Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dárky od Alfy Romeo: Crosswagon Q4 od února na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (4)
Dealeři přijímají objednávky na Alfy Romeo Q4 již v těchto dnech, první vozy k nám příjdou v únoru 2005. Ceny silničního Sportwagonu Q4 začínají na 1,029 milionu, Crosswagon Q4 s geny SUV příjde v levnější verzi na 1,129 milionu Kč.

Půl roku po premiéře míří na český trh první dvojice Alf Romeo s pohonem všech kol. Dealeři přijímají objednávky na Alfy Romeo Q4 již v těchto dnech, první vozy k nám příjdou v únoru 2005. Ceny silničního Sportwagonu Q4 začínají na 1,029 milionu, Crosswagon Q4 s geny SUV příjde v levnější verzi na 1,129 milionu Kč.

V roce 1992 představila Alfa Romeo systém stálého pohonu všech kol Q4, který využíval k rozdělení sil na jednotlivá kola tří diferenciálů (přední, zadní a mezinápravový) s preferencí zadní nápravy. Alfa 155 V6 TI sbírala slávu především na okruzích (DTM), její sériová podoba velké úspěchy u zákazníků neměla. Nástupce - Alfa 156 - se dočkal naopak velmi vřelého přijetí a dodnes patří ke klíčovým modelům značky.

Alfa Romeo Crosswagon Q4 a Sportwagon Q4

Tvary Crosswagonu už jsou poměrně známé z automobilových výstav, takže se pojďme podívat blíže na technické údaje. Karosérie Crosswagonu Q4 je 4441 mm dlouhá, 1765 mm široká a 1497 mm vysoká. Její robustní vzhled mají na starost nové nárazníky a další detailní změny na karosérii, světlá výška zvětšená o více než 6 cm a velká sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 225/55 R17.

Pohon všech kol využívá nekompromisní řešení s nápravovými direfenciály a centrálním svorným diferenciálem Torsen. Při akceleraci je omezena nedotáčivost přenosem až 80% hnací síly na zadní kola, která umožňují využít maximální přenesitelnou sílu na předních kolech ve prospěch bočních sil (řízení). Přetáčivé chování omezuje pohon všech kol snížením podílu zadní nápravy na 40%. Vpředu je modifikovaná náprava s dvojitými trojúhelníkovými rameny, vzadu nové zavěšení kol vycházející z konstrukce McPherson. Menší momenty přenášené přední nápravou umožnily komfortnější naladění přední nápravy ve srovnání s modelem 4x2.

Aktivní bezpečnost zvyšují elektronické systémy VDC (ESP), ASR, MSR a ABS. Kotoučové brzdy jsou přirozeně na všech kolech (vpředu průměr kotoučů 330 mm, čtyřpístkové hliníkové třmeny).

Vpředu našel své místo vyspělý turbodiesel 1.9 JTD Multijet (mimo koncernu Fiat je také montován do vozů koncernu GM). Maximální výkon 110 kW při 4000 ot./min, točivý moment 305 Nm (ve 2000 ot./min) je kombinován se šestistupňovou manuální převodovkou.

Civilnější cestovní verzí Crosswagonu je Alfa Sportwagon se stejným permanentním pohonem všech kol Q4. Její vnější rozměry postrádají 39 mm do výšky a 22 mm do šířky, světlá výška přibližně odpovídá běžným Sportwagonům. Nejvyšší rychlost této Alfy činí 200 km/h, zrychlení na 100 km/h trvá 10,2 s. Sportovní jízdní vlastnosti jsou podporovány sedmnáctipalcovými pneumatikami 205/50 R17 Pirelli Pzero.

Podrobné představení Alfy Romeo Sportwagon Q4 a Crosswagon Q4 naleznete v magazínu.

Ceny Alf Romeo s pohonem všech kol v České republice

Sportwagon Q4 Progression: 1 029 000 Kč

Sportwagon Q4 Distinctive: 1 049 000 Kč

Crosswagon Q4 Progression: 1 129 000 Kč

Crosswagon Q4 Distinctive: 1 149 000 Kč

Ondřej Láník
Diskuze (4)