19.6. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Domíchávače betonu: Mercedes-Benz

 

Přepravu až osmi kubických metrů betonu zvládne speciálně upravený model Arocs ve verzi Loader. Jak je to možné?

Odlehčit podvozek čtyřnápravového domíchávače betonu na pohotovostní hmotnost 9,25 tuny vyžaduje značné úpravy. Odměnou je převoz osmi kubíků betonu. Stuttgartský výrobce proto model Arocs ve verzi Loader pro maximální užitečné zatížení ještě speciálně upravil pro převoz betonu. Jeho dávkování v betonárkách se děje většinou v krocích po půl kubíku, což ale hmotnostně znamená v závislosti na druhu betonu více než tunu.

Podvozek domíchávače betonu ve verzi Loader kombinuje 10,7litrový šestiválec OM 470 s kabinou S Classic Space. V podvozku je nahrazena standardní dvoumontáž pneumatik tandemové hnací zadní nápravy za jednoduchou montáž pneumatik rozměru 368/65 R 22.5. Je patrné, že tato konfigurace se hodí zejména pro provoz na zpevněných komunikacích.

K zachování rozchodu kol odpovídajícímu dvoumontáži a zajištění příčné stability vozidla, jsou obě zadní nápravy s jednoduchou montáží pneumatik speciálně pro tuto aplikaci upraveny. Na uchycení kol posunuté vně navazují speciálně pro Mercedes-Benz vyráběné trakční pneumatiky v klasickém návěsovém formátu.

Mercedes-Benz nabízí pro přepravu betonu také mimořádně obratné provedení čtyřnápravového podvozku postaveného na základě třínápravového podvozku s jednou nepoháněnou vodicí nápravou a dvěma hnacími zadními nápravami s dvoumontáží pneumatik. Za nimi je pak umístěna řízená a zdvihatelná vlečená náprava s jednoduchou montáží pneumatik. Výsledek tvoří extrémní obratnost a úspora paliva při jízdě s prázdnou nástavbou.

Mercedes-Benz Arocs s novinkami pro stavební dopravu

U modelu Arocs Loader zaměřeného na maximum užitečné hmotnosti byly realizovány všechny možnosti pro snížení pohotovostní hmotnosti. K tomu také patří pro zájemce o větší než dvounápravovou trakci nabídka přídavného hydraulického pohonu přední nápravy HAD. Mezi jeho přednosti patří relativně malé zvýšení hmotnosti a nižší spotřeba paliva ve srovnání s klasickým pohonem předních kol pomocí spojovací hřídele. Je kontinuálně využitelný po dobu několika minut, což pro rozvoz betonu bohatě stačí.

Ovládání systému Hydraulic Auxiliary Drive je pro řidiče maximálně jednoduché. K aktivaci doplňkového pohonu stačí stisknutí tlačítka na přístrojové desce. K tomu může dojít během jízdy na silnici před vjezdem na staveniště nebo kdykoli v terénu. Řidič může nezávisle na aktivaci systému Hydraulic Auxiliary Drive zapnout uzávěrky diferenciálu. V závislosti na situaci je tak možná i jízda jen s uzavřeným diferenciálem zadní nápravy a bez doplňkového pohonu přední nápravy.

Srdcem systému Hydraulic Auxiliary Drive je výkonné vysokotlaké čerpadlo, které je umístěno na motoru a poháněno přes ozubená kola. Čerpadlo dosahuje výkonu až 112 kW a dává proud oleje s průtokem až 350 litrů za minutu a maximálním tlakem 45 MPa. Přenos hnací síly zajišťují ve všech případech plně automatizované převodovky Mercedes Powershift 3 s dvanácti nebo šestnácti převodovými stupni.

Spolupracujeme s TipCars.com
Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta

Provozovateli alternativní taxislužby Uber Technologies…

Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let

Na dvanáct vzrostl počet obětí, které si na jihu Číny…

Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček

Instituce dohlížející na hospodaření stran a uchazečů…

Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit

Za dva měsíce bude po sněmovních volbách. Za pět měsíců…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Přestavba sériového vozu Nissan GT-R zahrnuje jako…

Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního? Mazda si nechala patentovat nový motor. Co je na něm zvláštního?

Japonský výrobce automobilů Mazda si nechal patentovat…

 





 
Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Volkswagen T-Roc: Das Crossover si troufá i mimo město

Včera

Volkswagen představuje už dlouho dopředu avizovaný malý crossover T-Roc, kterým vstoupí do stále sílící kategorie.




Blesk.cz

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita, nebo iluze?

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita,…

V tuzemských společenských magazínech je Simona Krainová nejfrekventovanější českou modelkou, přestože…

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla to pomsta Srbům

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla…

Chorvatští hasiči pokračují v boji s řadou požárů, které v posledních dnech ničí rozsáhlou oblast podél…

 

iSport.cz

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás to dlouhodobě

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás…

Vyzkoušel si nové chlapce, trenér hokejové reprezentace Josef Jandač byl s projevem svého týmu ve středečním…

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím zbývá Evropská liga

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím…

Fotbalisté Slavie Praha na druhý postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhli. Český šampion v odvetě…

 

Reflex.cz

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským Altajem až k Pěti svatým

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským…

Mongolsko je známé hlavně pro své nekonečné pouště, ale najdete tu i pravý opak. Hory porostlé bohatou květenou,…

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením jazyka, vypíchnutím očí i zabitím

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením…

Bez písniček Ivana Mládka (75) a jeho Banjo Bandu by bylo dětství mé generace rozhodně chudší. Vždycky mě…