Dakar: Loprais vypadl. Sainct a Peterhansel zvyšují náskok

Dakar: Loprais vypadl. Sainct a Peterhansel zvyšují náskok

 
 

Na velmi prašné trati bylo opět snazší startovat za ostatními a postupně dojíždět soupeře jednoho po druhém, podobně jako tomu bylo v předchozích etapách.

8. leden 2003
7. etapa : GHADAMES - GHAT
Země: Libye (Afrika)  
Speciální rychlostní zkouška : 584 km 
Celkem : 691 km  

Na velmi prašné trati bylo opět snazší startovat za ostatními a postupně dojíždět soupeře jednoho po druhém, podobně jako tomu bylo v předchozích etapách. Dnes to byl Sainct (KTM), kdo vyhrál etapu mezi motocykly. "Jeli jsme spolu téměř celý den. 20 km jsem jel s Meonim." řekl Sainct. Tedy dvacet minut s jezdcem, který zahajoval včerejší etapu. Sainct zvýšil náskok na ostatní o 1 min 47 s a stále vede celkové pořadí. Roma (KTM) dojel třetí a Despres (KTM) čtvrtý.

"Dakar se vyhrává čekáním na chyby druhých, čekáním na technické problémy druhých, čekáním na odlišný terén. Dakar někdy vyhraje nejlepší, někdy ten kdo používá hlavu." dvojnásobný vítěz Meoni ví o čem mluví.

Další muž, který zná Dakar je Francouz Stephane Peterhansel (Mitsubishi). V závodě automobilů, tento zkušený několikanásobný vítěz motocyklové kategorie Dakaru, využil bohatých navigačních zkušeností a vyhrál nad Masuokou (Mitsubishi), který se ztratil.

Daleko za touto dvojicí byl Ari Vatanen (Nissan), který vyhrál boj těch ostatních, těch co nejedou s Mitsubishi Pajero EVO. Po De Meviusovi (BMW) včera, to byl Shinozuka, kdo se usadit na třetí pozici celkového pořadí se ztrátou 51 min 20 s.

Peterhanselovo vysvětlení velkého náskoku před ostatními není připisováno skvělému automobilu: "Jestliže dojel Vatanen 20 minut za námi, je to proto, že se někde ztratil nebo měl defekt. Náš čas je dobrý proto, že jsme nedělali chyby a ne proto, že jsme jeli naplno."

Mezi kamiony se včera stalo několik havárií. Asi 50 kilometrů dlouhý úsek s velkými písečnými dunami se stal osudný Lopraisovi. Na jednom ze skoků Tatra nevydržela a Loprais "ulomil" přední kolo. Tatrovka se převrátila přes střechu kabiny, která byla zcela zničená. Všichni členové posádky jsou naštěstí v pořádku. Vzhledem k nedostupnosti místa havárie zůstává otázkou, zda bude automobil opravován, nebo zda zůstane v poušti. Několik kilometrů po startu zničil De Rooy (DAF č.409) na skoku tři pružiny. Ještě v 18:00 byl očekáván v cíli. Také Čagujin musel zastavovat kvůli mechanické poruše a tak etapu vyhrál mladý De Rooy s náskokem 1 hod 41 min před Rusem. Celkově třetí je náš Tomeček s Tatrou a Macík je nyní na 14. místě se ztrátou 4 hod a 54 min na vedoucího De Rooye.

Dnes čeká závodníky 8. etapa z Ghatu do Sabhy, dlouhá 727 km s 497 km dlouhou speciální rychlostní zkouškou, která má být údajně jednou z nejtěžších.

Celkové pořadí po 7. etapě

Automobily          
1.  206  PETERHANSEL   MITSUBISHI PAJERO  10:48:57  
2.  200  MASUOKA       MITSUBISHI PAJERO  11:01:18  0:12:21
3.  201  SHINOZUKA     NISSAN PICK UP     11:40:17  0:51:20
4.  205  DE MEVIUS     BMW X5             11:44:35  0:55:38
5.  204  VATANEN       NISSAN PICK UP     11:48:58  1:00:01
6.  217  DE VILLIERS   NISSAN PICK UP     11:49:49  1:00:52
7.  207  BIASION       MITSUBISHI PAJERO  11:51:58  1:03:01
8.  215  HENRARD       Volkswagen         11:59:40  1:10:43
9.  203  KLEINSCHMIDT  Volkswagen         12:01:46  1:12:49
10. 211  SOUSA         MITSUBISHI L200    12:05:45  1:16:48
          
          
          
Motocykly          
1.    3     SAINCT       KTM        12:13:03  
2.    1     MEONI        KTM        12:14:50  0:01:47
3.    4     ROMA         KTM        12:18:50  0:05:47
4.    7     DESPRES      KTM        12:23:01  0:09:58
5.    2     COX          KTM        12:24:54  0:11:51
6.    6     SALA         KTM        12:53:09  0:40:06
7.   25     DE AZEVEDO   KTM        12:53:30  0:40:27
8.    9     BRUCY        KTM        12:55:19  0:42:16
9.    5     DE GAVARDO   KTM        12:55:40  0:42:37
10.  16     LUNDMARK     KTM        13:00:56  0:47:53
          
43. 170     MACHACEK     Yamaha     16:17:47  4:04:44
46. 126     BRAZINA      Honda      16:24:23  4:11:20
          
          
Kamióny          
1.   414   DE ROOY     DAF          13:59:24  
2.   407   TCHAGUINE   KAMAZ        14:01:38  0:02:14
3.   410   DE AZEVEDO  TATRA        14:29:31  0:30:07
4.   412   KABIROV     KAMAZ        14:45:30  0:46:06
5.   409   DE ROOY     DAF          15:52:07  1:52:43
6.   400   SUGAWARA    Hino Ranger  16:53:57  2:54:33
7.   416   PICHLBAUER  MAN          17:48:30  3:49:06
8.   443   JACQUOT     MAN          17:54:29  3:55:05
9.   440   ECHTER      MAN          18:16:12  4:16:48
10.  419   BOSONNET    Mercedes     18:29:25  4:30:01

14. 444 MACIK LIAZ 18:53:23 4:53:59

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty Auta na diesel nejsou na odpis. Češi se podílí na unikátní výrobě syntetické nafty

Doba, kdy auta "z donucení" musela jezdit na dřevoplyn,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč Sháníte čtyřkolku? Máme 5 tipů na spolehlivé ojetiny do 150 tisíc Kč

Díváte se po maximálně desetiletém voze s cenou do 150…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Včera

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl zbraně hromadného ničení

Australané zatkli Kimova špióna. Pro KLDR sháněl…

Australští policisté zatkli muže ze Sydney, kterého viní z domlouvání obchodů pro Severní Koreu, včetně prodeje…

 

iSport.cz

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že můžeme hrát s kýmkoliv

Kapitán národního týmu Erat: Dokázali jsme, že…

Dobrá práce! Kapitán Martin Erat dovedl reprezentaci ke třem výhrám a potvrdil, že právě on je tím správným…

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen spolu hrají, říká kouč

Džeko a Schick: místo gólů srážka. Není to pár, jen…

Skřípe to. Místo, aby ofenzivní opory táhly AS Řím za titulem, spíš si zatím na hřišti překáží. V sobotním…

 

Reflex.cz

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním stavu. Kolik malérů se bude muset ještě přihodit, aby se s tím začalo něco dělat?

V Česku je 3542 mostů v žalostném až havarijním…

Nedávný pád pěší lávky (a čtyři zraněné osoby) u Trojského zámku v Praze po čase opět vyprovokoval debatu nad…

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…