Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger Tantrum, který si zahrál v Rychle a zběsile 8 čeká na nového majitele

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Série Rychle a zběsile od svého zrodu na počátku tisíciletí vyprodukovala řadu upravených aut, přitahujících pozornost fanoušků i sběratelů. Příběh tohoto Dodge Charger je ale trochu jiný.

Od dob prvního Rychle a Zběsile z roku 2001 byly pro tuto sérii upraveny doslova desítky aut. Řada z nich je stále velmi populární, jiná upadla v zapomnění a některá byla slavná již před svým účinkováním ve filmové sérii.

Právě to je případ Dodge Charger pojmenovaného Tantrum, který v Rychle a zběsile 8 z roku 2017 řídil Vin Diesel. Tento vůz se totiž veřejnosti představil již na podzim roku 2015 a z tehdejší SEMA Show, kde získal ocenění Gran Turismo v kategorii vozů severoamerických značek. Následně se objevil v řadě motoristických magazínů a svou pozornost mu věnoval i Jay Leno. Teprve potom zamířil v Rychle a zběsile 8.

V současnosti je tento Dodge Charger, za jehož vznikem stojí pánové od Speedkore Performance Group a Salvaggio Auto Design, na prodej a figuruje v nabídce Fusion Motor Company, sídlící v Los Angeles. Cena, za níž je nabízen, je k dispozici pouze skutečně vážným zájemcům a ti mohou počítat s tím, že získají skutečně unikátní stroj.

Stroj pojmenovaný Tantrum využívá skelet Chargeru modelového roku 1970, ale vše ostatní je kompletně nové. Povrchové panely karoserie jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, z nichž jsou i některé části interiéru, v němž původní Dodge jen vzdáleně připomínají základní linie palubní desky.

K zásadní proměně došlo i pod kapotou. Charger se sice již ve své původní podobě mohl pochlubit stovkami koní oplývajícími motory, ale u Speedkore Performance Group se rozhodli použít moderní twin-turbo Mercury Racing QC4v DOHC V8. Tento celohliníkový devítilitrový motor disponuje šíleným výkonem 1214 kW (1650 k), mířícím na zadní kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Mercury Racing je mimochodem divize společnosti Mercury Marine, která se specializuje na vývoj a výrobu výkonných motorů pro použití v rychlých motorových člunech i automobilech.

Za proměnou karoserie, interiéru a především motorem nezaostává ani podvozek, který sice zůstal věrný tuhé zadní nápravě, ale disponuje stavitelnými tlumiči a výkonným brzdovým systémem značky Baer decentně vykukujícím zpoza třídílných kovaných dilů S104 od společnosti HRE Performance Wheels.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme