4.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí vývoje Audi Hackenberg opouští funkci

Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí vývoje Audi Hackenberg opouští funkci

Kauza Dieselgate znamenala množství personálních změn ve vedení koncernu VW Group. Nyní je tu další, o které se dlouho spekulovalo.

Již krátce po vypuknutí kauzy Dieselgate se spekulovalo o tom, že z koncernu VW Group bude muset odejít jeho vedoucí technického vývoje Ulrich Hackenberg. Nyní se tyto zprávy začínají naplňovat, Hackenberg opouští funkci vedoucího vývoje ve značce Audi.

O Hackenbergovi se tvrdilo, že o podvodech s měřením emisí musel dobře vědět – v minulosti totiž vedl vývoj motorů, kterých se celá kauza týká. I kvůli tomu byl krátce po vypuknutí skandálu Dieselgate suspendován ze svých funkcí. Stejně dopadli i šéf vývoje ve značce Volkswagen Heinz-Jakob Neußer a vedoucí vývoje v Porsche Wolfgang Hatz

Hackenberg zatím opouští představenstvo v automobilce Audi, kde měl na starosti technický vývoj. V době psaní této zprávy nadále zůstával na postu šéfa vývoje celého koncernu VW Group, je ale pravděpodobné, že v následujících dnech bude nahrazen i v této funkci.

Audi důvod odchodu Hackenberga z funkce oficiálně neuvedlo, pouze tvrdí, že k tomu došlo po vzájemné dohodě. Novým technickým šéfem Audi se od 1. ledna 2016 stane Stefan Knirsch, který dosud u čtyř kruhů vedl vývoj pohonných jednotek.

Předseda představenstva VW Group Matthias Müller poděkoval Hackenbergovi za jeho odvedenou práci. „Se jménem Ulricha Hackenberga je mimo jiné nerozlučně spjat systém modulárních platforem. On měl tuto myšlenku už na začátku devadesátých let. Dnes z ní těží celý koncern,“ říká Müller, který se nově stal i předsedou dozorčí rady ve značce Audi. Také v této funkci Müller nahradil někdejšího šéfa koncernu Martina Winterkorna.

Hackenberg pracoval u VW Group třicet let, v roce 1985 nastoupil k Audi, kde se o pět let později stal šéfem vývoje konceptů. Před příchodem ke koncernu VW Group pracoval po vystudování strojírenství na univerzitě v Cáchách jako asistent v Institutu motorové dopravy.

Nepřehlédněte: Popovídali jsme si s Ulrichem Hackenbergem o budoucnosti Audi

V německém koncernu měl Hackenberg důležitou roli ve vývoji mnoha automobilů. Vedle mnohých modelů značek Audi, Bentley a Volkswagen a modulárních platforem je potřeba zmínit jeho podíl na vzniku úsporného vozítka VW XL1. Vedoucím vývojem Audi byl od roku 2013, vedle toho koordinoval vývoj jednotlivých značek VW Group.

Stefan Knirsch poprvé nastoupil k Audi v roce 1990, kdy jako mladý inženýr začal pracovat v oddělení vývoje motorů. Po šesti letech se přesunul k Porsche, kde byl projektovým manažerem, později se stal generálním ředitelem automobilové divize strojírenského koncernu Rheinmetall.

Právě bohaté zkušenosti jsou důvodem nástupu Knirsche do funkce vedoucího vývoje Audi. „Stefan Knirsch má bohaté zkušenosti v oblasti automobilového průmyslu, a to nejen z pohledu výrobce automobilů, ale i dodavatele. Jedná se o vynikající kvalifikaci pro jeho nové úkoly,“ říká Müller. Šéf Audi Rupert Stadler pak oceňuje Knirschovu kreativitu a vizionářství.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 

Štítky Audi Dieselgate

 

Přidat názorDiskuse: Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…