Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ESP: někdo má a někdo nemá

Ondřej Láník
Diskuze (10)
Jeden z velkých dodavatelů automobilek, koncern Bosch, provádí pravidelně výzkum trhu nových osobních automobilů, který mapuje vybavenost nových aut stabilizačním systémem. Výsledek: 55 % nových automobilů v Německu je vybaveno systémem ESP.

Jeden z velkých dodavatelů automobilek, koncern Bosch, provádí pravidelně výzkum trhu nových osobních automobilů, který mapuje vybavenost nových aut stabilizačním systémem. Výsledek: 55 % automobilů zaregistrovaných letos v Německu je vybaveno tímto systémem, před rokem to bylo jen 49 %.

Robert Bosch GmbH vybavila poprvé systémem ESP Mercedes-Benz třídy S v roce 1995 a od té doby, jako dodavatel systému ESP, přirozeně sleduje vývoj na trhu výbav osobních automobilů.

Bosch nedávno opět provedl průzkum na pěti největších evropských automobilových trzích (Německo, Itálie, Španělsko, Francie a Velká Britanie), na nichž se každoročně prodá 80 % automobilů v EU. V tomto regionu je systémem ESP vybaveno 29 % nově registrovaných vozů, ale mezi jednotlivými zeměmi jsou výrazné rozdíly. Zatímco německý trh si žádá ESP v celých 55 % nových vozů, v Itálii žádá ESP jen 14 % novopečených majitelů automobilů, ve Francii 35 %, ve Španělsku 25 % a ve Velké Británii 20 % zákazníků.

Rozdíly jsou přirozeně také mezi jednotlivými třídami vozidel. V Německu jsou například systémem ESP vybaveny téměř všechny automobily vyšší střední a luxusní třídy a dokonce i 6 % malých vozů.

Diskuze: Kolik by mělo stát ESP, abyste byli ochotni do něj investovat v rámci příplatkových výbav u nového vozu?

Ondřej Láník
Diskuze (10)