Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská kopie Pagani má drtivý výkon 4 koní!

Michal Fokt
Diskuze (2)
Od auta s otevřenou karoserií supersportu byste asi čekali ledacos, tohle je ale i na čínské poměry opravdový extrém...

Čínská auta už nás nemají čím překvapit - všechno bylo zkopírováno, pasivní bezpečnost tamních strojů je legendární a vlastní designérská řešení odpudivá. Tohle už se může postupně jen a pouze zlepšovat. Ale Čína je zjevně zemí neomezených možností a překvapení. Když jsme na netu viděli toulat se fotky roadstery s nápadnými rysy automobilů značky Pagani a částečně i Ferrari, pochopitelně jsme čekali nějakou kulišárnu, jako je třeba atmosférická šestnáctistovka a karoserie z kelímků od jogurtu.

Realita však předčí jakákoli očekávání. Tvůrce vozu, známého zatím jako "Supercar", je 26letý Liu Shengq. Ten se svou vizí totiž rozhodně necílí na nové čínské elity. Spíše naopak, jeho cílem je vytvořit sporťák pro mladé lidi s omezeným rozpočtem. A tak se jedná o elektromobil, což je dnes rozhodně cool, co však rozhodně cool není - jeho výkon. Vůz disponuje celými čtyřmi koňskými silami, tedy 3 (slovy "třemi") kilowatty.

Jedná se totiž o zástupce neoficiální kategorie LSEV (low-speed electric vehicle). Ta se v Číně pomalu rozvíjí a má asi podobný status jako u nás dvoustopé dopravní prostředky s padesátkovým motorem ze skútru, jen prozatím oficiálně nespecifikovaným. Liu auto stavěl sedm měsíců z peněz na svatbu a nyní už jde do sériové výroby u dnes už "renomovaného" výrobce LSEV Shandonga Qilu.

Na superauto každopádně trochu bída, ale pokud se na to díváte jako na golfový vozík, je to sakra cool záležitost.

Michal Fokt
Diskuze (2)
24. 12. 2016 07:37
svoboda
mě pokaždé jen překvapí ta svoboda mimo EU. Zkuste něco podobného vytvořit tady a dostat na to papíry. Nemožné.
Avatar - Jáchym
23. 12. 2016 18:25
Výkon
Vzhledem k váze toho krámu bych tipoval že to člověk předjede na kole >:D