Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobil BMW iX3 se bude v Číně vyrábět pro celý svět

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
BMW Group oficiálně potvrdilo, že elektromobil iX3 bude z Číny, kde má probíhat jeho výroba, vyváženo i na další trhy.

BMW Group pokračuje v expanzi v oblasti elektromobility, která je součástí strategie NUMBER ONE > NEXT. Z důvodu zvyšující se poptávky po plně i částečně elektrických vozech je třeba odpovídajícím způsobem přizpůsobit výrobní struktury.

Pouhých sedm měsíců po otevření čínské továrny na baterie zahájil společný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA) koncem letošního května další etapu rozšíření své továrny.

Druhá fáze centra pro výrobu vysokonapěťových baterií bude produkovat pátou generaci baterií systému eDrive od BMW, která bude poprvé použita v čistě elektrickém BMW iX3. Výroba tohoto modelu bude od roku 2020 probíhat v továrně společnosti BBA v Dadongu. Právě odtud má elektrické SUV podle aktuálních materiálů BMW Group mířit do celého světa.

Čína je pro BMW Group největší samostatný trh a současně udává světové trendy v elektromobilitě. BMW Group má pro čínské zákazníky připraveno šest elektrifikovaných modelů.

BMW Group v roce 2017 v Číně více než zdvojnásobila prodej elektrifikovaných modelů a pro rok 2018 se očekává další navýšení prodejů. Již dříve se v letošním roce v továrně BBA v Dodangu začala vyrábět plug-in hybridní verze BMW řady 5.

Společný podnik BBA Brilliance Automotive byl založen v roce 2003. Během 15 let se z něj stal jeden z nejúspěšnějších prémiových výrobců automobilů v Číně, pod nějž spadá také vývoj.

V roce 2017 vzniklo v továrnách Tiexi a Dadong téměř 400.000 vozů určených pro čínský trh. To je meziroční nárůst o přibližně 30 %. Maximální kapacita obou závodů dosáhne v roce 2019 úrovně 520.000 vozidel.

Od roku 2009 společný podnik investoval více než 52 miliard RMB (cca 6,7 mld. Eur) do továren BBA a zaměstnává více než 16.800 lidí.

V roce 2014 BMW Group a Brilliance China Automotive Holdings Ltd. rozšířily smlouvu o společném podniku a prohloubily svoji úspěšnou spolupráci. Rozšířená smlouva je platná deset let, od roku 2018 do roku 2028.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
13. 7. 2018 15:03
Re: “good luck”
Lidem co mají Volvo ja tak nějak všechno jedno, jaký mají motor, techniku a i kde je to vyrobený ;-)

Ohledně té přepravy vlakem, je opravdu dost drahá a o to by mě to štvalo víc, pokud používají kontejnery na vlaku, tak jen doprava bude stát 7000-10000 USD za 40ft kontejner...
13. 7. 2018 12:10
Re: “good luck”
zeby majitelum nekterych Volv nejak vadilo ze se vyrabej v Cine? zatim to vypada ze prodeje Volvu spise stoupaji

"evropska" auta vyrabena v Cine a prodavana v Cine zrejme budou stejne kvalitni jako ty v Evrope vyrabena, a nedovazi se to sem jen proto, ze se to vetsinou asi nevyplati, lodi je to dlouha streka, letadlem extremne draha preprava a tak zbejva jen vlak s relativne omezenou kapacitou (Volva pokud vim cestujou z Ciny do Evropy vlakem)
13. 7. 2018 07:47
Re: “good luck”
Majitele, ti realni, kolikrat ani nevedi, jestli maji FWD nebi RWD, takze tohle resit nebudou.
12. 7. 2018 20:38
Re: “good luck”
edit
12. 7. 2018 19:39
Tak “good luck”
Jak teď obhájí vyšší cenu na trhu, když to vyrábí v levné zemi? Navíc pověstnou nekvalitou čínských aut... Hadry, boty a elektroniku se už naučili, ale že bych si koupil BMW made in China? Tak to ani omylem ;-)