Mercedes-Benz Arocs s novinkami pro stavební dopravu
Mercedes-Benz Arocs se veřejnosti poprvé představil začátkem roku 2013 a v nabídce své značky představuje modelovou řadu, která je určena především pro využití ve stavebnictví.
Prakticky od svého uvedení na trh je tato řada nákladních vozidel neustále vylepšována a doplňována o nová provedení nebo alespoň prvky výbavy.
Nyní se Mercedes-Benz zaměřil na její paletu pohonných jednotek a zařadil novou generaci přeplňovaných vznětových šestiválců OM 470 a OM471, jimiž doplňuje stávající motory OM 936 o objemu 7,7 litru s výkony od 175 do 260 kW a OM 473 o objemu 15,6 litru s výkony od 380 do 425 kW.
První z nové dvojice motorů s označením OM 470 o objemu 10,7 litru má nabídnout několik variant z nichž ta nejvýkonnějším má disponovat výkonem 335 kW a točivým momentem 2200 N.m. Podobnou situace je i 12,8litrového OM 471, u nějž je vrcholem 390 kW a 2600 N.m.
V souvislosti s úpravami provedenými v paletě pohonných jednotek pro modelovou řadu Arocs připomíná automobilka, že již v létě letošního roku schválila pro nejnovější generaci přeplňovaných vznětových šestiválců OM 470 a OM 471 možnost využití čtveřice alternativních paliv.
Těmito palivy jsou hydrogenovaný rostlinný olej (HVO), kapalná paliva na bázi zemního plynu (GTL), kapalná paliva na bázi uhlí (CTL) a kapalná paliva na bázi biomasy (BTL).
Další novinky se u modelové řady Arocs týkají nabídky kabin. Verze M a L ClassicSpace LowRoof o šířce 2300 mm mají totiž zcela nový design v oblasti střechy. Ta je o 100 mm nižší než standardní ClassicSpace a má vyplňovat mezeru mezi ní a o 26 mm nižší kabinou CompactSpace.
V oblasti bezpečnostní výbavy je pak pro dvou a třínápravová vozidla řady Arocs novinkou dodávanou na přání čtvrtá generace systému Active Brake Assist (ABA 4), která se od předchozího provedení odlišuje především zdokonaleným systémem rozpoznávání chodců v jízdní dráze.
Mercedes-Benz vedle modelové řady Arocs věnuje samozřejmě svou pozornost i řadě Actros v případě jejích verzí pro stavebnictví uvádí novou konfiguraci podvozku tahače 4x2 se světlou výškou zvýšenou o 60 mm. Toto provedení má být ideální pro spojení se sklápěcími návěsy, sloužícími k převozu sypkých materiálů.