reklama


11.11. 2016 Jan Mička Jan Mička

Driftovali jsme s Nissanem Leaf! Blbost? Jenom se podívejte!

 

Nissan Leaf není auto, které si obvykle představujeme hrnoucí se dveřmi napřed. To ale ještě neznamená, že to nejde.

Jízda dveřmi napřed není výsadou pouze automobilů se zadním pohonem. Obstojně to jde i s některými čtyřkolkami, a například u hatchbacků s poháněnými předními koly jde o příjemný benefit umocňující radost z jízdy. Ale jak je to s elektromobily? Třeba v případě Modelu S od Tesly je to jasné, tedy alespoň pokud má pouze jeden elektromotor, což značí zadní pohon, dokáže ale něco podobného také Nissan Leaf?

Přiznávám, že Nissan Leaf zrovna není jedním z aut, které bychom často viděli řítit se dveřmi napřed. Je to klidný elektromobil s poháněnými předními koly, parkovací brzdou ovládanou malým pedálem a spíše neutrálními jízdními vlastnostmi. Karoserie má nízké těžiště, moc se nenaklání, divokost byste tady ale hledali marně, stejně jako brutální zátah elektromotoru. Nissan však na polygonu poblíž Milána uspořádal prezentaci, během které byla jízda „bokem“ hlavním bodem programu.

Možná si ještě vzpomene na soutěž v driftování, kterou pořádal televizní pořad Autosalon ve spolupráci s naším vydavatelstvím. Jezdilo se v Opelu Astra OPC opatřeném speciálními zadními plášti Easy Drift, které se nasazují na sériové pneumatiky a mají za úkol omezit přilnavost na minimum. Tenkrát jsem si říkal, že na tom přece nemůže vůbec být nic těžkého, že prostě přijedete před zatáčku, trhnete volantem a pak už jenom regulujete náklon natočením předních kol a plynem. Jenže i tak musíte auto pořádně vnímat, cítit jeho chování a pracovat se zpětnou vazbou, což je ale prvek, který Nissanu Leaf trochu schází.

Video

Polygon byl rozdělen na dvě části – jedna zahrnovala slalom mezi vodními stěnami na velmi kluzké ploše (jde o speciální jemný beton, které je po navlhčení kluzký jako sníh), druhá zase malý okruh, v podstatě nekonečnou zatáčku, kde jsme měli za úkol co nejdéle udržet odsazenou záď. Všechno to vypadalo strašně jednoduše, jenže realita byla trochu jiná.

Bez ohledu na použitý vůz je třeba najít perfektní rovnováhu mezi úhlem natočení předních kol a dávkou plynu, jediný dotek brzdy prakticky okamžitě přenese hmotnost na druhou stranu a skončíte v hodinách. Problém je v tom, že se Nissan Leaf vlastně nijak akusticky neprojevuje, neslyšíte motor a na kluzkém povrchu pochopitelně ani pneumatiky, a spousta z nás se proto točila jako na kolotoči. Vezmu-li to do důsledku, neprojel jsem slalom ani jedinkrát zcela bez chyby, a to jsem se fakt snažil! Na okruhu to už bylo o něco snazší, přece jenom nemusíte přenášet hmotnost a pouze udržujete odsazení zádi, ani tady se ale v mém případě nejednalo o výkon, kterým bych se mohl chlubit. Zní to zvláštně, ale driftování s plášti Easy Drift vlastně není ani trochu „easy“, pokud jedete s vozem jako je leaf a pod koly máte hektolitry vody.

Problém je v tom, že se na kluzké ploše děje všechno neskutečně rychle a ten správný balanc musíte najít prakticky na první dobrou. Není žádná druhá šance, selžete a skončíte v hodinách. Na suchém povrchu je to ale o něčem úplně jiném. Na manévr máte o něco více času, také pracujete pouze s volantem a plynem, a hlavně cítíte alespoň náznak zpětné vazby, kterou lze zužitkovat. Pak můžete jezdit vlastně kontinuálním driftem, tak jak nám to předvedl Romain Sarazin, vítěz Nissan GT Academy 2015.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 




Evropské Automobily roku: Nissan Leaf (2011) Evropské Automobily roku: Nissan Leaf (2011)

Nissan Leaf dosáhl jako první elektromobil světa…

Elektromobily Nissanu budou i sportovní a zábavné Elektromobily Nissanu budou i sportovní a zábavné

Jeden za šéfů Nissanu dává naději, že příští…

 



 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama