Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DAF představuje nová vozidla Euro 6 LF a CF Construction

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Nová nákladní vozidla DAF Euro 6 LF a CF Construction jsou vyvinuta především pro dopravu ve stavebnictví, kde je vyžadována častá jízda v terénu.

Zvětšený nájezdový úhel a větší světlá výška podvozku poskytují novým vozidlům DAF Euro 6 LF a CF Construction lepší průjezdnost v terénu a řada řešení v jejich konstrukci a designu má zajišťovat jejich vyšší odolnost proti poškození, snižovat provozní náklady a přispět k lepší ovladatelnosti.

DAF CF Construction

Nový model pro stavebnictví zaujme na první pohled svým designem předních partií. Hlavní pozornost přitahuje černá mřížka chladiče s rozměrnými lamelami a nový nárazník, který je vyroben z galvanizované oceli pro zvýšení odolnosti proti poškození v terénu. Tomu mají zabránit i kryty hlavních světlometů z Lexanu.

V přední nárazníku, tvořeném trojicí oddělených částí, nárazníků mohou být na přání integrovány mlhové světlomety spolu se světly pro osvětlení zatáčky. I díky vysoko umístěnému nárazníku má CF Construction nájezdový úhel 25 stupňů. K lepší průchodnosti náročným terénem přispívá i světlá výška 40 cm.

Výrobce nepodcenil ani ochranu chladiče, o kterou se stará ocelový kryt pod nárazníkem, vyrobený ze 3 mm silného plechu. Tento ochranný kryt vydrží zatížení až 4 tuny a jeho spodní část tvoří praktický a široký schod.

Optimální pohodlí

Interiér vozidel CF Construction vychází z nové řady CF pro silniční využití a je vybaven přístrojovou deskou s integrovaným asistentem hodnocení jízdního stylu řidiče a novými, ergonomicky umístěnými ovládacími prvky. Volant s integrovanými tlačítky pro ovládání tempomatu, otáček motoru a třetí brzdy je v případě nových vozidel Construction ve standardní výbavě.

Základem pro snadný a bezpečný přístup do kabiny jsou široké schody. Modely s 12,9litrovým motorem PACCAR MX-13 jsou vybaveny třemi schody, modely s 10,8litrovým motorem PACCAR MX-11 jsou standardně vybaveny dvěma schody. Další schod je v tomto případě dostupný jako volitelné vybavení. Je uchycen pružně, čímž se sníží možnost jeho poškození.

V rámci volitelné výbavy je k dispozici praktický schod umístěný na boku kabiny, díky němuž je pro řidiče snadné nahlédnout na korbu sklápěcí nebo valníkové nástavby, přičemž madlo na střeše zajišťuje bezpečný pohyb.

Motory PACCAR

Pohon CF Construction zajišťuje 12,9litrový motor PACCAR MX-13 s výkonem 303 kW (410 k) a 375 kW (510 k) a nový, 10,8litrový motor PACCAR MX-11 s výkonem 210 kW (290 k) až 320 kW (440 k).

Na přání je k dispozici automatizovaná převodovka AS Tronic se speciálním programem pro jízdu v terénu a se strategií řazení vyvinutou zvláště pro tento účel. Tím je zajištěno rychlé řazení a rychlejší ovládání spojky.

Nový podvozek

Nový podvozek pro modely CF Construction byl vyvinut pro maximální tuhost, co nejlepší jízdní vlastnosti a má nabízet dostatek prostoru pro rozmístění různých komponent, jako jsou například opěrné nohy nakládacího jeřábu. Podvozek s nosným rámem tvaru Y poskytuje dostatek místa pro nové motory Euro 6 s velkou chladicí kapacitou.

Dalším novým prvkem je příprava pro montáž DIN desky v přední části, která se používá například k připevnění sněžného pluhu. Všechny modely jsou k dispozici s vertikálním výstupem výfuku, ve kterém je v případě podvozků konfigurace 8 x 4 dokonce integrována jednotka katalytického systému SCR.

Tandemová poháněná náprava

Nové modely DAF CF Construction se dodávají ve více variantách. Mohou být ve verzi třínápravového podvozku pro montáž nástaveb v konfiguraci 6 x 4 s 8tunovou nebo 9tunovou přední nápravou, případně s 19-, 21- nebo 26tunovou tandemovou zadní nápravou. Tato vozidla jsou ideální pro využití ve stavebnictví nebo dřevozpracujícím průmyslu. Další variantou jsou tahače se třemi nápravami v konfiguraci 6 x 4, které jsou vhodné pro těžkou nákladní přepravu, případně k přepravě nadrozměrných nákladů.

Podvozky pro montáž nástaveb konfigurace 8 x 4 jsou ideální pro sklápěčky nebo domíchávače betonu. S dvojicí předních řízených 7,5-, 8- nebo 9tunových náprav a 19-, 21- nebo 26tunovou tandemovou zadní nápravou poskytují optimální provedení vozidla o celkové hmotnosti 32 až 44 tun. U všech modelů je tandemová zadní náprava s osmityčovým zavěšením značky DAF, pro kterou je typická vysoká stabilita při naklopení a velká zkřižitelnost náprav (až 270 mm) při překonávání nerovností v terénu.

DAF LF Construction

Řadu CF Construction doplňují i menší 19tunová vozidla LF Construction. Ta mají podobný design a rovněž nájezdový úhel 25 stupňů, zatímco světlá výška má hodnotu 32 cm a i v jejich případě je použit 3 mm silný kryt pod nárazníkem, který chrání chladič.

Modely LF Construction jsou k dispozici s 6,7litrovým motorem PACCAR PX-7 o výkonu 164 kW (220 k) až 231 kW (310 k). K přednostem této modelové řady patří malý poloměr otáčení a nízká pohotovostní hmotnost, umožňující co největší užitečné zatížení.

První vozidla DAF LF Construction a CF Construction mají ke svým majitelům zamířit začátkem příštího roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - WinDiesel
26. 9. 2013 12:13
Prosím bylo by možné doplnit informaci
také o fotografie motorů, pokud možno všechny 3 typy
Předem velké díky!
:-)
Avatar - Bubáq
26. 9. 2013 10:26
Prosím bylo by možné doplnit informaci
o fotografie podvozku?
Předem velké díky!