5.5. 2014 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Continental Ecoplus HT3: Lepší směs i vzorek

Continental Ecoplus HT3: Lepší směs i vzorek

Prvním zástupce třetí generace pneumatik Continental pro nákladní vozidla je návěsové obutí. Valivý odpor dostal písmeno A.

Jako první zástupce zcela nové generace pneumatik vstupuje návěsový plášť Continental EcoPlus HT3 na mezinárodní trh pro užitková vozidla. Nové prémiové pláště pro přívěsy a návěsy byly důsledně navrženy pro maximální rentabilitu díky minimální spotřebě paliva a vysokému kilometrovému výkonu. Díky směsi připravené pro co nejnižší valivý odpor a unikátnímu konceptu kostry Continental dělají návěsové pneumatiky Continental EcoPlus HT3 velmi dobrý dojem.

Conti EcoPlus HT3 je průkopníkem zcela nové řady obutí pro nákladní automobily, kterou Continental odstartoval loni a uvede na trh v letošním roce. Třetí generaci obutí pro autobusy jsme již vyzkoušeli (AutoProfi 9/2013).

První zástupce nejnovějších plášťů pro užitkové automobily byl vyvinut s důrazem na maximální využití návěsové nápravy. Výrazné úspory paliva představují pro fleety největší potenciál k tomu, aby úspěšně obstály v konkurenci. Asi šedesát procent valivého odporu připadá při naložené soupravě na pneumatiky návěsu a přívěsu, takže optimální obutí pro ně je pro efektivitu provozu celého vozidla zcela zásadní.

Conti EcoPlus HT3 dostalo nový dezén s důrazem na co nejnižší valivý odpor. Výrobce zároveň zvětšil styčnou plochu s podélnými drážkami a zlepšil hranu běhounu. Valivý odpor nových návěsových pneumatik byl snížen - u rozměru 385/55 R 22,5 o více než čtvrtinu v porovnání s předchůdcem. Zároveň si pneumatika Conti EcoPlus HT3 zasloužila nejlepší hodnocení A v označení valivého odporu na EU štítku.

Speciálně vytvořený vzorek pro použití v dálkovém provozu je jedním z klíčových faktorů ekonomiky provozu. Profil drážek zabraňuje zachytávání kamínků a stabilizuje dezén proti ohýbání žeber v zatáčkách. Uzavřená žebra zajišťují širší styčnou plochu a kompaktní rameno zaručuje optimální směrovou stabilitu a maximální tuhost právě při silných pohybech v běhounu při manévrování, které jsou pro návěsy obvyklé.

Směs ve dvouvrstvé konstrukci byla upravená pro nízký valivý odpor, zároveň horní část materiálu má poskytovat vysoký kilometrový výkon. Speciální směs spodní části běhounu poskytuje maximální snížení valivého odporu. S hodnotou vnějšího hluku pouze 69 dB (A) patří Conti EcoPlus HT3 také k tichošlápkům v oblasti nákladních vozidel. Conti EcoPlus HT3 používá prémiovou kostru se zesílenou patní výztuhou a vnitřní gumou s patentovanou technologií AirKeep proti plíživé ztrátě tlaku vzduchu. Je tedy předurčena k dlouhému životu včetně protektorování a dvojího prořezání běhounu. Souhra všech těchto vlastností propůjčuje Conti EcoPlus HT3 obrovský potenciál pro úsporu nákladů na transport zboží.

CONTI ECOPLUS HT3
Rozměr Index zatížení a rychlosti Valivý odpor Přilnavost za mokra Hlučnost (dB (A))
385/55 R19.5 156 J B C 69
385/55 R22.5 160 K (158 L) A C 69
385/65 R22.5 160 K (158 L) A C 6
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…