Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
McLaren 750S Le Mans
McLaren 750S Le Mans
McLaren 750S Le Mans
McLaren 750S Le Mans
23 Fotogalerie

Jen pro 50 vyvolených! McLaren 750S Le Mans oslavuje významné události motorsportu

Mario Rychtera

McLaren připomíná slavnou minulost edicí 750S Le Mans a oznamuje ambiciózní plány pro sezónu 2027.

Loni se McLaren v barvách týmu United Autosports vrátil do světové série vytrvalostních závodů s modelem 720S GT3 EVO v kategorii LMGT3. Sezónu uzavřel devátým místem. Nyní automobilka ohlásila vstup do nejvyšší třídy této série v roce 2027. K tomu přidává oslavu třicátého výročí od triumfálního vítězství v závodě 24 hodin Le Mans.

Tato výhra byla klíčová, protože byla posledním dílkem k zisku tzv. Triple Crown. Tento titul si může pověsit značka, která kromě Le Mans vyhraje i 500 mil Indianapolis a Velkou cenu Monaka, přičemž McLarenu se to podařilo jako jediné automobilce.

V jakém duchu budou oslavy? Mezi zákazníky bude slavný moment připomínat speciální edice modelu 750S s přívlastkem Le Mans, jejíž výroba je omezená na 50 exemplářů. V letošním ročníku vytrvalostního závodu se o titul LMGT3 utkají dva vozy McLaren GT3 EVO založené na tomto modelu.

Na první pohled je patrné, že při jeho navrhování se automobilka nechala inspirovat historickým monopostem F1 GTR v barvách týmu Kokusai Kaihatsu, který Le Mans vyhrál v úvodní sezóně 1995. K tomu si připsal rekordní maximální rychlost 281 km/h, kterou se hnal po rovince Mulsanne. A nejen to – ve vítězné pětici se objevily další tři F1 GTR, čímž zcela ovládly závod.

Primárně se očekává, že majitelé zvolí právě šedý odstín Le Mans, ale mají možnost i tradiční oranžovou barvu McLaren. V každém případě vůz zdobí karbonový paket MSO High Downforce Kit pro zvětšení přítlaku o 10 % ve srovnání se standardním modelem. Balíček zahrnuje nový přední nárazník s větším splitterem, žebrování na předních i zadních blatnících a obří aktivní spoiler na zádi. Černý odstín má i střecha a další drobné detaily.

Na předek z poloviny devadesátých let odkazují pětipaprsková kola, skrze něž prosvítají zlaté třmeny s červeným logem značky. Vzadu ještě najdeme přímý titanový výfuk.

Interiér je dostupný ve stejných barvách jako karoserie, vždy doplněný černou Alcantarou a kůží. Limitovanou edici připomínají loga na opěrkách hlavy a kobercích a také plakety. Fajnšmekři mohou vůz dále vylepšit řadou příplatkových prvků. Na seznamu jsou tři exteriérové pakety nahrazující černě lakované prvky za karbonové, dále zadní spoiler v lesklém provedení, okruhový set brzdových komponentů a plaketa připomínající vítězství v Le Mans v roce 1995 spolu s dosažením Triple Crown.

Zatímco paket pro větší přítlak skutečně vylepšuje jízdní vlastnosti, motor jako takový zůstal v sériovém stavu. To znamená dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru s výkonem 522 kW a točivým momentem 800 Nm.

Video placeholder
McLaren 750S • Zdroj: McLaren

Zdroj: McLaren