Čeští muži si věří, stres u autonehody je ale často silnější

Prezentace klienta
Diskuze (5)
Čeští řidiči jsou přesvědčeni, že náročnou situaci po dopravní nehodě dokážou v klidu zvládnout. Více než polovina ale zároveň přiznává, že v reálné situaci jednají pod vlivem stresu. Linka pomoci řidičům 1224 jim může pomoci.

Z posledního průzkumu Linky pomoci řidičům 1224 vyplývá, že čeští mužští motoristé si v naprosté většině věří, že by si dokázali poradit i s malou opravou na voze. Praxe je ale trochu jiná. Více než 50 % mužů uvedlo, že při dopravní nehodě reagovali emociálně a byli ve stresu. Čtvrtinu řidičů dokonce ovládla zlost, pětinu zaplavily emoce a 15 % přiznalo zmatenost. Důsledkem je ztráta kontroly nad situací po dopravní nehodě, a motorista tak snáze podlehne nátlaku tzv. lovců nehod.

V praxi vyhrává stres

Chování po nehodě má teoreticky zvládnuto většina řidičů na jedničku, v praxi ale na poučky snadno zapomenou. Často se nechávají ovládnout stresem. Namísto tísňových linek a dalších důležitých čísel volají nejdříve svým blízkým. Číslo asistenční společnosti své pojišťovny vyťukají většinou až jako poslední. Přitom odstranění překážky v podobě nepojízdného auta ze silnice je po záchraně životů a ochraně zdraví tím dalším, co musí motorista bezprostředně zajistit. Výzkum navíc ukázal, že i bez stresu si téměř nikdo z dotázaných nedokázal vybavit číslo své asistenční společnosti.

Dopravní nehoda je totiž velice stresující situací. Pokud je navíc při nehodě někdo zraněn, podléhá stresu až 95 % řidičů. V takové situaci si řidiči skutečně jen velice těžko vzpomenou na číslo své asistenční společnosti. Navíc polovina dotázaných nemá vůbec ponětí, že ke svému povinnému ručení nebo havarijnímu pojištění mají k dispozici i asistenční služby. A pokud alespoň tuší, neví, na co konkrétně mají nárok.

Jednoduché číslo pro spolehlivou a rychlou pomoc

Pojišťovny proto zřídily Linku pomoci řidičům 1224. Ta motoristům ulehčí zvládnutí krizové situace po dopravní nehodě, umožní rychlé zprovoznění jejich vozidla nebo odtah do servisu. Navíc je chrání před lovci nehod, kteří vystresovaným motoristům u nehod vnucují své předražené služby. Nezáleží na tom, u jaké pojišťovny mají své povinné ručení. Pro všechny řidiče platí jednotné číslo 1224. Jednoduché ale přitom efektivní číslo, které se snadno pamatuje. Linka totiž funguje 12 měsíců v roce 24 hodin denně.

TIP: Ačkoliv se číslo 1224 na Linku pomoci řidičům snadno pamatuje, stres při nehodě či poruše může udělat své. Uložte si jej tedy pro jistotu do mobilního telefonu.

Prezentace klienta
Diskuze (5)
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
29. 6. 2021 22:34
CBD
No, já úplně nevím jak vy, ale třeba mne na stres docela dost začal pomáhat cbd olej a různé cbd doplňky, které se dají pořídit zde - https://www.cibdol.cz/cbd-doplnky , tak jestli o něco podobného máte zájem nebo nad něčím takovým třeba i jen přemýšlíte, určitě doporučuji mrknout, protože toho rozhodně litovat nebudete :) Věřte mi!
Avatar - Aoyagi
6. 5. 2016 12:30
Re: stres u nehody se odboura jedine pravidlenym treninkem
Když jsem byl ještě maličký a bydlel v Nuslích, několikrát jsem slyšel "já nejsem žadnej rom... jsem cikán!". Politická korektnost nechť si políbí zadel >:D

