Citroën DS5 s novými motory 1.6 BlueHDi/88 kW a 2.0 BlueHDi/133 kW

 

S novým rokem přináší Citroën dva nové motory. Zatím jsou k dostání jen ve Francii a v modelu DS5, brzy se ale dočkají masového nasazení.

Nový dieselový čtyřválec 2.0 BlueHDi Citroën nasadil už na podzim v nové generaci rodinného modelu Grand C4 Picasso, současně s tím se objevil i v kratším provedení C4 Picasso. Dvojice MPV má ovšem variantu s parametry 110 kW/370 N.m, zatímco DS5 dostane výkonnější verzi. Se svými 133 kW a 400 N.m představuje rozšíření palety motorů směrem vzhůru.

2.0 BlueHDi má standardně automatickou převodovku a systém start-stop. Ve srovnání se souběžně nabízeným 2.0 HDi s automatem je nový motor o sekundu rychlejší při sprintu z klidu na stovku a má výrazně nižší spotřebu – kombinovaný průměr 4,4 l/100 km je ze všech dieselových dvoulitrů v DS5 nejnižší.

TEST Citroën Grand C4 Picasso – Pro vyznavače moderny

Druhá novinka míří na opačnou stranu, agregát 1.6 BlueHDi s manuální převodovkou doplní dosud nabízený 1.6 e-HDi/84 kW, který je standardně dodáván s robotizovanou převodovkou. Nový motor má výkon 88 kW a točivý moment rovných 300 N.m, k tomu vykazuje mimořádně nízkou kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km. Stejně jako 1.6 e-HDi je vybaven systémem start-stop.

Motory BlueHDi splňují emisní normu Euro 6, výfukový systéme zahrnuje unikátní kombinaci SCR katalyzátoru se vstřikováním AdBlue a filtru pevných částic. Ostatní výrobci používají u takových zařízení jiné uspořádání. Postupně se tyto motory objeví ve všech modelech značek Citroën a Peugeot, kde nahradí současné agregáty HDi a e-HDi.

Citroën DS5 - ceny a technická data dieselových motorů
Motor1.6 e-HDi BMP1.6 BlueHDi2.0 HDi2.0 HDi AT2.0 BlueHDi ATHYbrid4
Převodovka6MA6M6M6A6A6MA+el.motor
Zdvihový objem [cm3]156015981997199719971997
Válce/ventily4/24/24/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]84/360088/3500120/3750120/3750133/3750120/3850
(+27)
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750300/1750340/2000340/2000400/2000300/1750
(+200)
Max. rychlost [km/h]191191215212220207
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,411,78,810,19,210,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,33,94,85,94,43,9
Cena Design [Kč]744.900,------
Cena Style [Kč]--842.900,-892.900,--1.047.900,-
Cena Sport [Kč]--942.900,-992.900,--1.147.900,-

Spolupracujeme s TipCars.com
Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Podbradky vábí kapitál

Nelichotivý podbradek či dvacetipalcová pneumatika kolem…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…