Continental Emergency Steer Assist: Pomoc při vyhýbacích manévrech
Současní pomocníci (například Volvo City Safety) umí zastavit vozidlo pouze z menších rychlostí.
Emergency Steer Assist (ESA) je založen na spolupráci radarových snímačů, kontroly stability ESC a elektrického posilovače řízení. Pomáhá ve chvíli, kdy je třeba se vyhnout překážce, například stojícímu vozu při běžné rychlosti, ale není čas brzdit, neboť by již došlo k nárazu.
Senzory sledují okolí směrem dopředu, jsou podobné těm, které se používají v adaptivních tempomatech. Své údaje předávají podvozku, jehož řídicí jednotka je vyhodnotí a spočítá vzdálenost od překážky. Podobně fungují elektroničtí brzdoví asistenti (EBA). Jenže ESA navíc automaticky upraví tuhost tlumičů a nastaví elektrický posilovač řízení tak, aby bylo možné rychleji pohnout volantem. Hlavní odpovědnost ale stále zůstává na řidiči.
Ten je v současné době schopen běžný vůz střední třídy zastavit z rychlosti 100 km/h zhruba na vzdálenost 40 m, samozřejmě za ideálních podmínek (suchá vozovka apod.). Při úhybných manévrech, kdy nepotřebuje brzdit, je tato vzdálenost asi o 30 % (tj. 12 m) kratší. Na mokré silnici jsou pak obě hodnoty asi o polovinu delší. ESA je výrazně nezkrátí, ale zamezí riziku nehod. Automobil bez něj totiž buď narazí do stojícího vozu před sebou, nebo při vyhýbání dokonce opustí vozovku.
Emergency Steer Assist by měl být do výroby připraven v horizontu dvou, tří, nebo maximálně čtyř let. Pochopitelně se jej nejdříve dočkají luxusní vozy, navíc bude zpočátku určitě součástí příplatkové výbavy. Vzhledem k tomu, že za čtyři roky by měly být všechny nové automobily prodávané v Evropě i USA vybaveny stabilizačním systémem, není tento časový údaj nereálný. Jeho instalace by navíc nebyla drahá, neboť zařízení získává informace ze všech dostupných systémů, které v moderních vozech jsou.
Kromě ESA chystá Continental i EBAC (Emergency Brake Assist City), který předchází kolizím ve městech při nízkých rychlostech, a to i tehdy, pokud řidič za volantem na nebezpečí nezareaguje. Ten by se měl objevit již v roce 2012.