19.6. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Domíchávače betonu: Mercedes-Benz

 

Přepravu až osmi kubických metrů betonu zvládne speciálně upravený model Arocs ve verzi Loader. Jak je to možné?

Odlehčit podvozek čtyřnápravového domíchávače betonu na pohotovostní hmotnost 9,25 tuny vyžaduje značné úpravy. Odměnou je převoz osmi kubíků betonu. Stuttgartský výrobce proto model Arocs ve verzi Loader pro maximální užitečné zatížení ještě speciálně upravil pro převoz betonu. Jeho dávkování v betonárkách se děje většinou v krocích po půl kubíku, což ale hmotnostně znamená v závislosti na druhu betonu více než tunu.

Podvozek domíchávače betonu ve verzi Loader kombinuje 10,7litrový šestiválec OM 470 s kabinou S Classic Space. V podvozku je nahrazena standardní dvoumontáž pneumatik tandemové hnací zadní nápravy za jednoduchou montáž pneumatik rozměru 368/65 R 22.5. Je patrné, že tato konfigurace se hodí zejména pro provoz na zpevněných komunikacích.

K zachování rozchodu kol odpovídajícímu dvoumontáži a zajištění příčné stability vozidla, jsou obě zadní nápravy s jednoduchou montáží pneumatik speciálně pro tuto aplikaci upraveny. Na uchycení kol posunuté vně navazují speciálně pro Mercedes-Benz vyráběné trakční pneumatiky v klasickém návěsovém formátu.

Mercedes-Benz nabízí pro přepravu betonu také mimořádně obratné provedení čtyřnápravového podvozku postaveného na základě třínápravového podvozku s jednou nepoháněnou vodicí nápravou a dvěma hnacími zadními nápravami s dvoumontáží pneumatik. Za nimi je pak umístěna řízená a zdvihatelná vlečená náprava s jednoduchou montáží pneumatik. Výsledek tvoří extrémní obratnost a úspora paliva při jízdě s prázdnou nástavbou.

Mercedes-Benz Arocs s novinkami pro stavební dopravu

U modelu Arocs Loader zaměřeného na maximum užitečné hmotnosti byly realizovány všechny možnosti pro snížení pohotovostní hmotnosti. K tomu také patří pro zájemce o větší než dvounápravovou trakci nabídka přídavného hydraulického pohonu přední nápravy HAD. Mezi jeho přednosti patří relativně malé zvýšení hmotnosti a nižší spotřeba paliva ve srovnání s klasickým pohonem předních kol pomocí spojovací hřídele. Je kontinuálně využitelný po dobu několika minut, což pro rozvoz betonu bohatě stačí.

Ovládání systému Hydraulic Auxiliary Drive je pro řidiče maximálně jednoduché. K aktivaci doplňkového pohonu stačí stisknutí tlačítka na přístrojové desce. K tomu může dojít během jízdy na silnici před vjezdem na staveniště nebo kdykoli v terénu. Řidič může nezávisle na aktivaci systému Hydraulic Auxiliary Drive zapnout uzávěrky diferenciálu. V závislosti na situaci je tak možná i jízda jen s uzavřeným diferenciálem zadní nápravy a bez doplňkového pohonu přední nápravy.

Srdcem systému Hydraulic Auxiliary Drive je výkonné vysokotlaké čerpadlo, které je umístěno na motoru a poháněno přes ozubená kola. Čerpadlo dosahuje výkonu až 112 kW a dává proud oleje s průtokem až 350 litrů za minutu a maximálním tlakem 45 MPa. Přenos hnací síly zajišťují ve všech případech plně automatizované převodovky Mercedes Powershift 3 s dvanácti nebo šestnácti převodovými stupni.

Spolupracujeme s TipCars.com
Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval Fischer: Za mizerné platy může Zeman, Babiše bych premiérem nejmenoval

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál…

Citroën nabízí v aukci desítky aut ze svých unikátních sbírek Citroën nabízí v aukci desítky aut ze svých unikátních sbírek

Francouzská automobilka nabídla 65 automobilů z továrního…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Dnes 18:50

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

Mohutná exploze u slovenských hranic: Jeden mrtvý a 18 zraněných po výbuchu plynu

Mohutná exploze u slovenských hranic: Jeden mrtvý a…

Exploze plynového terminálu ve východorakouské obci Baumgarten an der March poblíž slovenských hranic si dnes…

 

iSport.cz

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík. Překvapila ho síla mandátu

Výsledek je vítězstvím českého fotbalu, řekl Malík.…

Martin Malík označil zvolení novým předsedou Fotbalové asociace ČR za vítězství pro celý český fotbal, ne za…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…