19.6. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Domíchávače betonu: Mercedes-Benz

 

Přepravu až osmi kubických metrů betonu zvládne speciálně upravený model Arocs ve verzi Loader. Jak je to možné?

Odlehčit podvozek čtyřnápravového domíchávače betonu na pohotovostní hmotnost 9,25 tuny vyžaduje značné úpravy. Odměnou je převoz osmi kubíků betonu. Stuttgartský výrobce proto model Arocs ve verzi Loader pro maximální užitečné zatížení ještě speciálně upravil pro převoz betonu. Jeho dávkování v betonárkách se děje většinou v krocích po půl kubíku, což ale hmotnostně znamená v závislosti na druhu betonu více než tunu.

Podvozek domíchávače betonu ve verzi Loader kombinuje 10,7litrový šestiválec OM 470 s kabinou S Classic Space. V podvozku je nahrazena standardní dvoumontáž pneumatik tandemové hnací zadní nápravy za jednoduchou montáž pneumatik rozměru 368/65 R 22.5. Je patrné, že tato konfigurace se hodí zejména pro provoz na zpevněných komunikacích.

K zachování rozchodu kol odpovídajícímu dvoumontáži a zajištění příčné stability vozidla, jsou obě zadní nápravy s jednoduchou montáží pneumatik speciálně pro tuto aplikaci upraveny. Na uchycení kol posunuté vně navazují speciálně pro Mercedes-Benz vyráběné trakční pneumatiky v klasickém návěsovém formátu.

Mercedes-Benz nabízí pro přepravu betonu také mimořádně obratné provedení čtyřnápravového podvozku postaveného na základě třínápravového podvozku s jednou nepoháněnou vodicí nápravou a dvěma hnacími zadními nápravami s dvoumontáží pneumatik. Za nimi je pak umístěna řízená a zdvihatelná vlečená náprava s jednoduchou montáží pneumatik. Výsledek tvoří extrémní obratnost a úspora paliva při jízdě s prázdnou nástavbou.

Mercedes-Benz Arocs s novinkami pro stavební dopravu

U modelu Arocs Loader zaměřeného na maximum užitečné hmotnosti byly realizovány všechny možnosti pro snížení pohotovostní hmotnosti. K tomu také patří pro zájemce o větší než dvounápravovou trakci nabídka přídavného hydraulického pohonu přední nápravy HAD. Mezi jeho přednosti patří relativně malé zvýšení hmotnosti a nižší spotřeba paliva ve srovnání s klasickým pohonem předních kol pomocí spojovací hřídele. Je kontinuálně využitelný po dobu několika minut, což pro rozvoz betonu bohatě stačí.

Ovládání systému Hydraulic Auxiliary Drive je pro řidiče maximálně jednoduché. K aktivaci doplňkového pohonu stačí stisknutí tlačítka na přístrojové desce. K tomu může dojít během jízdy na silnici před vjezdem na staveniště nebo kdykoli v terénu. Řidič může nezávisle na aktivaci systému Hydraulic Auxiliary Drive zapnout uzávěrky diferenciálu. V závislosti na situaci je tak možná i jízda jen s uzavřeným diferenciálem zadní nápravy a bez doplňkového pohonu přední nápravy.

Srdcem systému Hydraulic Auxiliary Drive je výkonné vysokotlaké čerpadlo, které je umístěno na motoru a poháněno přes ozubená kola. Čerpadlo dosahuje výkonu až 112 kW a dává proud oleje s průtokem až 350 litrů za minutu a maximálním tlakem 45 MPa. Přenos hnací síly zajišťují ve všech případech plně automatizované převodovky Mercedes Powershift 3 s dvanácti nebo šestnácti převodovými stupni.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…