Dopravní podnik hl. m. Prahy připravuje pořízení elektrobusů

 

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) naváže na pozitivní výsledky testovacího provozu elektrobusu SOR EBN 11 flotilou čtrnácti elektřinou poháněných autobusů.

V rámci dlouhodobé strategie snižování emisí autobusové dopravy testuje DPP v reálném provozu s cestujícími již rok a půl elektrobus SOR EBN 11. Nízkopodlažní vozid1o s celkovou délkou jedenáct metrů, kapacitou 93 cestujících a maximální rychlostí 80 km/h je vybaven elektromotorem o výkonu 120 kW, jemuž potřebnou energii poskytují lithium-iontové baterie s kapacitou 172 kWh.

Nabíjení probíhá během provozních přestávek v obratišti Želivského prostřednictvím dvoupólového pantografového sběrače na střeše vozidla z krátkého úseku speciálně vybudované troleje.

Elektrobus je nasazován na běžné výkony na linkách 163 a 213 a celkový kilometrický proběh od zahájení provozu činí již téměř 100 tisíc km. Vzhledem k elektrickému topení i klimatizaci je provoz elektrobusu lokálně zcela bezemisní.

Díky využití příznivých cen trakční elektrické energie, kterou DPP nakupuje pro metro a tramvaje, ale také díky již vybudované tramvajové napájecí infrastruktuře, je i ekonomická bilance tohoto projektu velmi dobrá.

DPP uvádí, že i v mezinárodním měřítku se jedná o jeden z nejúspěšnějších evropských elektrobusových projektů. Jan Šurovský, technický ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy, k tomu uvedl, že zkušenosti z předchozích elektrobusových projektů umožňují DPP připravit zatím nejrozsáhlejší podobný projekt v rámci pražské MHD a přiblížit se tak její úplné elektrifikaci.

Elektrobus SOR EBN 11 po roce provozu v Praze

Na základě pozitivních výsledků dlouhodobého testování připravuje DPP plnohodnotnou elektrifikaci autobusové linky 207, která spojuje Žižkov s centrální oblastí města. Jedná se o jedinou páteřní autobusovou linku, která vstupuje do nejužšího centra Prahy.

Pro tuto linku předpokládá DPP pořízení 14 elektrobusů s parametry odpovídajícími konvenčním dvanáctimetrovým autobusům. K dobíjení jejich baterií budou opět prostřednictvím dvoupólového pantografového sběrače a troleje využity tramvajové napájecí sítě.

Denní nabíjení bude situováno do obratiště Ohrada. Pro noční nabíjení a balancování baterií je vybrána garáž Vršovice, v jejímž objektu se přímo nachází tramvajová (resp. bývalá trolejbusová) měnírna.

Vzhledem k nutnosti zajištění potřebné nabíjecí infrastruktury a také vypsání výběrového řízení na dodávku elektrobusů, předpokládá DPP zahájení provozu těchto elektrobusů v září 2018.

V mezidobí předpokládá DPP zahájení dalšího výzkumného a testovacího projektu, jímž má být elektrobus s dynamickým dobíjením.

Zejména pro páteřní linky obsluhované kloubovými autobusy s vysokým denním kilometrickým proběhem a často také s velkým převýšením může být nabíjení pouze na garáži a v obratištích limitující, a to z technického hlediska i z hlediska ekonomické produktivity.

Cílem nového projektu je nalézt a prakticky ověřit možnosti nabíjení také během jízdy, aby pozitivní efekty lokálně bezemisní dopravy bylo možné využít na nejdůležitějších a nejvíce vytížených autobusových linkách pražské MHD.

Spolupracujeme s TipCars.com
Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu Policie evakuovala stanici londýnského metra a vyzvala lidi k úkrytu

Rušná londýnská stanice metra Oxford Circus je…

Digitalizace armády bude Evropu stát až 41 miliard eur ročně, říkají odborníci Digitalizace armády bude Evropu stát až 41 miliard eur ročně, říkají odborníci

Evropské země se snaží modernizovat prostředky své…

 
Zdroj: DPP

Štítky Profi Elektromobil Autobusy

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 





 
Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Auto a mráz: Jak se připravit na teploty pod nulou?

Dnes 18:50

Ježdění v zimě má svá specifika. Kromě přezutí vozidla na zimní pneumatiky bychom neměli zapomenout ani na některé další části automobilu.




Blesk.cz

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa. Bylo správné?

Před 25 lety se rozhodlo o rozdělení Československa.…

Na konec listopadu připadá výročí, které definitivně sečetlo dny společného státu Čechů a Slováků – 25.…

 

iSport.cz

Brněnský Škoda pálil i v Jihlavě. Jsme rádi, že přišel kouč Pivarník, řekl

Brněnský Škoda pálil i v Jihlavě. Jsme rádi, že…

A zase on. Před týdnem hrdina bitvy s Teplicemi, které rozhodl gólem „last minute“. Dnes to byly znova jeho…

Trpišovský místo Nezmara? Na volný post v Liberci se hlásí 40 zájemců

Trpišovský místo Nezmara? Na volný post v Liberci se…

Fotbalový Liberec v poslední době nezažívá nejjednodušší období. Potvrzen byl odchod sportovního ředitele Jana…

 

Reflex.cz

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o nejkrvavější útok na egyptské civilisty

Teroristé zabili na Sinaji přes 150 lidí, jde o…

Dnešní útok radikálů na mešitu na severu Sinajského poloostrova si vyžádal životy nejméně 155 lidí a zranění…

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě nejezdit na dovolenou

Tyhle mapy vám ukážou, kam v roce 2018 určitě…

Bezpečnost je určitě jednou z nejdůležitějších podmínek, pokud jde o výběr místa, kde si chce člověk odpočinout…