DAF uvádí nové modely řady Euro 6 LF a CF

 

Na veletrhu Birmingham Truck Show představil DAF své nové modely Euro 6 LF a CF, které byly vyvinuty s ohledem na maximální hospodárnost dopravy, co nejnižší provozní náklady a optimální výkon vozidla.

Nové modely Euro 6 LF pro rozvážkový typ dopravy a Euro 6 CF pro široké spektrum použití disponují zcela novým podvozkem a hnací soustavou a mají přepracovaný vzhled interiéru i exteriéru.

Na první pohled DAF

Při vývoji nových modelů LF a CF se DAF zřetelně inspiroval designem i vlastnostmi nové řady Euro 6 XF. Na ni odkazují novinky výrazným provedením masky chladiče s chromovaným panelem, na němž je logo DAF.

U obou modelů Euro 6 LF i CF je nový přední nárazník, jehož tvarování má přispívat k maximální efektivitě chlazení motoru a optimální aerodynamice. Nové jsou i hlavní světlomety, které mají u CF standardně integrovaná světla pro denní svícení a na přání mohou mít hlavní světla z LED. Součástí výbavy na přání jsou nově i světla pro přisvěcování do zatáček, která jsou umístěna v nárazníku.

Prostor a pohodlí

Kabiny modelů DAF LF a CF mají svým posádkám nabízet prostorné interiéry a vysoký komfort. Na tom budou mít velký podíl sedadla nové generace s ještě většími možnostmi nastavení. Jejich čalounění má teplý šedý odstín, který ladí se světlými a tmavými barvami interiérů, kterými jsou béžová, šedá a černá. Kombinace těchto barev má vytvářet příjemnou atmosféru a zajistit, že interiér bude působit svěže i po mnoha letech provozu.

Kompletně přepracována byla přístrojová deska modelů LF, zatímco u modelů CF došlo k novému rozvržení všech ovládacích prvků. Spínače jsou seskupeny podle funkcí, což má zajistit jednoduché a intuitivní ovládání. Obě modelové řady dostaly stejný informační přístrojový panel jako řada XF, včetně stylové povrchové úpravy s hliníkovým dekorem.

Ve střední části přístrojové desky je umístěn pětipalcový barevný displej, poskytující informace ve 32 jazycích o všech důležitých funkcích vozidla a motoru. Centrální konzoly zahrnují dva, respektive tři DIN sloty. Tyto zásuvky jsou vhodné pro umístění nového, dvoudinového navigačního systému Truck Navigation Radio (TNR), který spolu s rádiem a přehrávačem CD obsahuje také navigační systém nákladního vozidla a připojení USB.

Z řady XF převzaly modely Euro 6 LF a CF stavitelný multifunkční volant. Na jeho levé straně jsou ovládací prvky informačního, komunikačního a zábavního systému (rádio a telefon) a na pravé straně se nacházejí všechny funkce související s jízdou, tedy například tempomat a nastavení rychlosti jízdy z kopce. Volitelně je k dispozici nový plně integrovaný telefonní systém (DAF TruckPhone), který lze také ovládat pomocí tlačítek na volantu.

Hnací soustavy pro modely Euro 6

Nové modely řady Euro 6 LF a CF nabízejí širokou škálu pohonných jednotek s novými motory PACCAR (PX-5, PX-7, MX-11 a MX-13), s výkony 112 kW (150 k) až 375 kW (510 k).

Tyto motory mají zcela nový blok a jsou vybaveny poslední generací vstřikování Common Rail, turbodmychadlem s proměnlivou geometrií a řadou pokročilých ovládacích prvků. Aby splňovaly nejpřísnější požadavky emisní normy Euro 6 a zároveň dosahovaly co nejvyšších úspor paliva, využívají modely LF a CF kombinaci technologií recirkulace výfukových plynů, SCR a filtr pevných částic. Jeho regenerace by měla být především pasivní.

I když se nové motory PACCAR PX-5, PX-7, MX-11 a MX-13 od sebe technicky liší, mají několik důležitých společných inovativních prvků. Všechny jsou vybaveny jedním drážkovým řemenem a ventilátorem poháněným přímo klikovou hřídelí, což má šetřit náklady na údržbu, zvyšovat spolehlivost a snižovat hmotnost i spotřebu paliva. Olejová vana je vyrobena z kompozitního materiálu, čímž se snižuje hmotnost i hlučnost motoru.

U motorů PACCAR MX-11 a MX-13 byly palivový filtr a odlučovač vody s automatickým vypouštěním sloučeny do jediné jednotky, namontované přímo na motoru pro maximální zjednodušení údržby. Navíc je chladič oleje – kombinovaný s olejovým filtrem do samostatného modulu – vyroben z nerezové oceli, díky čemuž je ještě robustnější. Kabeláž motoru je ve svazcích, které jsou chráněné pěnovým materiálem a tím má být dosaženo maximální spolehlivosti.

Výkon a točivý moment

Nový 4,5litrový čtyřválcový motor PACCAR PX-5 je pro modely DAF Euro 6 LF k dispozici v těchto výkonových variantách:

Typ motoruVýkonTočivý moment
PX-5 112112 kW/150 k (1.800–2.300 min-1)580 N.m (1.100–1.800 min-1)
PX-5 135135 kW/180 k (1.800–2.300 min-1)700 N.m (1.200–1.800 min-1)
PX-5 157157 kW/210 k (2.000–2.400 min-1)760 N.m (1.300–2.000 min-1)

Nový 6,7litrový šestiválcový motor PACCAR PX-7 je pro modely DAF Euro 6 LF a Euro 6 CF k dispozici v těchto výkonových variantách:

Typ motoruVýkonTočivý moment
PX-7 164164 kW/220 k (1.800–2.300 min-1)850 N.m (1.100–1.800 min-1)
PX-7 186186 kW/250 k (1.800–2.300 min-1)950 N.m (1100–1.800 min-1)
PX-7 208208 kW/280 k (2.000–2.300 min-1)1.020 N.m (1.200–2.000 min-1)
PX-7 231231 kW/310 k (2.000–2.300 min-1)1.100 N.m (1.200–2.000 min-1)

Nový 10,8litrový motor PACCAR MX-11 v provedení pro rozvážkovou přepravu a pro těžší aplikace je pro modely DAF Euro 6 CF k dispozici v těchto výkonových variantách:

Typ motoruVýkonTočivý moment
MX-11 210210 kW/290 k (1.700 min-1)1.200 N.m (1.000–1.700 min-1)
MX-11 240240 kW/330 k (1.650 min-1)1.400 N.m (1.000–1.650 min-1)
MX-11 271271 kW/370 k (1.650 min-1)1.600 N.m (1.000–1.650 min-1)
MX-11 291291 kW/400 k (1.450–1.700 min-1)1.900 N.m (1.000–1.450 min-1)
MX-11 320320 kW/440 k (1.450–1.700 min-1)2.100 N.m (1.000–1.450 min-1)

Nový 12,9litrový motor PACCAR MX-13 je pro modely DAF Euro 6 CF k dispozici v těchto výkonových variantách:

Typ motoruVýkonTočivý moment
MX-13 303303 kW/410 k (1.425–1.750 min-1)2.000 N.m (1.000–1.425 min-1)
MX-13 340340 kW/460 k (1.425–1.750 min-1)2.300 N.m (1.000–1.425 min-1)
MX-13 375375 kW/510 k (1.425–1.750 min-1)2.500 N.m (1.000–1.425 min-1)

Nové modely Euro 6 LF a CF se v závislosti na modelu dodávají s pěti, šesti, devíti či dvanáctistupňovými manuálními převodovkami. U modelu CF je volitelně k dispozici šestnáctistupňová manuální převodovka nebo automatizovaná převodovka AS Tronic se šesti, dvanácti a šestnácti stupni.

Dvanácti a šestnáctistupňové automatizované převodovky AS Tronic jsou doplněny mnoha specifickými funkcemi, například EcoRoll (umožňuje řízenou jízdu z kopce s rozepnutou spojkou, takže je efektivně využita kinetická energie vozidla) a Fast Shift pro rychlejší přeřazování mezi vyššími převodovými stupni kvůli nižší ztrátě rychlosti během řazení.

