Volkswagen (7,7 %).
Žebříček modelů vedou Škody Octavia (5.997 ks), Fabia (3.795 ks) a Superb (1.359 ks), dovozovou jedničkou je Renault Thalia (1.347 ks), následovaný Fordem Focus (1.253 ks), Renaultem Mégane (1.041 ks), Škodou Yeti (1.002 ks) a Volkswagenem Golf (963 ks).
Registrace na českém trhu, výsledky za leden-březen 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Tržní podíl |
- | Značka | 1-3/2011 | 1-3/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 12952 | 13769 | -817 | -5,9% | 30,8% |
2. | RENAULT | 3728 | 2515 | 1213 | 48,2% | 8,9% |
3. | FORD | 3333 | 3356 | -23 | -0,7% | 7,9% |
4. | VOLKSWAGEN | 3248 | 2952 | 296 | 10,0% | 7,7% |
5. | HYUNDAI | 2824 | 1765 | 1059 | 60,0% | 6,7% |
6. | KIA | 1999 | 1548 | 451 | 29,1% | 4,8% |
7. | PEUGEOT | 1672 | 1537 | 135 | 8,8% | 4,0% |
8. | CITROËN | 1263 | 1540 | -277 | -18,0% | 3,0% |
9. | DACIA | 1152 | 721 | 431 | 59,8% | 2,7% |
10. | TOYOTA | 1146 | 1106 | 40 | 3,6% | 2,7% |
11. | OPEL | 1055 | 732 | 323 | 44,1% | 2,5% |
12. | AUDI | 895 | 753 | 142 | 18,9% | 2,1% |
13. | BMW | 819 | 773 | 46 | 6,0% | 1,9% |
14. | SUZUKI | 737 | 488 | 249 | 51,0% | 1,8% |
15. | FIAT | 635 | 1033 | -398 | -38,5% | 1,5% |
16. | MERCEDES-BENZ | 589 | 531 | 58 | 10,9% | 1,4% |
17. | SEAT | 583 | 572 | 11 | 1,9% | 1,4% |
18. | CHEVROLET | 565 | 711 | -146 | -20,5% | 1,3% |
19. | NISSAN | 499 | 526 | -27 | -5,1% | 1,2% |
20. | HONDA | 444 | 480 | -36 | -7,5% | 1,1% |
21. | VOLVO | 442 | 401 | 41 | 10,2% | 1,1% |
22. | MITSUBISHI | 326 | 222 | 104 | 46,8% | 0,8% |
23. | SUBARU | 284 | 278 | 6 | 2,2% | 0,7% |
24. | MAZDA | 276 | 513 | -237 | -46,2% | 0,7% |
25. | LAND ROVER | 97 | 51 | 46 | 90,2% | 0,2% |
26. | PORSCHE | 68 | 56 | 12 | 21,4% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 54 | 44 | 10 | 22,7% | 0,1% |
28. | LEXUS | 48 | 65 | -17 | -26,2% | 0,1% |
29. | MINI | 40 | 24 | 16 | 66,7% | 0,1% |
30. | JEEP | 39 | 53 | -14 | -26,4% | 0,1% |
31. | INFINITI | 29 | 12 | 17 | 141,7% | 0,1% |
32. | LADA | 27 | 35 | -8 | -22,9% | 0,1% |
33. | SMART | 19 | 12 | 7 | 58,3% | - |
34. | CHRYSLER | 18 | 22 | -4 | -18,2% | - |
35. | JAGUAR | 13 | 11 | 2 | 18,2% | - |
35. | LANCIA | 13 | 11 | 2 | 18,2% | - |
35. | FERRARI | 13 | 12 | 1 | 8,3% | - |
38. | SSANGYONG | 7 | 4 | 3 | 75,0% | - |
39. | SAAB | 6 | 10 | -4 | -40,0% | - |
40. | Bentley | 4 | 4 | 0 | 0,0% | - |
41. | Kaipan | 3 | 0 | 3 | - | - |
41. | Maserati | 3 | 7 | -4 | -57,1% | - |
43. | Aston Martin | 2 | 4 | -2 | -50,0% | - |
44. | Cadillac | 1 | 2 | -1 | -50,0% | - |
- | Celkem - Jiné značky | 56 | 78 | -22 | -28,2% | 0,1% |
- | Celkem | 42026 | 39339 | 2687 | 6,8% | 100,0% |