No, takhle do mě nějaký, ehm, namyšlený manažer v SUV (Cayenne tuším) a telefonem v ruce málem najel, protože se pruhy zužovaly, ale zebra byla totálně zasypaná sněhem (nicméně tam je i svislá značka jasně signalizující, že můj pruh je průběžný). Velmi jsem přemýšlel, jestli to tam prostě neposlat, ale došlo mi, že díky sněhu by se z toho nepochybně vykroutil.
6. 5. 2016 12:17
Re: stres u nehody se odboura jedine pravidlenym treninkem
ja bejt tebou, tak si dam pozor na toho cikana, i když ve spisovnem slovniku jazyka ceskeho to slovo je, a na seznamu.cz ve slovniku je ke slovu gypsy jako první vyznam slovo cikan... :-)

cca před 15 lety za snehovy kalamity jsem pred prechodem taky dostal ranu do zad, z auta vyskocil kluk a holka, ani jsem nevedel kdo ridil a holka na me jestli by si jako mohla sednout za volant vona, jako ze ridila vona. me to bylo celkem jedno, nevim jestli kluk nemel papiry nebo byl vozralej, ale vypadal normalne. nastesti za chvilku jeli kolem policajti, tak jsme je stopli, oni byli docela nevrli, protože rikali, ze mají ještě 5 dalsich nehod. nicmene se to rychle sepsalo a nakonec mi rekli, ze tam vlastne zadnej prechod není, resp. je zrusenej, tak jsem ani stavet nemel. přitom jsme stali před svislou značkou uznacujici prechod, ale pravda, zebra byla castecne smazana a castecne pod sněhem ...
Avatar - Aoyagi
6. 5. 2016 11:25
Re: stres u nehody se odboura jedine pravidlenym treninkem
Pozor, aby vás nezavřeli za šíření nenávisti proti skupině/třídě obyvatel! :-)

Já měl ťukance dva, oba vinou jiného řidiče (SAMOZŘEJMĚ). Naštěstí jsem v obou případech jel svou popelnicí s radlicí. Prvně do mě zboku vrazila přibočující Felicie (on promáčknutá karosérie, u mě sotva viditelný křupanec zadního blatníku). Z toho nic nebylo, "nechalo se" to plavat. Žádný stres...

Druhý případ byl když do mě nepřizpůsobivý občan vrazil zezadu při dobržďování za brzdícím autem na přechodu, načež já vrazil do toho auta přede mnou (ve kterém byla cikánská rodinka). Viník měl dodávku půjčenou, a vrazil do mě tak nešikovně, že se pověsil na mou kouli. Jeho nárazník prostě z mého auta sundat nešel (mezitím se tam slétávali supi podobní těm z reklamy - kde vzali informaci, že se stala nehoda, nevím). Dotyčný nárazník zapůjčeného auta visící na mém autě páčil, kroutil a ohýbal, ale sundat prostě nešel. Když za asi 20 minut přijeli strážníci (zatímco naše tři auta blokovala jeden pruh Jana Želivského) sepsali protokol a během deseti minut zase odjeli, nechajíce nás tam na pospas osudu (a zmiňovaným supům), půjčil jsem řidiči, který se údajně "zamyslel", svůj Victorinox s pilkou na dřevo, jíž se dotyčný jal pilovat ten velmi tvrdý (prý tvrzený) plast nárazníku. Jelikož jsem nijak nespěchal, celou dobu jsem debatoval s rodinkou z prvního auta (jeli od bazénu) na různá témata, včetně pomlouvání řidičů bílých dodávek. Jejich vůz utrpěl lehkou promáčklinu, můj utrpěl víc lehkých promáčklin a jednu natrženou zadní mlhovku - opravy hradila pojišťovna. Po půl hodině pilování jsem si ovšem řekl, že to trvá už moc dlouho, tak jsem navrhl, že se prostě zkusím rozjet a cizí nárazník z mého auta tak servat. Copak o to, nárazník se serval, ovšem ne z mého auta, ale ze svého ... původního auta. Tedy na mém autu už visel jen nárazník dodávky, ne celá dodávka. Ale výsledek byl (kromě lehkého záchvatu smíchu ze strany mé i posádky prvního auta), že pan řidič měl lepší úhel na pilování. Takže za necelých 20 minut byl konečně nárazník vysvobozen z mého tažného zařízení, a mohl jsem jet dál.

Čili abych to shrnul, druhý zážitek byl (zejména díky pohodové posádce prvního vozu) pozitivní zážitek :-)
6. 5. 2016 09:40
stres u nehody se odboura jedine pravidlenym treninkem
ja za poslední 2 roky mam se svým hnojakem 2 zářezy, a vždy se jednalo o arogantního pitomce s velkym SUV - jednou x5 a podruhe touareg. pitomec predpokladal, ze ja mam povinnost podridit se jeho stylu jizdy. a protože se tak nestalo, doslo k malym skrabancum, který me narozdil od pitomce nevadily. a vždy po nehode pitomec jednal arogantne a z pozice sily dane statusem velkého a drazsiho auta (jednou evidentne na leasing), ale vždy pitomec odlez jako beranek chudsi o několik tisícovek...