Český trh v lednu 2011: Nejprodávanější luxusní automobily
Celý trh v prestižní kategorii zaznamenal nárůst. Zatímco před rokem našlo nové majitele 35 luxusních automobilů, letos jich bylo o 11 více, tedy 46. Tento zisk logicky znamená +31,4 %.
Pomyslné zlato si odváží do Ingolstadtu Audi A8 za 15 registrací (podíl 32,6 %). Jen o tři méně, tedy 12 má BMW 7 (26,1 %). Mercedes S se musel spokojit s bronzovou pozicí za 8 přírůstků a 17,4 %. Na čtvrté příčce najdeme kupé CL, které má na svém kontě 6 aut (13 %). Díky němu Mercedes porazil v konečném účtování BMW, byť S-Klasse skončila až za řadou 7. První pětku uzavírají shodně Porsche Panamera a VW Phaeton se dvěma vozy a 4,3 %. Do pořadí se dostal také Lexus LS s jedním kusem (2,2 %), Jaguar XJ zatím nebodoval.
S loňskem můžeme srovnávat čtyři soupeře z Top 5, v přehledu chybí Audi A8 a Phaeton, které před rokem nenašly ani jednoho zájemce. Sedmičkových BMW bylo tehdy 17, u něj to znamená negativní znaménko minus a 29,4 % k tomu (o pět méně). Stuttgartská S-Klasse spadla o -27,3 %, ztratila 3 auta z 11. Panamera klesla o jednu třetinu, v lednu 2010 se prodaly tři.
Vynechali jsme největší postup i pokles. Šplhounem je Mercedes-Benz CL s +500 %, místo jediného vozu jich má letos na kontě šest. Nejvyšší hodnotou pádu se (ne)může pochlubit Lexus LS, který ztratil celé dvě třetiny (ze 3 na 1).
Luxusní třída, registrace na českém trhu v lednu 2011 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 1/2011 | 2011 | 1/2011 | 2011 |
1. | Audi A8 | 15 | 15 | 32,6% | 32,6% |
2. | BMW 7 | 12 | 12 | 26,1% | 26,1% |
3. | Mercedes-Benz S | 8 | 8 | 17,4% | 17,4% |
4. | Mercedes-Benz CL | 6 | 6 | 13,0% | 13,0% |
5. | Porsche PANAMERA | 2 | 2 | 4,3% | 4,3% |
5. | Volkswagen PHAETON | 2 | 2 | 4,3% | 4,3% |
7. | Lexus LS | 1 | 1 | 2,2% | 2,2% |
- | CELKEM | 46 | 46 | 100,0% | 100,0% |
Mezi vznětovými motory zvítězilo na celé čáře znovu Audi A8. Bylo jich nově zaregistrováno 15, v procentech má tedy maximum. BMW 7 vykazuje poměr 2:10, tedy více méně běžných 83,3 %. Podíl agregátů CDI u Mercedesu S byl ještě vyšší: 87,5 % (7 kusů). Phaeton má sice stoprocentní podíl turbodieselů, vzhledem k počtu nových registrací není ale tento výsledek tak relevantní, jako v případě Audi.
U Mercedesu CL, Porsche Panamera a Lexusu LS bychom naftové agregáty hledali ve statistikách, i pod kapotami marně.