Citroën ukazuje první skicu nové generace C5. Proč z ní nemáme radost?
Citroën C5 se ve své první generaci představil v roce 2000 a nahradil postupně větší XM i srovnatelně velký model Xantia. Podzim roku 2007 pak přinesl premiéru jeho přímého nástupce v podobě druhé generace, figurující v nabídce francouzské značky na evropském trhu dodnes.
Dny druhé generace modelové řady C5 jsou ovšem již sečteny a její konec se nezadržitelně blíží. Podle starších zpráv i nejnovějších informací webu Motor1 s ukončením jejího prodeje opustí značka Citroën na evropském trhu střední třídu, zatímco na čínském trhu má být situace naprosto odlišná.
Na autosalonu v Šanghaji se má totiž letos v dubnu představit třetí generace modelové řady C5, která bude uvedena pouze jako klasický čtyřdveřový sedan a má být určena výhradně pro čínský a další vybrané asijské trhy.
Citroën na premiéru této novinky láka prozatím pouze dvojicí skic, z nichž ta první odhaluje linie boků a zadních partií, zatímco druhá nabízí pohled do interiéru. Design karoserie podle skici navazuje na současný model a rozvíjí jeho styl, ale interiér se vydává novým směrem s digitálním přístrojovým štítem, velkou dotykovou obrazovkou a opouští volant s pevným středem.
Podle dostupných informací má být nový Citroën C5 pro čínský trh vybaven přeplňovanými zážehovými čtyřválci o objemu 1,6 litru a 1,8 litru. První z této dvojice má disponovat výkonem 124 kW (167 k), zatímco druhý motor nabídne 152 kW (204 k). V obou případech budou kola přední nápravy roztáčena prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky.
Tradiční hydropneumatické odpružení nemá být s ohledem na rozhodnutí vedení automobilky o ukončení jeho dalšího vývoje a výroby k dispozici a nový Citroën C5 se má spoléhat na konvenční řešení podvozku.