Spotřeba paliva u modelů Euro 6 je stejně nízká jako u modelů Euro 5 ATe. Velké olejové vany umožňují dlouhé servisní intervaly (LF až 60 000 km, CF až 150 000 km).

Optimalizovaná pohotovostní hmotnost pro vysokou užitečnou hmotnost

Nově navržený podvozek řady CF má standardní 65litrovou nádrž umístěnu pod spací kabinou a akumulátory mohou být v jeho zadní části pro lepší rozložení hmotnosti. Rozmístění součástí umožnilo použít palivové nádrže s objemem až 1 500 litrů. Mezi další vylepšení patří nové zadní blatníky a nově konstrukčně řešený spojovací příčník podvozku.

Nová lehčí zadní náprava, dostupná u modelu Euro 6 CF, je určena pro celkovou hmotnost vozidla do 44 tun a točivé momenty motoru do 2 300 N.m. Novinkou je použití konstrukce Stabilink. Integrovaný stabilizátor v zavěšení zadní nápravy vytváří optimální tuhost a stabilitu a poskytuje výrazné snížení hmotnosti.

Kompletně přepracován byl také podvozek modelu Euro 6 LF, aby bylo dosaženo maximální tuhosti, nízké pohotovostní hmotnosti a dostatečného prostoru pro umístění součástí. Nejvýznamnější inovací je to, že díky aplikaci vysokopevnostní oceli pro rám podvozku není třeba používat vnitřní výztuhu rámu a přitom bylo dosaženo vyšší tuhosti podvozku. Pro zvýšení užitečné hmotnosti je možné 18- a 19tunové modely vybavit novou 13tunovou zadní nápravou, což je důležité v zemích, kde jsou na poháněné nápravě povolena zatížení překračující 11,5 tuny.

Výroba nových modelů DAF Euro 6 CF s motory PACCAR MX-13 se má rozběhnout v červnu 2013, na podzim budou následovat modely vybavené motory PACCAR MX-11. Na začátku roku 2014 bude do nabídky řady CF doplněna verze s motorem PACCAR PX-7. Výroba nového modelu Euro 6 LF bude zahájena ve čtvrtém čtvrtletí roku 2013.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru Britská policie obvinila údajného pachatele z pumového útoku v metru

Pumový útok v londýnském metru má pokračování. Britská…

Orbán: Evropská komise? Její přístup k polské vládě připomíná inkvizici Orbán: Evropská komise? Její přístup k polské vládě připomíná inkvizici

Maďarský premiér Viktor Orbán  ve Varšavě přirovnal…

Reakce KLDR na Trumpova slova? Test rakety s jadernou hlavicí, obává se Japonsko Reakce KLDR na Trumpova slova? Test rakety s jadernou hlavicí, obává se Japonsko

Severní Korea možná připravuje test rakety s jadernou…

 
Zdroj: DAF Trucks

Štítky DAF Profi Nové modely Nákladní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

 





 
Unikátní záběry z dronu: Auta zpustošená hurikánem mají azyl na závodních oválech

Unikátní záběry z dronu: Auta zpustošená hurikánem mají azyl na závodních oválech

Dnes 14:51

Hurikán Harvey je již několik dní minulostí, avšak jeho následky se budou sčítat ještě dlouhé měsíce.




Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

Marin Čilič se stal prvním vítězem v premiérovém ročníku Laver Cupu. Chorvat zdolal v pražské O2 areně Američana…

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy hráčů, přidali se i v Česku

Sto třicet tisíc měsíčně! Žilina šla ven s platy…

V přepočtu 130 tisíc korun měsíčně si vydělá nejlépe placený hráč slovenského extraligového celku ze Žiliny.…

 

Reflex.cz

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k níž není zapotřebí návod

Imaginárium bratří Formanů a jejich přátel: Hra, k…

V Roztokách u Prahy v neděli 17. září ožil tajuplný divadelní a výtvarný svět. Návštěvníky všeho věku láká na…