Šrotovné v Německu snížilo podíl nových aut s ESP

Šrotovné v Německu snížilo podíl nových aut s ESP

 

Podíl nových vozů s elektronickou stabilizací se u našich západních sousedů v roce 2009 snížil. Důvodem není ekonomická krize, ale vliv šrotovného.

Německé pojišťovny, které se specializují na automobily, vyhlašují poplach – podíl nově zaregistrovaných vozů s elektronickým stabilizačním systémem se v roce 2009 snížil z 81 % na 78 %. Dle dat Výzkumného ústavu německého svazu pojišťoven (UDV) si zákazníci na západ od našich hranic koupili více než 830.000 nových aut bez ESP.

Hlavním viníkem je loňské šrotovné. Většina nových vozidel zakoupených díky dotaci spadala do kategorie mini a malých a tam je velmi často ESP pouze za příplatek. I němečtí zákazníci v současnosti spíše preferují nižší cenu a bezpečnost je pro ně poněkud v pozadí. Tento prvek totiž v nejmenší kategorii nabízejí v základní výbavě pouze mikroautomobily Smart a Toyota iQ.

Dle UDV se u čtvrtiny všech nových vozů prodávaných v Německu elektronická stabilizace nabízí jen v extra výbavě. Ve třídě mini je to pak pouhých 11 procent! O něco lépe jsou na tom malé dodávky (23 %), malá osobní auta vykazují polovinu. Naopak ve vyšší střední a luxusní kategorii na nový vůz bez ESP nenarazíte, to samé platí i o kupé, kupé kabrioletech a roadsterech.

Stabilizační program nabízí na německém trhu v základu celkem 16 automobilek od Alfy Romeo po Volvo. Výjimkou jsou Dacia a japonské Daihatsu, kde se za něj vždy připlácí. Absolutním anachronismem je z tohoto pohledu ruská Lada, jejíž zákazníci si o ESP mohou nechat jen zdát.

Spolupracujeme s Tipcars.com
 

Přidat názorDiskuse: Šrotovné v Německu snížilo podíl nových aut s ESP










Doporučujeme
Video: Dva „vybržďovači“ svedli souboj na dálnici D1 Video: Dva „vybržďovači“ se utkali na D1

Když se potkají dva ješitní řidiči, může z toho být pořádná mela.

10 nejzbytečnějších faceliftů 10 absolutně nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty zbytečně zkomplikují původní návrh.…

 








 
Video: Mercedes-Benz G 500 4x42 brody a ostré kameny zkrátka ignoruje

Video: Mercedes-Benz G 500 4x42 brody a ostré kameny zkrátka ignoruje

26.2. 2015

Mercedes-Benz G je impozantní vůz. Jak automobilka ukazuje v novém videu, jsou jeho hranice pro běžného smrtelníka takřka nedosažitelné.




Blesk.cz

Módní policie ulice: Barvy na velkou večerní? A poslancova holka naostro!

Módní policie ulice: Barvy na velkou večerní? A…

Ples města Olomouce nabídl pohled na krásné ženy a jejich švarné doprovody. Jak ale podle Františky dopadly…

Bloger jde do basy kvůli urážce armády: Alespoň mu snížili trest

Bloger jde do basy kvůli urážce armády: Alespoň mu…

Tuniský odvolací soud snížil trest pro blogera Jasíra Ajarího. Namísto ročního vězení za údajnou urážku armády…

 

iSport.cz

Rosolová před startem HME: Doufám, že se vyvaruju koninám!

Rosolová před startem HME: Doufám, že se vyvaruju koninám!

Vrchol loňské zimy skončil pro Denisu Rosolovou pádem, prasklou čéškou a chození o berlích. O víkendu v Praze…

Plzeňský Kadlec: Hráli jsme hloupě, oni chytře. Neměli jsme nic

Plzeňský Kadlec: Hráli jsme hloupě, oni chytře.…

Nehledal vytáčky. Jako správný kapitán to pojmenoval trefně a výstižně. „Hráli jsme hloupě, oni chytře,“…

 

Reflex.cz

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Co se to děje? Jsem hrdý na Zemana

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Co se to děje? Jsem hrdý na Zemana

Tento text mi vynese další kýbl nadávek do presstitutů a korouhviček, ale mě to nedá. Musím zase souhlasit se…

Film Unfinished Business má skvělou reklamu. Nepovedené promo fotky

Film Unfinished Business má skvělou reklamu.…

Film Unfinished Business režiséra Kena Scotta se rozhodl pro unikátní formu sebepropagace. Jeho hlavní „stars“…