Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život
Logan druhé generace se ve velké zemi na východě vyrábí, ovšem pro přesnost nikoli s logem Dacie, nýbrž emblémem mateřského Renaultu. Dokonce u AvtoVAZu v Togliatti. Francouzská automobilka chce zřejmě ukázat, že i s low-endovým autem lze provádět nebezpečné kousky. Třeba driftovat. Otec učí svého syna jak používat ruční brzdu na prašné cestě. Levný sedan má sice pohon předních kol a ESP, jenže také starou dobrou mechanickou brzdu, která působí na zadní kola.
Komerční spot začíná v zimě a pokračuje průjezdem bouřkou za vydatného deště, lidé za volantem i vzadu se střídají, končí pak na závodním okruhu, kde zachycuje dacii, pardon, renaulta v roli zaváděcího vozu i s nezbytnými výstražnými světly. Automobilka zdůrazňuje jeho bezpečnost a ovladatelnost za každých povětrnostních podmínek, i když si Matka Příroda postaví hlavu. Ale nejvtipnější je ona rallyeová pasáž.
Těžko říct, zda pomůže k výchově nové generace ruských automobilových závodníků, ale k tomu, aby nedělali vylomeniny v běžném provozu, možná ano. Nebo je to opačně? Ruku na srdce, kdo neseděl poprvé v autě na polní cestě, případně mimo veřejné komunikace a řídil až v autoškole?
Získání návyků jak vybruslit z krizové situace způsobené třeba někým jiným je určitě fajn, taťulda zaslouží metál. Nebo mlaďas spíše využije znalostí o přednosti na křižovatkách?
Základní Logan stojí v Rusku 429.000 rublů (178.400 korun). Dodává se výhradně se zážehovými šestnáctistovkami ve výkonových verzích 60, 75 a 83 kW (82, 102 a 113 k), druhé dvě mají čtyřventilovou techniku. Ne, Euro 6 tam neplatí... K dispozici jsou pětistupňová manuální převodovka, pětirychlostní automat EasyR a konvenční čtyřstupňová samočinná skříň s měničem, záleží na motoru. Nejrychlejší verze akceleruje z klidu na stovku za 9 s, ta nejpomalejší za 15. No a? V reklamě je stejně použita dražší specifikace, vždyť má i dotykovou obrazovku.
Leckdo, zejména ochránci zdraví a bezpečnosti v poněkud prudérní západní Evropě, by mohl krátký reklamní film kritizovat. Záběry dost provokují, ale určitě mají ten patřičný efekt a zvýší odbyt.
A Logan je vlastně auto úplně v pohodě, pro toho, kdo kašle na nějakou image a chce utratit co nejméně. Za málo peněz hodně muziky.