2.6. 2017 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Dacia Logan driftuje v ruské reklamě jako o život

Dá se s předokolkou vybavenou ESP driftovat? Ale jistě! Dokonce s levným Loganem, jak ukazuje ruská reklama.

Logan druhé generace se ve velké zemi na východě vyrábí, ovšem pro přesnost nikoli s logem Dacie, nýbrž emblémem mateřského Renaultu. Dokonce u AvtoVAZu v Togliatti. Francouzská automobilka chce zřejmě ukázat, že i s low-endovým autem lze provádět nebezpečné kousky. Třeba driftovat. Otec učí svého syna jak používat ruční brzdu na prašné cestě. Levný sedan má sice pohon předních kol a ESP, jenže také starou dobrou mechanickou brzdu, která působí na zadní kola.

Komerční spot začíná v zimě a pokračuje průjezdem bouřkou za vydatného deště, lidé za volantem i vzadu se střídají, končí pak na závodním okruhu, kde zachycuje dacii, pardon, renaulta v roli zaváděcího vozu i s nezbytnými výstražnými světly. Automobilka zdůrazňuje jeho bezpečnost a ovladatelnost za každých povětrnostních podmínek, i když si Matka Příroda postaví hlavu. Ale nejvtipnější je ona rallyeová pasáž.

Těžko říct, zda pomůže k výchově nové generace ruských automobilových závodníků, ale k tomu, aby nedělali vylomeniny v běžném provozu, možná ano. Nebo je to opačně? Ruku na srdce, kdo neseděl poprvé v autě na polní cestě, případně mimo veřejné komunikace a řídil až v autoškole? Získání návyků jak vybruslit z krizové situace způsobené třeba někým jiným je určitě fajn, taťulda zaslouží metál. Nebo mlaďas spíše využije znalostí o přednosti na křižovatkách?

Základní Logan stojí v Rusku 429.000 rublů (178.400 korun). Dodává se výhradně se zážehovými šestnáctistovkami ve výkonových verzích 60, 75 a 83 kW (82, 102 a 113 k), druhé dvě mají čtyřventilovou techniku. Ne, Euro 6 tam neplatí... K dispozici jsou pětistupňová manuální převodovka, pětirychlostní automat EasyR a konvenční čtyřstupňová samočinná skříň s měničem, záleží na motoru. Nejrychlejší verze akceleruje z klidu na stovku za 9 s, ta nejpomalejší za 15. No a? V reklamě je stejně použita dražší specifikace, vždyť má i dotykovou obrazovku.

Leckdo, zejména ochránci zdraví a bezpečnosti v poněkud prudérní západní Evropě, by mohl krátký reklamní film kritizovat. Záběry dost provokují, ale určitě mají ten patřičný efekt a zvýší odbyt. A Logan je vlastně auto úplně v pohodě, pro toho, kdo kašle na nějakou image a chce utratit co nejméně. Za málo peněz hodně muziky.








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 



Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe? Dacia Logan MCV je novodobá Felicia. Je robustní, ale vydrží? A co motor 1.0 SCe?

Logan MCV s litrovým motorem láká základní cenou podobnou…

Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne Dacia Logan MCV na LPG: Šetřílek i lépe táhne

Již samotné použití tříválcové devítistovky pro 4,5 metru…

 



 
Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Dnes 14:50

Španělská automobilka opět využívá továrny dalšího člena VW Group. Nové Tarraco začíná vyrábět v domovském závodě mateřského Volkswagenu.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Pohár trpělivosti Jána Kozáka přetekl. Po flámu, kterého se sedm slovenských reprezentantů zúčastnilo po prohře…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Když se celosvětově uznávaný mezinárodní zločinec ohlédne za svou celoživotní kariérou, najednou musí…

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho očistil od vulgarity, stejně jako slovo „k**da“

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho…

Dnešek je velký den pro všechny milovníky užívání ostřejších výrazů. Český ústav pro jazyk oficiálně potvrdil,…