4.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí vývoje Audi Hackenberg opouští funkci

Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí vývoje Audi Hackenberg opouští funkci

Kauza Dieselgate znamenala množství personálních změn ve vedení koncernu VW Group. Nyní je tu další, o které se dlouho spekulovalo.

Již krátce po vypuknutí kauzy Dieselgate se spekulovalo o tom, že z koncernu VW Group bude muset odejít jeho vedoucí technického vývoje Ulrich Hackenberg. Nyní se tyto zprávy začínají naplňovat, Hackenberg opouští funkci vedoucího vývoje ve značce Audi.

O Hackenbergovi se tvrdilo, že o podvodech s měřením emisí musel dobře vědět – v minulosti totiž vedl vývoj motorů, kterých se celá kauza týká. I kvůli tomu byl krátce po vypuknutí skandálu Dieselgate suspendován ze svých funkcí. Stejně dopadli i šéf vývoje ve značce Volkswagen Heinz-Jakob Neußer a vedoucí vývoje v Porsche Wolfgang Hatz

Hackenberg zatím opouští představenstvo v automobilce Audi, kde měl na starosti technický vývoj. V době psaní této zprávy nadále zůstával na postu šéfa vývoje celého koncernu VW Group, je ale pravděpodobné, že v následujících dnech bude nahrazen i v této funkci.

Audi důvod odchodu Hackenberga z funkce oficiálně neuvedlo, pouze tvrdí, že k tomu došlo po vzájemné dohodě. Novým technickým šéfem Audi se od 1. ledna 2016 stane Stefan Knirsch, který dosud u čtyř kruhů vedl vývoj pohonných jednotek.

Předseda představenstva VW Group Matthias Müller poděkoval Hackenbergovi za jeho odvedenou práci. „Se jménem Ulricha Hackenberga je mimo jiné nerozlučně spjat systém modulárních platforem. On měl tuto myšlenku už na začátku devadesátých let. Dnes z ní těží celý koncern,“ říká Müller, který se nově stal i předsedou dozorčí rady ve značce Audi. Také v této funkci Müller nahradil někdejšího šéfa koncernu Martina Winterkorna.

Hackenberg pracoval u VW Group třicet let, v roce 1985 nastoupil k Audi, kde se o pět let později stal šéfem vývoje konceptů. Před příchodem ke koncernu VW Group pracoval po vystudování strojírenství na univerzitě v Cáchách jako asistent v Institutu motorové dopravy.

Nepřehlédněte: Popovídali jsme si s Ulrichem Hackenbergem o budoucnosti Audi

V německém koncernu měl Hackenberg důležitou roli ve vývoji mnoha automobilů. Vedle mnohých modelů značek Audi, Bentley a Volkswagen a modulárních platforem je potřeba zmínit jeho podíl na vzniku úsporného vozítka VW XL1. Vedoucím vývojem Audi byl od roku 2013, vedle toho koordinoval vývoj jednotlivých značek VW Group.

Stefan Knirsch poprvé nastoupil k Audi v roce 1990, kdy jako mladý inženýr začal pracovat v oddělení vývoje motorů. Po šesti letech se přesunul k Porsche, kde byl projektovým manažerem, později se stal generálním ředitelem automobilové divize strojírenského koncernu Rheinmetall.

Právě bohaté zkušenosti jsou důvodem nástupu Knirsche do funkce vedoucího vývoje Audi. „Stefan Knirsch má bohaté zkušenosti v oblasti automobilového průmyslu, a to nejen z pohledu výrobce automobilů, ale i dodavatele. Jedná se o vynikající kvalifikaci pro jeho nové úkoly,“ říká Müller. Šéf Audi Rupert Stadler pak oceňuje Knirschovu kreativitu a vizionářství.

Spolupracujeme s TipCars.com
Islámský svět dnes přepne do nočního režimu Islámský svět dnes přepne do nočního režimu

Postní měsíc ramadán, který začíná dnes po západu slunce,…

Nízké sazby dusí pojišťovny, ty nemohou vhodně investovat Nízké sazby dusí pojišťovny, ty nemohou vhodně investovat

Byznys s rizikem se v Česku přestává vyplácet, většina…

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

Platí prodej Sazky? Spor míří k Ústavnímu soudu Platí prodej Sazky? Spor míří k Ústavnímu soudu

Složitým sporem o platnost smlouvy o prodeji loterijní…

 

Štítky Audi Dieselgate

 

Přidat názorDiskuse: Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Dejte si jedno kolo Severní smyčky s Petrem Fulínem!

Dejte si jedno kolo Severní smyčky s Petrem Fulínem!

Dnes 10:55

O víkendu se jeden další podnik evropského šampionátu cestovních vozů. Na Severní smyčce!




Blesk.cz

Zemřel svůdník Sue Ellen ze seriálu Dallas: Herec Jared Martin podlehl rakovině!

Zemřel svůdník Sue Ellen ze seriálu Dallas: Herec…

Představitel Dusty Farowa, kovbojského krále rodea a svůdce Sue Ellen Ewingové ze seriálu Dallas, Jared Martin…

Žitný chléb: 5 důvodů, proč byste ho měli jíst

Žitný chléb: 5 důvodů, proč byste ho měli jíst

Pokud dáváte na to, co jíte, měl by být ve vašem jídelníčku zařazený i žitný kváskový chléb. Prozradíme vám 5…

 

iSport.cz

Lukašenka naštvali hokejisté na MS: Slabošské výkony, nebudou peníze

Lukašenka naštvali hokejisté na MS: Slabošské…

Běloruský prezident Alexandr Lukašenko, který vládne své zemi tvrdou rukou již dvě desetiletí, ostře zkritizoval…

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

 

Reflex.cz

JXD se omlouvá čtenářům: Melanie není feministka, ale hulvátská arogantní křesťanka

JXD se omlouvá čtenářům: Melanie není feministka,…

Dvakrát po sobě jsem zde chválil Melanii Trump za to, že prosazuje ideál moderní emancipované ženy. Mýlil jsem…

Drzost a nestoudnost komunistů ve sněmovně nezná mezí, je to ostuda země

Drzost a nestoudnost komunistů ve sněmovně nezná…

Nestoudnost některých komunistických poslanců a poslankyň nezná mezí. Marta Semelová opakovaně obhajuje masového…