4.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí vývoje Audi Hackenberg opouští funkci

Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí vývoje Audi Hackenberg opouští funkci

Kauza Dieselgate znamenala množství personálních změn ve vedení koncernu VW Group. Nyní je tu další, o které se dlouho spekulovalo.

Již krátce po vypuknutí kauzy Dieselgate se spekulovalo o tom, že z koncernu VW Group bude muset odejít jeho vedoucí technického vývoje Ulrich Hackenberg. Nyní se tyto zprávy začínají naplňovat, Hackenberg opouští funkci vedoucího vývoje ve značce Audi.

O Hackenbergovi se tvrdilo, že o podvodech s měřením emisí musel dobře vědět – v minulosti totiž vedl vývoj motorů, kterých se celá kauza týká. I kvůli tomu byl krátce po vypuknutí skandálu Dieselgate suspendován ze svých funkcí. Stejně dopadli i šéf vývoje ve značce Volkswagen Heinz-Jakob Neußer a vedoucí vývoje v Porsche Wolfgang Hatz

Hackenberg zatím opouští představenstvo v automobilce Audi, kde měl na starosti technický vývoj. V době psaní této zprávy nadále zůstával na postu šéfa vývoje celého koncernu VW Group, je ale pravděpodobné, že v následujících dnech bude nahrazen i v této funkci.

Audi důvod odchodu Hackenberga z funkce oficiálně neuvedlo, pouze tvrdí, že k tomu došlo po vzájemné dohodě. Novým technickým šéfem Audi se od 1. ledna 2016 stane Stefan Knirsch, který dosud u čtyř kruhů vedl vývoj pohonných jednotek.

Předseda představenstva VW Group Matthias Müller poděkoval Hackenbergovi za jeho odvedenou práci. „Se jménem Ulricha Hackenberga je mimo jiné nerozlučně spjat systém modulárních platforem. On měl tuto myšlenku už na začátku devadesátých let. Dnes z ní těží celý koncern,“ říká Müller, který se nově stal i předsedou dozorčí rady ve značce Audi. Také v této funkci Müller nahradil někdejšího šéfa koncernu Martina Winterkorna.

Hackenberg pracoval u VW Group třicet let, v roce 1985 nastoupil k Audi, kde se o pět let později stal šéfem vývoje konceptů. Před příchodem ke koncernu VW Group pracoval po vystudování strojírenství na univerzitě v Cáchách jako asistent v Institutu motorové dopravy.

Nepřehlédněte: Popovídali jsme si s Ulrichem Hackenbergem o budoucnosti Audi

V německém koncernu měl Hackenberg důležitou roli ve vývoji mnoha automobilů. Vedle mnohých modelů značek Audi, Bentley a Volkswagen a modulárních platforem je potřeba zmínit jeho podíl na vzniku úsporného vozítka VW XL1. Vedoucím vývojem Audi byl od roku 2013, vedle toho koordinoval vývoj jednotlivých značek VW Group.

Stefan Knirsch poprvé nastoupil k Audi v roce 1990, kdy jako mladý inženýr začal pracovat v oddělení vývoje motorů. Po šesti letech se přesunul k Porsche, kde byl projektovým manažerem, později se stal generálním ředitelem automobilové divize strojírenského koncernu Rheinmetall.

Právě bohaté zkušenosti jsou důvodem nástupu Knirsche do funkce vedoucího vývoje Audi. „Stefan Knirsch má bohaté zkušenosti v oblasti automobilového průmyslu, a to nejen z pohledu výrobce automobilů, ale i dodavatele. Jedná se o vynikající kvalifikaci pro jeho nové úkoly,“ říká Müller. Šéf Audi Rupert Stadler pak oceňuje Knirschovu kreativitu a vizionářství.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 

Štítky Audi Dieselgate

 

Přidat názorDiskuse: Další odchod kvůli Dieselgate: Vedoucí…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…