Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šrotovné v Německu snížilo podíl nových aut s ESP

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
Podíl nových vozů s elektronickou stabilizací se u našich západních sousedů v roce 2009 snížil. Důvodem není ekonomická krize, ale vliv šrotovného.

Německé pojišťovny, které se specializují na automobily, vyhlašují poplach – podíl nově zaregistrovaných vozů s elektronickým stabilizačním systémem se v roce 2009 snížil z 81 % na 78 %. Dle dat Výzkumného ústavu německého svazu pojišťoven (UDV) si zákazníci na západ od našich hranic koupili více než 830.000 nových aut bez ESP.

Hlavním viníkem je loňské šrotovné. Většina nových vozidel zakoupených díky dotaci spadala do kategorie mini a malých a tam je velmi často ESP pouze za příplatek. I němečtí zákazníci v současnosti spíše preferují nižší cenu a bezpečnost je pro ně poněkud v pozadí. Tento prvek totiž v nejmenší kategorii nabízejí v základní výbavě pouze mikroautomobily Smart a Toyota iQ.

Dle UDV se u čtvrtiny všech nových vozů prodávaných v Německu elektronická stabilizace nabízí jen v extra výbavě. Ve třídě mini je to pak pouhých 11 procent! O něco lépe jsou na tom malé dodávky (23 %), malá osobní auta vykazují polovinu. Naopak ve vyšší střední a luxusní kategorii na nový vůz bez ESP nenarazíte, to samé platí i o kupé, kupé kabrioletech a roadsterech.

Stabilizační program nabízí na německém trhu v základu celkem 16 automobilek od Alfy Romeo po Volvo. Výjimkou jsou Dacia a japonské Daihatsu, kde se za něj vždy připlácí. Absolutním anachronismem je z tohoto pohledu ruská Lada, jejíž zákazníci si o ESP mohou nechat jen zdát.

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
3. 6. 2010 08:56
Re: no tak to je ovšem katastrofa....
nemám, mám len iný názor a stojím si za ním ;-)
Avatar - bubucci
2. 6. 2010 21:59
Re: ok
Ono je to tězko, když tě tady určitá individua masírují tím, že když koupíš golf nebo oktávku, más nejlepší jízdní vlastnosti na světě a pak se člověk diví, když frajírka vidí, v lepším případě, 50m zaletěného v poli.
Já mám s ABS ale bez ESP, ale vidím větší krok k aktivní bezpečnosti ve formě AWD a ten litřík spotřeby nahoru mě při mém najezdu nevytrhne.
Avatar - T613
2. 6. 2010 20:11
Re: no tak to je ovšem katastrofa....
souhlas
Avatar - dochtor
2. 6. 2010 17:44
Re: no tak to je ovšem katastrofa....
Sám si začal.
Máš možno patent na rozum a vodičské schopnosti, ale musíš počítať s tým, že nás - nedokonalých je viac.
2. 6. 2010 16:27
Re: ok
A o tom to je. Ver, že povinné skúšky po absolvovaní jázd na polygóne by v mnohých prípadoch vyrovnali neprítomnosť ESP alebo ABS v aute.