GM chce patent na značku Panther, camaro jí však nejspíš neoživí
Camaro skončilo kvůli bídným prodejům, ne kvůli emisím, a nová generace nedostala zelenou. Přesto koncern GM žádá o patent na jméno s camarem spojené.
Když před fanouškem amerických aut zmíníte slovo Panther, můžou ho napadnout dvě věci – rámová platforma, která proslula jako základ Fordu Crown Victoria a jeho luxusnějších verzí od Mercury či Lincolnu, nebo interní označení projektu, kterým Chevrolet odpovídal na Ford Mustang a nakonec ho uvedl na trh jako Camaro.
Právě s tím druhým souvisí žádost o patent, kterou koncern General Motors podal koncem května letošního roku. Jméno Panther totiž u GM nebylo nikdy patentované, protože nemělo být veřejnou značkou. Nyní se to ale mění a koncern žádá o ochrannou známku na toto jméno včetně loga.
Může to znamenat, že se Chevrolet chystá v nějaké formě obnovit výrobu camara. Obrázek pantera se mimochodem objevil na Collector’s Edition, jedné z posledních edicí camara modelového roku 2024. Byl jednak schovaný v písmenu R v nápise na bocích a jednak na volantu.
Obnovení výroby camara by na první pohled mohlo dávat smysl – Ford Mustang se vyrábí bez přestání, Dodge Challenger našel svým způsobem nástupce v novém dvoudveřovém chargeru, ale Chevrolet Camaro je už od roku 2023 u ledu.
Důvodem, proč skončilo, nicméně byly dlouhodobě klesající prodeje, nikoliv snaha o snížení flotilových emisí nebo nemožnost splnit nějaké nové nařízení ohledně bezpečnosti, jako tomu bylo před už téměř deseti lety u poslední generace Dodge Viper. A i když v Chevroletu chtěli přijít se sedmou generací camara, vedení koncernu mu nedalo zelenou, protože odhadované prodeje prostě nebyly dost dobré.
GM nicméně tento projekt tak úplně neopustil. „Stále je ve hře, ale světlo na konci tunelu je slabší,“ cituje web GM Authority nejmenovaný zdroj zevnitř koncernu. Camaro nicméně zrovna nepotřebuje další speciální edice či označení – verzí se jmény SS, Z/28, RS či ZL1 nikdy nebylo zrovna málo.

Zdroj: GM Authority | zdroj foto, videa: Chevrolet